نقوش انسان های بالدار بر دیواره ی غارها و کوه های ایران وجهان!

نقوش انسان های بالدار بر دیواره ی غارها و کوه ها ایران و جهان با شباهت ها و پیام های همگون، شگفت انگیز و مسحورکننده است!

نقوش انسان های بالدار بر دیواره ی غارها و  کوه های ایران وجهان!
محمد ناصری فرديكشنبه 26 فروردين 1397 | 6 سال پیشنقوش انسان های بالدار بر دیواره ی غارها و کوه ها ایران و جهان با شباهت ها و پیام های همگون، شگفت انگیز و مسحورکننده است! تا جایی که ناسا در اوت 2014 خبر از کشف مشابه آنها در مریخ می دهد. باستان شناسی امروز کلافی در هم تنیده است که سبب شگفتی جهانیان شده است. در نماد شناسی جهانی ، نمادی جادوگرانه است. این نقش ها می توانند حاصل دیده های هنرمندان طی هزاران سال باشد که همگون بر دیواره ی غارها و کوه های نقاط مختلف ایران و جهان ثبت شده اند.دسته‌بندیجاذبه‌های تاریخیموزه هاکلید‌واژهنقوشانسانبالداردیوارهغارهاکوهایرانجهان16127 بازدید
بابک سپاسدوشنبه 27 فروردين 1397 | 6 سال پیش
موزه کلوکسعید جواهریسعید جواهریموزه کلوکموزه کلوک نطنز ؛ از صفویه ،قاجار و پهلوی
تپه باستانی زیویه شهرستان سقزعباس رحمانیعباس رحمانیتپه باستانی زیویه شهرستان سقزقلعه باستانی زیویه از دوران هخامنشی
باغ موزه نگارستانمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانباغ موزه نگارستانقصر يا باغ نگارستان بين سال‌هاي ۱۲۲۸-۱۲۲۲ هـ .ق به فرمان فتحعلي‌شاه قاجار، با هدف ايجاد يک مرکز ييلاقي ـ حکومتي در خارج از دارالخلافه تهران ساخته شد. به دليل وجود نقاشي‌ها و نگاره‌هاي متعددي از فتحعلي‌شاه و درباريان او در ساختمان‌هاي مختلف، اين باغ به نگارستان شهرت يافت.
دفتر مطالعات سنگ نگاره های ایران و تیمرهمحمد ناصری فردمحمد ناصری فرددفتر مطالعات سنگ نگاره های ایران و تیمرهسنگ نگاره ها، كهن ترين آثار تاریخی و هنری به جا مانده از بشرند كه در آنها رمز و رازهاي فراواني نهفته است و از بهترين پنجره هاي رو به گذشته هاي دور مي باشند كه از طريق آنها مي توان از منظرهاي Perspective گوناگون زندگي انسان‌هاي اعصاركهن را رصد كرد.
کشف نقش حشره ای کهن که در هزاره های پیش در ایران می زیسته و منقرض شدهمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردکشف نقش حشره ای کهن که در هزاره های پیش در ایران می زیسته و منقرض شدهکشف سنگ نگاره ای(حدود 2000 پ.م) که شباهت به یکی از گونه حشرات منقرض شده در ایران دارد. با همکاری گروهی از حشره شناسان ایران، مقاله ای در آن خصوص نوشته و به یکی از مجله های معتبر علمی زیست شناسی در آمریکا ارسال کردیم و...
سنگ نگاره های کهن و نقشه گردشگری ایرانمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردسنگ نگاره های کهن و نقشه گردشگری ایرانیکی از جاذبه های ملی و جهانی جوامع، هنرهای صخره ای کهن Rock Art می باشند
شباهت های جهانی بزکوهی  Ibexمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردشباهت های جهانی بزکوهی Ibexبزکوهی نماد ایران باستان بوده است
فنجان نماها Cupmarksمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردفنجان نماها Cupmarksفنجان ها عمری به سان عمر بشر روی کره زمین دارند
کشف نقوش زیگورات های کهن در تیمرهمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردکشف نقوش زیگورات های کهن در تیمرهسنگ نگاره های کهنن ایران، پنجره هایی رو به به گذشته های دور می باشند.
