روستای باغوی جزیره کیش

باغو؛ آبادی قدیمی جزیره کیش

  • روستای باغوی جزیره کیش
  • روستای باغوی جزیره کیش
کیشتور وبسایتيكشنبه 29 مهر 1397 | 6 سال پیشدر گذشته دور ساکنان کیش در سه منطقه روستایی واقع در بخش های جنوب غربی، شرق و شمال شرقی جزیره زندگی می کردند. تنها روستای به جامانده از دوران کهن روستای باغو است که در جنوب غربی جزیره کیش واقع شده و بافت سنتی آن تا به امروزحفظ شده است. در حال حاضر این روستای کهن و تاریخی جز چند خانوار دامدار، سکنه دیگری ندارد. شغل اصلی اهالی روستای باغو دامداری است و در بین بومیان حاصلخیزی این منطقه زبانزد است. بخشی از دام زنده مورد نیاز ساکنان کیش از این روستا فراهم می شود. ساخت آبشخورهای ویژه آهوان در سالهای گذشته در این منطقه سبب حضور بیشتر گله آهوان در این بخش قدیمی شده و بر زیبایی های طبیعی آن می افزاید. با تبدیل شدن این روستا به منطقه ویژه گردشگری، شما میتوانید در زمان بازدید همزمان از زیبایی دریا و محیط های بکر روستاهای جنوب کشور نیز بهره مند شوید. در محوطه ای از فضای ورودی روستا ، با برپایی سیاه چادرهای سنتی ، زندگی بومیان و آداب و رسوم این منطقه درمعرض دید علاقمندان به تاریخ اقوام مختلف کشورمان قرار گرفته است و گردشگران با حضور دراین روستا با روش سنتی پخت غذاها ، شرایط خنک نگه داشتن آب در گرمای زیاد فصل تابستان، آداب و رسوم روستائیان باغو در پذیرایی از میهمانان و برگزاری مراسم سنتی و جشن ازدواج و پخت نان محلی آشنا می شوند. دراین منطقه بیشه انبوهی از انواع درختان بومی به چشم می‌خورد که در آن میان، مجموعه درختان کهنسال لور زیبایی چشمگیری دارد.kishtours.comدسته‌بندیجاذبه‌های تاریخیشهرها و روستاهای تاریخیکلید‌واژهروستاباغوننهکیش15789 بازدید
  • طلوع و غروب جزیره زیبای کیشزیبایی وصف نشدنی جزیره
  • کشتی یونانی - جزیره کیشین کشتی در ۴ مرداد ۱۳۴۵ در نزدیکی روستای «باغو» به گِل نشست. این کشتی در سال ۱۳۲۲ توسط شرکت ویلیام همیلتون در گلاسکو ساخته شد. وزن کشتی در هنگام ساخت ۷۰۶۱ تن و طول آن ۱۳۶ متر بوده است. این کشتی بین مالکان انگلیسی و ایرانی مختلفی دست به دست شده بود و آخرین مالک آن یک یونانی بود. نام‌های کشتی به ترتیب «امپایر ترومپت»، «نچرالیست»، «کوروش پارسی»، «همدان» و در هنگام به گل نشستن «کولا اف» بوده‌است. علت به گل نشستن کشتی همچنان در پرده‌ای از ابهام است.
  • شهر زیرزمینی کاریزشهر زیر زمینی کاریز در جزیره زیبای کیش واقع شده است
  • بندر آفتاباز بندر چارک به سمت چیروئیه که در حرکت باشی در مسیر خود به روستاهای بندر زیادی بر میخوری از ان جمله بندر افتاب این عکس زمانی که هنوز بندر افتاب ساخته نشده بود و جاده چارک به چیروئیه داشتند اماده سازی میکردند گرفته شده
  • جزیره شیدوار (مارو)جزیره شیدوار (شیدوَر)، در بین مردم محلی به جزیره مارو معروف است و ظاهرا این نام را از تعداد زیاد مارهای کوچک سمی به رنگ سیاه گرفته است.
روستای پروادهبابک ارجمندیبابک ارجمندیروستای پروادهنمای پانورامای ۳۶۰ درجه روستای پرواده، خراسان جنوبی
بوم گردی شریف آباد دستکندی در دل کوه کهتویه بستکابراهیم  رفیعیابراهیم رفیعیبوم گردی شریف آباد دستکندی در دل کوه کهتویه بستکمحمد احمدی استاد بنّای اهل روستای کهتویه بستک هرمزگان با دستکند هایش در دل کوه و ایجاد چند اتاق، ساخت ابزار و وسایل تراشیده از سنگ، محیطی جذاب برای گردشگران به وجود آورده است.
دوهوکسپیده اصلانسپیده اصلاندوهوکدوهوک، روستایی چسبیده به بخش دیهوک از توابع شهرستان طبس است. روستایی باقی مانده از دل تاریخ. بناهای روستا هرکدام قصه‌ای از ایلخانیان تا قاجار و پهلوی‌ برای شما بازمی‌گویند. قدم به روستا که بگذارید آنقدر دست نخورده است که گویا تاریخ دست شما را گرفته و به صفحات بسیار ناب اش می‌برد. صفحاتی که کسی تابه‌حال نخوانده است.
