بافت تاریخی روستای فراشاه

  • بافت تاریخی روستای فراشاه
  • بافت تاریخی روستای فراشاه
  • بافت تاریخی روستای فراشاه
  • بافت تاریخی روستای فراشاه
  • بافت تاریخی روستای فراشاه
محسن دهقانپور فراشاهچهارشنبه 19 فروردين 1394 | 9 سال پیشدسته‌بندیجاذبه‌های تاریخییزدکلید‌واژهفراشاه15764 بازدید
تپه باستانی زیویه شهرستان سقزعباس رحمانیعباس رحمانیتپه باستانی زیویه شهرستان سقزقلعه باستانی زیویه از دوران هخامنشی
باغ دولت آباد یزدمونا سلطانیمونا سلطانیباغ دولت آباد یزدایرانیان از گذشته به دنبال تجلی زیبایی و درخشش هرچه بیشتر هنر خود، مخصوصا در معماری بوده و از نمونه‌های بارز آن ساخت و پی‌ریزی باغات زیبا و آفرینش باغهای سرسبز و حیرت‌انگیز خصوصاً در مناطق کویری و خشک و کم آب است.
باغ موزه نگارستانمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانباغ موزه نگارستانقصر يا باغ نگارستان بين سال‌هاي ۱۲۲۸-۱۲۲۲ هـ .ق به فرمان فتحعلي‌شاه قاجار، با هدف ايجاد يک مرکز ييلاقي ـ حکومتي در خارج از دارالخلافه تهران ساخته شد. به دليل وجود نقاشي‌ها و نگاره‌هاي متعددي از فتحعلي‌شاه و درباريان او در ساختمان‌هاي مختلف، اين باغ به نگارستان شهرت يافت.
سنگ نگاره های کهن و نقشه گردشگری ایرانمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردسنگ نگاره های کهن و نقشه گردشگری ایرانیکی از جاذبه های ملی و جهانی جوامع، هنرهای صخره ای کهن Rock Art می باشند
شباهت های جهانی بزکوهی  Ibexمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردشباهت های جهانی بزکوهی Ibexبزکوهی نماد ایران باستان بوده است
فنجان نماها Cupmarksمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردفنجان نماها Cupmarksفنجان ها عمری به سان عمر بشر روی کره زمین دارند
کشف نقوش زیگورات های کهن در تیمرهمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردکشف نقوش زیگورات های کهن در تیمرهسنگ نگاره های کهنن ایران، پنجره هایی رو به به گذشته های دور می باشند.
سنگ نگاره های ایران و سکه های ایلماییمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردسنگ نگاره های ایران و سکه های ایلماییسنگ نگاره های ایران، مبانی تاریخ و هنر این سر زمین محسوب می شوند که رد پای آنها در کلیه عرصه های زیستی نیاکان قابل رصد است.
روستای باغوی جزیره کیشکیشتور وبسایتروستای باغوی جزیره کیشباغو؛ آبادی قدیمی جزیره کیش
سنگ نگاره های قالهرمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردسنگ نگاره های قالهرروستای قالهر، در جنوب غربی شهرستان دلیجان واقع شده است. ارتفاع آن از سطح دریا 2330 متر است. با اینکه نزدیک به کاشان واقع شده، ولی به دلیل واقع شدن بر روی ارتفاعات استان مرکزی از هوای خنک و شب های دل انگیز و خنکی در تابستان بر خوردار است.
پژوهشگران و سنگ نگاره های ایرانمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردپژوهشگران و سنگ نگاره های ایرانپژوهشگران برای به دست آوردن یک عکس دقیق و زیبا چه سختی که متحمل می شوند.
نقوش انسان های بالدار بر دیواره ی غارها و  کوه های ایران وجهان!محمد ناصری فردمحمد ناصری فردنقوش انسان های بالدار بر دیواره ی غارها و کوه های ایران وجهان!نقوش انسان های بالدار بر دیواره ی غارها و کوه ها ایران و جهان با شباهت ها و پیام های همگون، شگفت انگیز و مسحورکننده است!