سنگ نگاره های ایران و سکه های ایلماییمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردسنگ نگاره های ایران و سکه های ایلماییسنگ نگاره های ایران، مبانی تاریخ و هنر این سر زمین محسوب می شوند که رد پای آنها در کلیه عرصه های زیستی نیاکان قابل رصد است.
سنگ نگاره های سونگون ارسباران - آذربایجان شرقیمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردسنگ نگاره های سونگون ارسباران - آذربایجان شرقیسنگ نگاره ها، یکی از منابع کهن فرهنگی جوامع بشری محسوب می شوند. ارزش و اهیمیت آنها با دانش تخصصی و میزان علاقه مندی متولیان امور و مردم رابطه مستقیم دارد.
روستای باغوی جزیره کیشکیشتور وبسایتروستای باغوی جزیره کیشباغو؛ آبادی قدیمی جزیره کیش
سنگ نگاره های قالهرمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردسنگ نگاره های قالهرروستای قالهر، در جنوب غربی شهرستان دلیجان واقع شده است. ارتفاع آن از سطح دریا 2330 متر است. با اینکه نزدیک به کاشان واقع شده، ولی به دلیل واقع شدن بر روی ارتفاعات استان مرکزی از هوای خنک و شب های دل انگیز و خنکی در تابستان بر خوردار است.
پژوهشگران و سنگ نگاره های ایرانمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردپژوهشگران و سنگ نگاره های ایرانپژوهشگران برای به دست آوردن یک عکس دقیق و زیبا چه سختی که متحمل می شوند.
نقوش انسان های بالدار بر دیواره ی غارها و  کوه های ایران وجهان!محمد ناصری فردمحمد ناصری فردنقوش انسان های بالدار بر دیواره ی غارها و کوه های ایران وجهان!نقوش انسان های بالدار بر دیواره ی غارها و کوه ها ایران و جهان با شباهت ها و پیام های همگون، شگفت انگیز و مسحورکننده است!
کوبه ها زنگهای اخبار امروزیعلی ناصریعلی ناصریکوبه ها زنگهای اخبار امروزیکوبه ها درقدیم بر روی درب نصب می شود تا کسی که پشت در قرار گرفته صاحب خانه را از حضور خود مطلع کند
موزه مردم شناسی شهرستان زیبای اوزسیدحسین رضوانیسیدحسین رضوانیموزه مردم شناسی شهرستان زیبای اوزاِوَز (که در گویش محلی با نام اَوَز شناخته می‌شود) شهری است در جنوب استان فارس. اوز در ۴۰ کیلومتری شمال غربی لار و ۳۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز در دشتی میان دو رشته کوه از دنبالهٔ کوه‌های زاگرس جنوبی واقع شده و ارتفاع آن از سطح دریا ۹۸۶ متر است.
خانه قدیمی-روستای افوشته-نطنزمجتبی ملانظرمجتبی ملانظرخانه قدیمی-روستای افوشته-نطنزدر سمت جنوب شرق نطنز، محله‌ای به نام افوشته قرار دارد که در بین درختان سرسبز و سر به فلک کشیده، مانند نگینی درخشان و سبز خودنمائی می‌کند.
میدان نقش جهانمهرداد زینلیانمهرداد زینلیانمیدان نقش جهانموزه ی زیبای هنر و تاریخ در دل نصف جهان
حمام خان در یزدسمانه زارعیسمانه زارعیحمام خان در یزدحمام خان در بافت بازار یزد
موزه چای ایرانحسن  گنجیحسن گنجیموزه چای ایرانآرامگاه کاشف السطنه ، موزه چای ایران
نمایی از شهرستان لنده در سال 1362حامد محمدیحامد محمدینمایی از شهرستان لنده در سال 1362مرکز شهرستان لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد است. این شهر از قدیمی‌ترین شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمداست، به طوری که در سال ۱۳۰۵ با نام بخش ثلاث و زیر نظر فرمانداری کل بهبهان اداره می‌شد. تا قبل از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ ایران، لنده توسط خوانین ایل طیبی اداره می‌شد.
