موزه مردم شناسی کاروانسرای ویرانی مشهد

موزه مردم شناسی مشهد در رباط ویرانی (کاروانسرا)

  • موزه مردم شناسی کاروانسرای ویرانی مشهد
  • موزه مردم شناسی کاروانسرای ویرانی مشهد
جمال زعیمی یزدیچهارشنبه 29 بهمن 1393 | 10 سال پیشموزه مردم شناسی مشهد در رباط ویرانی (کاروانسرا) دسته‌بندیموزه هاخراسان رضویکلید‌واژهموزهمردم شناسیمشهدکاروانسراویرانی16205 بازدید
اقامتگاه بوم‌گردی میرزا غلام حسین خانبوم ما بوم ما اقامتگاه بوم‌گردی میرزا غلام حسین خاناقامتگاه از یک سو به دشت کویر می‌رسد. قلعه دختر، سد تاریخی، آبشار و رودخانه در نزدیکی روستای درونه است.
موزه کلوکسعید جواهریسعید جواهریموزه کلوکموزه کلوک نطنز ؛ از صفویه ،قاجار و پهلوی
دفتر مطالعات سنگ نگاره های ایران و تیمرهمحمد ناصری فردمحمد ناصری فرددفتر مطالعات سنگ نگاره های ایران و تیمرهسنگ نگاره ها، كهن ترين آثار تاریخی و هنری به جا مانده از بشرند كه در آنها رمز و رازهاي فراواني نهفته است و از بهترين پنجره هاي رو به گذشته هاي دور مي باشند كه از طريق آنها مي توان از منظرهاي Perspective گوناگون زندگي انسان‌هاي اعصاركهن را رصد كرد.
کشف نقش حشره ای کهن که در هزاره های پیش در ایران می زیسته و منقرض شدهمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردکشف نقش حشره ای کهن که در هزاره های پیش در ایران می زیسته و منقرض شدهکشف سنگ نگاره ای(حدود 2000 پ.م) که شباهت به یکی از گونه حشرات منقرض شده در ایران دارد. با همکاری گروهی از حشره شناسان ایران، مقاله ای در آن خصوص نوشته و به یکی از مجله های معتبر علمی زیست شناسی در آمریکا ارسال کردیم و...
سنگ نگاره های سونگون ارسباران - آذربایجان شرقیمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردسنگ نگاره های سونگون ارسباران - آذربایجان شرقیسنگ نگاره ها، یکی از منابع کهن فرهنگی جوامع بشری محسوب می شوند. ارزش و اهیمیت آنها با دانش تخصصی و میزان علاقه مندی متولیان امور و مردم رابطه مستقیم دارد.
پژوهشگران و سنگ نگاره های ایرانمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردپژوهشگران و سنگ نگاره های ایرانپژوهشگران برای به دست آوردن یک عکس دقیق و زیبا چه سختی که متحمل می شوند.
نقوش انسان های بالدار بر دیواره ی غارها و  کوه های ایران وجهان!محمد ناصری فردمحمد ناصری فردنقوش انسان های بالدار بر دیواره ی غارها و کوه های ایران وجهان!نقوش انسان های بالدار بر دیواره ی غارها و کوه ها ایران و جهان با شباهت ها و پیام های همگون، شگفت انگیز و مسحورکننده است!
نقوش انسان های بالدار بر دیواره ی غارها و  کوه های ایران وجهان!محمد ناصری فردمحمد ناصری فردنقوش انسان های بالدار بر دیواره ی غارها و کوه های ایران وجهان!نقوش انسان های بالدار بر دیواره ی غارها و کوه ها ایران و جهان با شباهت ها و پیام های همگون، شگفت انگیز و مسحورکننده است!
سد دولت آباد چنارانماسو ماسویاسد دولت آباد چنارانسد دولت آباد چناران در نزدیکی روستای دولت آباد قرار دارد و در نزدیکی چناران در استان خراسان رضوی واقع شده است.
مجموعه  تاریخی باغ مزار کدکنمجید رفیعیمجید رفیعیمجموعه تاریخی باغ مزار کدکنمجموعه تاریخی فرهنگی باغ مزار در مرکز شهر کدکن واقع است.
شکوفه های بهاری شهرکدکنمجید رفیعیمجید رفیعیشکوفه های بهاری شهرکدکنهمه ساله در فصل بهار‍ شکوفه های بهاری رنگ و بوی خاصی به چهره و سیمای شهرکدکن می بخشند درختان آلو وآلوچه مقدار قابل توجهی از درختان شهر کدکن را در بر می گیرند.
موزه مردم شناسی شهرستان زیبای اوزسیدحسین رضوانیسیدحسین رضوانیموزه مردم شناسی شهرستان زیبای اوزاِوَز (که در گویش محلی با نام اَوَز شناخته می‌شود) شهری است در جنوب استان فارس. اوز در ۴۰ کیلومتری شمال غربی لار و ۳۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز در دشتی میان دو رشته کوه از دنبالهٔ کوه‌های زاگرس جنوبی واقع شده و ارتفاع آن از سطح دریا ۹۸۶ متر است.