نقوش انسان های بالدار بر دیواره ی غارها و  کوه های ایران وجهان!محمد ناصری فردمحمد ناصری فردنقوش انسان های بالدار بر دیواره ی غارها و کوه های ایران وجهان!نقوش انسان های بالدار بر دیواره ی غارها و کوه ها ایران و جهان با شباهت ها و پیام های همگون، شگفت انگیز و مسحورکننده است!
کوبه ها زنگهای اخبار امروزیعلی ناصریعلی ناصریکوبه ها زنگهای اخبار امروزیکوبه ها درقدیم بر روی درب نصب می شود تا کسی که پشت در قرار گرفته صاحب خانه را از حضور خود مطلع کند
دره سنگ آبهای ندوشنرضا زینلی ندوشندره سنگ آبهای ندوشندره سنگ آبها در شهرندوشن استان یزد وجود دارد که توجه علاقه مندان به گردشگری و محیط زیست را به خود جلب کرده است
امیرچخماق یزدعبدل شعبانیعبدل شعبانیامیرچخماق یزدپانوراما از میدان امیرچخماق یزد
خانه آقازادهمظفر کشاورزمحمدیانمظفر کشاورزمحمدیانخانه آقازادهخانه آقازاده در شهر ابرکوه
کوه عقابمظفر کشاورزمحمدیانمظفر کشاورزمحمدیانکوه عقابکوه عقاب در جاده یزد به ابرکوه مورد توجه گردشگران و عکاسان می باشد اما چیزی که توجه مرا بعد از عکاسی جلب کرد کوه سمت چپ عکس می باشد دقت کنید متوجه می شوید
غار نباتی ندوشنآرام آرمانهغار نباتی ندوشندر این غار نخ کشی ضروری نیست ولی انجام آن اطمینان بخش است .در مجموع غار نباتی ندوشن در عین زیبایی غار بزرگ و دشواری نیست.
کوهستان در دل کویرسیدحسین رضوانیسیدحسین رضوانیکوهستان در دل کویرمهریز دارای دو منطقه تفرجگاهی معروف است که چشمه های بزرگ فصلی و معروف آن برای کشاورزی شهرستان بسیار مؤثر و حیاتی می باشد، یکی از آنها غربالبیز و دیگری دامگاهان (دون گاهون) است...
آدرشک مهریزسیدحسین رضوانیسیدحسین رضوانیآدرشک مهریزیخچالی طبیعی در دل کویر
تجنودمحمود طالبی محمود طالبی تجنوددره زیبا و سرسبز تجنود در شهرستان قاینات شهر زیرکوه یکی از جاذبه‌های زیبای خدادادی و بهشت گردشگران در استان خراسان جنوبی است که در فصل بهار و تابستان هر سال میزبان مسافران زیادی است.
پناهگاه برفخانه طزرجان یزدسیدحسین رضوانیسیدحسین رضوانیپناهگاه برفخانه طزرجان یزدکوه برفخانه با ارتفاع 4011 متر و دیواره 300 متری آن یکی از زیبا ترین قله های ایران است که در روستای طرزجان از توابع شهرستان تفت و در جنوب غربی آن واقع شده است. کوه برفخانه طزرجان را به چند قله تقسیم کرده اند که یکی قله طزرجان با ارتفاع 4000متر و دیواره 300 متری آن و قله برفخانه با ارتفاع3950 با دیواره 150متری ومیل برفخانه با ارتفاع 3850متر و همچنین سوزنی معروف این کوه مشهور به میل فریدونی.برای ما جای سوال بود که کدام قله برفخانه است و کدام قله طزرجان ولی با تحقیقاتی که از کوهنوردان یزدی به عمل آوردیم ،به ا
زیبائیهای باغ دولت آباد یزدعبدل شعبانیعبدل شعبانیزیبائیهای باغ دولت آباد یزداین باغ و عمارت بسیار زیبای درون آن چشم نواز و تحسین برانگیز است
کویر سبز در بهارنجمه فرشینجمه فرشیکویر سبز در بهاردشت سبز در بهار کویر
دشت سرسبز شده در مرکز ایرانسیدحسین رضوانیسیدحسین رضوانیدشت سرسبز شده در مرکز ایرانزیبایی اردیبهشت در اطراف استان یزد
تالاب پساب یزدآرام آرام تالاب پساب یزددر میان کویر خشک و سوزان دریاچه های کوچک آب با نیزارهای سبز هر سلیقه ای را به تحسین وا میدارد
دشت لاله روستای شرب العینآرام آرام دشت لاله روستای شرب العیناین گل‌های زیبا از اوایل فروردین درجای جای روستای شرب العین و کشتزارها و باغات این روستای خوش آب و هوای بخش خضرآباد شروع به روییدن می‌کند و تا اواخر فروردین نیز ادامه دارد و با گرم شدن تدریجی هوا تمام می‌شود.