خانه ادبی استاد شهریارمحمد نورمحمديانمحمد نورمحمديانخانه ادبی استاد شهریارخانه ادبی استاد شهریار در تبریز
آرامگاه نادر شاه افشارمحمد نورمحمديانمحمد نورمحمديانآرامگاه نادر شاه افشاراین مجموعه تاریخی به یادبود نادرشاه افشار در مشهد ساخته شده است.
سنگ نگاره های طاق بستانغلامحسین محبیسنگ نگاره های طاق بستانمحوطه تاریخی تاق‌بستان، در دامنه کوهی به همین نام و در کنار چشمه‌ای در شمال شرقی حاشیه کنونی شهر کرمانشاه قرار دارد. در این محوطه آثاری از دوره ساسانی شامل سنگ نگاره اردشیر دوم و دو ایوان سنگی به نام‌های تاق کوچک و تاق بزرگ وجود دارد.
كاخ موزه رامسرمحمد نورمحمديانمحمد نورمحمديانكاخ موزه رامسركاخ سلطنتی رامسر یا كاخ مرمر یكی از با شكوه ترین آثار بجا مانده از دوران پهلوی می باشد.
دبستان مصطفویه بستکعبدل شعبانیعبدل شعبانیدبستان مصطفویه بستکاین دبستان متعلق به سال 1302 - 1304 هجری شمسی و از اولین دبستانهای دولتی ایران میباشد که هنوز پا برجاست و در آن تحصیل میشود. دبستان مصطفویه بستک روبروی حمام خانی واقع شده است.
خانه مشروطه تبریزمحمد نورمحمديانمحمد نورمحمديانخانه مشروطه تبریزخانه مشروطه تبریز معروفترین خانه تاریخی شهر تبریز می باشد.
دروازه چوگانعبدل شعبانیعبدل شعبانیدروازه چوگانمیدان امام ( نقش جهان ) اصفهان دروازه چوگان که کمتر مورد توجه قرار میگیرد
موزه مردم شناسی کاروانسرای ویرانی مشهد 2جمال زعیمی یزدیجمال زعیمی یزدیموزه مردم شناسی کاروانسرای ویرانی مشهد 2موزه مردم شناسی مشهد در رباط ویرانی (کاروانسرا)
موزه مردم شناسی کاروانسرای ویرانی مشهدجمال زعیمی یزدیجمال زعیمی یزدیموزه مردم شناسی کاروانسرای ویرانی مشهدموزه مردم شناسی مشهد در رباط ویرانی (کاروانسرا)
میدان گنجعلی خان کرمانمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانمیدان گنجعلی خان کرمانمجموعه گنجعلی‌خان در مرکز قدیمی شهر کرمان و در کنار بازار بزرگ کرمان قرار دارد. گنجعلی‌خان که از حکام مشهور زمان شاه عباس است از سال ۱۰۰۵ تا ۱۰۳۴ هجری قمری بر کرمان فرمان روایی و آثار و بناهای زیادی بنا کرد و در آبادی این منطقه کوشش کرد.
موزه نظامی کاخ سعدآبادجمال زعیمی یزدیجمال زعیمی یزدیموزه نظامی کاخ سعدآبادموزه نظامی در ساختمان کاخ شهرام قراردارد
گورستان و زیارتگاه خالد نبیرضا  دولتیرضا دولتیگورستان و زیارتگاه خالد نبیمجموعه گورستان و زیارتگاه خالد نبی در یک منطقه کوهستانی