دیهوک قدیممهدی مخلصیانمهدی مخلصیاندیهوک قدیمدیهوک شهر کوچکی است در شرق شهر طبس. وقتی درباره جاذبه‌های تاریخی آن جستجو کنید به شما اصفهک و نای‌بند پیشنهاد می‌شود. اما گوهری گم شده در دل این شهر است و آن بافت قدیمی این شهر است.
روستای اصفهکپروین هاوشپروین هاوشروستای اصفهکاصفهک، روستایی است در میانه‌ی کویر مرکزی ایران در استان خراسان جنوبی و با مجموعه سکونتگاه های تاریخی که بافت تاریخی آن در چند دهه ی اخیر خالی ازحیات میگردد اما در پی بازسازی و احیای روستا،حیاتی دوباره می‌یابد. روستای اصفهک را میتوان از موفق ‌ترین نمونه‌های بازسازی مشارکتی به دست نیروهای مدنی و متخصص دانست.
روستای نای‌بندبابک ارجمندیبابک ارجمندیروستای نای‌بندروستای نای بند، از توابع بخش دیهوک و شهرستان طبس در استان خراسان جنوبی قرار گرفته
جندق‌سپیده اصلانسپیده اصلانجندق‌جَندَق‌ ، دهستان‌ و شهری‌ در بخش‌ خور و بیابانک‌ در شهرستان‌ نائین‌ در استان‌ اصفهان‌.دهستان‌ جندق‌، به‌ مرکزیت‌ شهر جندق‌، تقریباً در جنوب‌ دشت‌ کویر و در شمال‌ بخش‌ خور و بیابانک‌ واقع‌ است‌. از شمال‌ به‌ دهستان‌ طُرود (در بخش‌ مرکزی‌ شهرستان‌ شاهرود)، از مشرق‌ و جنوب‌ شرقی‌ به‌ دهستان‌ بیابانک‌ و از جنوب‌ غربی‌ و مغرب‌ به‌ دهستان‌ چوپانان‌ (در بخش‌ اَنارک‌) محدود می‌شود و مشتمل‌ بر یازده‌ آبادی‌ و یک‌ شهر به‌ نام‌ جندق‌ است‌.
روستای بیابانکبابک ارجمندیبابک ارجمندیروستای بیابانکبیابانک روستایی در حاشیه کویر مرکزی ایران
تپه باستانی زیویه شهرستان سقزعباس رحمانیعباس رحمانیتپه باستانی زیویه شهرستان سقزقلعه باستانی زیویه از دوران هخامنشی
روستای گردشگری اورامان تختعباس رحمانیعباس رحمانیروستای گردشگری اورامان تختاورامان تخت یکی از روستاهای ایران با قدمت بیش از ۱۰۰۰ سال در بخش اورامان شهرستان سروآباد در جنوب شرقی مریوان استان کردستان قرار گرفته است.
باغ موزه نگارستانمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانباغ موزه نگارستانقصر يا باغ نگارستان بين سال‌هاي ۱۲۲۸-۱۲۲۲ هـ .ق به فرمان فتحعلي‌شاه قاجار، با هدف ايجاد يک مرکز ييلاقي ـ حکومتي در خارج از دارالخلافه تهران ساخته شد. به دليل وجود نقاشي‌ها و نگاره‌هاي متعددي از فتحعلي‌شاه و درباريان او در ساختمان‌هاي مختلف، اين باغ به نگارستان شهرت يافت.
پاوهعدنان مرادیعدنان مرادیپاوهپاوه در هر فصل زیبایی های خاص خود را دارد و در فصل بهار با شکوفا شدن شکوفه های بادام های کوهی مناظر چشم نواری خلق می کند
شهر زیبای ورزنهمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانشهر زیبای ورزنهشهر کوچک و زیبای ورزنه، در حاشیه زاینده‌رود و نزدیک به باتلاق گاوخونی از مکان هایی است که هر کس دست کم یکبار باید آن را ببیند.
تاریخچه ایراجدریاچه کویر دریاچه کویر تاریخچه ایراجنام روستای تاریخی ایراج در متون قدیمی ارابه و در بعضی متون نیز نام زرتشتی ارا آمده است.
روستای گرمهدریاچه کویر دریاچه کویر روستای گرمهروستای گرمه از توابع خور و بیابانک، در ۴۰ کیلومتری جنوب شهرستان خور استان اصفهان و در حاشیۀ کویر مرکزی ایران قرار گرفته است.
درگذرگاه های ساسانی - تنگه چوگان,شهربیشاپور،کاخ و قلعه فیروزآباد - بخش دومپروین هاوشپروین هاوشدرگذرگاه های ساسانی - تنگه چوگان,شهربیشاپور،کاخ و قلعه فیروزآباد - بخش دومخلق بسیاری از آثار هنری از جمله نقش برجسته ها و کتیبه ها در دوره ساسانی به طور مستقیم نتیجه اتفاقات سیاسی و اجتماعی این دوره بوده است و شاهان ساسانی جهت گزارش این رویدادها به آیندگان و جاودانه کردن خود در تاریخ به خلق این آثار هنری اقدام کرده اند.