پژوهشگران و سنگ نگاره های ایران

• پژوهشگران و سنگ نگاره های ایران
پژوهشگران برای به دست آوردن یک عکس دقیق و زیبا از سنگ نگاره های کهن که قسمتی از میراث کهن بشری است، بعضی وقت ها فراموش می کنند که بر لبه ی تیز یک پرتگاه مخوف قرار دارند.20
محمد | يكشنبه 16 ارديبهشت 1397
بابک | پنجشنبه 20 ارديبهشت 139700
در عکس کاملا مشخص است. ارادتمندیم آقای دکتر ناصری فرد عزیز
شباهت نقش بر روی سنگ در مریخ و نقاط مختلف ایران و جهان!در تاریخ 31 اوت 2014 مریخ نورد کنجکاوی عکسی بر روی یک تخته سنگ در مریخ را به ناسا ارسال کرد که باعث شگفتی جهانیان شد.
رد پاهایی کهن از مهاجرت مردمان فلات ایران طی هزاره ها به قاره امریکانقش اسب سواری درحال شكار که چون سرخپوستان کهن امریکا تیغه هایی شبیه پَر پرندگان بر پشتش دارد.
کشف نقش حشره ای کهن که در هزاره های پیش در ایران می زیسته و منقرض شدهکشف سنگ نگاره ای(حدود 2000 پ.م) که شباهت به یکی از گونه حشرات منقرض شده در ایران دارد. با همکاری گروهی از حشره شناسان ایران، مقاله ای در آن خصوص نوشته و به یکی از مجله های معتبر علمی زیست شناسی در آمریکا ارسال کردیم و...
سنگ نگاره های تیمرهسنگ نگاره ها یکی از کهن‌ترین هنرهای بشر است که از انسان‌های نخستین به یادگار مانده است
رد پای رقص های آیینی، از نقاشی های کهن تا پیکره های گلی پیش از تاریخبعضی نقاشی های کهن petroglyphs مکشوفه در ایران، گویای سیر اندیشه و باورهای انسان در زمان های طولانی و نقاطی بس بعید از یکدیگرند.
لطفا جهت ارائه نظر وارد شوید