سنگ نگاره های طاق بستان

محوطه تاریخی تاق‌بستان، در دامنه کوهی به همین نام و در کنار چشمه‌ای در شمال شرقی حاشیه کنونی شهر کرمانشاه قرار دارد. در این محوطه آثاری از دوره ساسانی شامل سنگ نگاره اردشیر دوم و دو ایوان سنگی به نام‌های تاق کوچک و تاق بزرگ وجود دارد.

  • سنگ نگاره های طاق بستان
  • سنگ نگاره های طاق بستان
غلامحسین محبیدوشنبه 25 اسفند 1393 | 10 سال پیشسنگ نگاره های طاق بستان (شماره ثبت تاریخی 34 – 172) محوطه تاریخی تاق‌بستان، در دامنه کوهی به همین نام و در کنار چشمه‌ای در شمال شرقی حاشیه کنونی شهر کرمانشاه قرار دارد. در این محوطه آثاری از دوره ساسانی شامل سنگ نگاره اردشیر دوم و دو ایوان سنگی به نام‌های تاق کوچک و تاق بزرگ وجود دارد. ایوان کوچک در سمت چپ سنگ نگاره اردشیر دوم و ایوان بزرگ در سمت راست ایوان کوچک دیده می‌شود.(عكس شماره یك)دسته‌بندیجاذبه‌های تاریخیمساجد و مراکز عبادی اسلامیکلید‌واژهسنگ نگارهطاق بستانمسابقه16176 بازدید
  • استان کرمانشاه
  • بازار سنتی توپخانه کرمانشاەبازار میوە و ترە بار سنتی کرمانشاە
  • تکیه معاون الملکتکیه معاون الملک کرمانشاه در سال 1320 هجری و قمری در زمان حکومت مظفردین شاه و حکمرانی حسام الملک در مرکز کرمانشاه در اواسط خیابان شهید حداد عادل کنونی توسط معین الرعایا بنیان گذاشته شد. از جمله کاشی ساز ها و کاشی نگارهای صاحب سهم که عمرش را روی تزیئنات کاشی تکیه گذاشت...
  • سنگ نگاره تاق بستاندرباره اشخاص به نمایش درآمده دراین سنگ نگاره نظرات متفاوتی از سوی باستانشناسان ومحققین تاریخ ارائه گردیده است. رایج ترین این نظریه ها نفر وسط را اردش...
  • شیرین خفته (بانوی خفته)هنگام حرکت به سمت کرمانشاه در مسیر صحنه به بیستون و از فاصله ۱۰ کیلومتری بیستون، کوه بیستون و صخره های پشت آن تصویر جالبی را در ذهن انسان تداعی میکنند. دست طبیعت صخره ها را به شکل یک زن که به به پشت بر روی زمین خوابیده درآورده است.
منارجنبان خرانقمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانمنارجنبان خرانقشاید بیشتر ما فکر می‌کنیم که منارجنبان بنایی است در اصفهان که البته درست هم است اما این بنا تنها منارجنبان ایران نیست.
آرامگاه سید محمد سید منصور گودهابراهیم  رفیعیابراهیم رفیعیآرامگاه سید محمد سید منصور گودهآرامگاه سید محمد سید منصور واقع در روستای چاه بنارد - (دهستان گوده) از توابع بخش مرکزی شهرستان بستک در غرب استان هرمزگان، یکی از آثارهای تاریخی و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است.
مسجد جامع قائنسپیده اصلانسپیده اصلانمسجد جامع قائنخراسان جنوبی، استان یک هزار افسانه قصه ها در خود دارد. شهر به شهر، روستا به روستا هزار داستان دارد این استان. پا به پایش باید بروی نرم و آهسته، پا به سن گذاشته است خراسان. هزاران سال است که رهگذران، شاهان، سواران، زنان و کودکان رفته اند، گاهی هم آمده اند و مانده اند. قصه امروز برای شاهان و سواران و معماران مسجد جامع قاین است.
مسجد جامع نطنزبابک ارجمندیبابک ارجمندیمسجد جامع نطنزمسجد جامع یا مسجد جمعهٔ نطنز
تپه باستانی زیویه شهرستان سقزعباس رحمانیعباس رحمانیتپه باستانی زیویه شهرستان سقزقلعه باستانی زیویه از دوران هخامنشی
باغ موزه نگارستانمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانباغ موزه نگارستانقصر يا باغ نگارستان بين سال‌هاي ۱۲۲۸-۱۲۲۲ هـ .ق به فرمان فتحعلي‌شاه قاجار، با هدف ايجاد يک مرکز ييلاقي ـ حکومتي در خارج از دارالخلافه تهران ساخته شد. به دليل وجود نقاشي‌ها و نگاره‌هاي متعددي از فتحعلي‌شاه و درباريان او در ساختمان‌هاي مختلف، اين باغ به نگارستان شهرت يافت.
مسجد تاریخانه دامغانمصطفی ربیعی بهشتیمصطفی ربیعی بهشتیمسجد تاریخانه دامغانمسجد تاریخانه قدیمی‌ترین مسجد در ایران است.
مسجد تاریخانه دامغاندریاچه کویر دریاچه کویر مسجد تاریخانه دامغانتاریخانۀ دامغان معبدی‌ست که در دورۀ اسلامی به عنوان مسجد از آن استفاده می‌شد
مسجد تاریخانه دامغان کهنترین مسجد ایرانبابک ارجمندیبابک ارجمندیمسجد تاریخانه دامغان کهنترین مسجد ایرانمسجد تاریخانۀ دامغان یکی از کهن‌ترین مساجد ایرانی ست. پژوهشگرانی بر این نظر هستند که بنای اصلی متعلق به دوران پارتیان یا ساسانیان است که با ظهور و گسترش اسلام، به مسجد تبدیل شده است.
سنگ نگاره های کهن و نقشه گردشگری ایرانمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردسنگ نگاره های کهن و نقشه گردشگری ایرانیکی از جاذبه های ملی و جهانی جوامع، هنرهای صخره ای کهن Rock Art می باشند
شباهت های جهانی بزکوهی  Ibexمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردشباهت های جهانی بزکوهی Ibexبزکوهی نماد ایران باستان بوده است
فنجان نماها Cupmarksمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردفنجان نماها Cupmarksفنجان ها عمری به سان عمر بشر روی کره زمین دارند
کشف نقوش زیگورات های کهن در تیمرهمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردکشف نقوش زیگورات های کهن در تیمرهسنگ نگاره های کهنن ایران، پنجره هایی رو به به گذشته های دور می باشند.