نمای زیبای برفخانه طزرجان یزد از فراز پناهگاه شیرکوهسیدحسین رضوانیسیدحسین رضوانینمای زیبای برفخانه طزرجان یزد از فراز پناهگاه شیرکوهارتفاعات شیرکوه در جنوب شهر یزد در مرکز ایران واقع شده است. گرچه از نظر تقسیم بندی کوه‌های منفرد ایران از آن یاد شده لیکن در حقیقت بخشی از رشته‌کوه زاگرس می‌باشد. ارتفاع بلندترین نقطه آن از سطح آب‌های آزاد در حدود ۴۰۷۵ متر است.
چشمه آب قلآرام آرام چشمه آب قلاین چشمه یکی از چشمه‌های آب‌گرم طبیعی استان یزد است که براساس آزمایشات انجام شده از میزان گوگرد بالا و خواص درمانی برخوردار است و برای بیماران روماتیسمی و نظایر آن مفید تشخیص داد شده است.
خانه قدیمی-روستای افوشته-نطنزمجتبی ملانظرمجتبی ملانظرخانه قدیمی-روستای افوشته-نطنزدر سمت جنوب شرق نطنز، محله‌ای به نام افوشته قرار دارد که در بین درختان سرسبز و سر به فلک کشیده، مانند نگینی درخشان و سبز خودنمائی می‌کند.
خرانق ، روستایی با هزاران سال قدمتحمزه مرادیحمزه مرادیخرانق ، روستایی با هزاران سال قدمتخرانق یکی از روستاهای قدیمی در ۸۵ کیلومتری شهر یزده، که دارای مکان های دیدنی زیادی، از جمله یکی از قدیمی ترین و بزرگترین قلعه های مسکونی استاد یزد هست. این روستای کوچک جمعیت زیادی نداره و آمار ساکنین اون در حال حاضر چیزی حدود ۴۳۵ نفر هست.
خدا در روستای ماست...سیدحسین رضوانیسیدحسین رضوانیخدا در روستای ماست...روستای سانیج از توابع شهرستان تفت/چشم انداز شیرکوه از روستای سانیج
درخت کهنسالنجمه فرشینجمه فرشیدرخت کهنسالدرختان کهنسال این دره وسیع یک به یک آتش زده شده اند.
زندگیسیدحسین رضوانیسیدحسین رضوانیزندگیبه سان رود که در نشیب دره سر به سنگ می‌زند رونده باش امید هیچ معجزه‌ای ز مرده نیست، زنده باش...
دریاچه کویر یزدمظفر کشاورزمحمدیانمظفر کشاورزمحمدیاندریاچه کویر یزدبا هدایت پساب فاضلاب شهر یزد به کویر این دریاچه ها بوجود آمده.
میدان نقش جهانمهرداد زینلیانمهرداد زینلیانمیدان نقش جهانموزه ی زیبای هنر و تاریخ در دل نصف جهان