شیراز قدیمترها

  • شیراز قدیمترها
  • شیراز قدیمترها
  • شیراز قدیمترها
بابک ارجمندیدوشنبه 6 فروردين 1397 | 7 سال پیششیراز قدیمترهادسته‌بندیجاذبه‌های تاریخیفارسکلید‌واژهشیرازقدیم16026 بازدید
عبدل واقعا گاهی اوقات با توجه به تمام پیشرفتها چقدر دل ادم تنگ میشه برای قدیم و خلوتی خیابانها و جم و جوری شهر ها و صفای مردم قدیم یک رنگی و ....شنبه 11 فروردين 1397 | 7 سال پیش
  • تربت حافظبی تردید، آرامگاه حافظ مشهورترین و پربازدیدترین دیدنی شهر شیراز است. این شهرت به دلیل علاقه و دلبستگی مردم به حافظ و شعرهایش است. اما این دلیل باعث نمی‌شود که زیبایی‌های این بنا در نظر گرفته نشود.
  • بازار وكیل شیرازبازار وکیل شهر شیراز یکی از مشهور ترین بازارهای سنتی و تاریخی ایران است.
  • نمایی از داخل مسجد وکیلمسجد وکیل در دل بازار وکیل این مجموعه تاریخی وکیل به فرمان کریم خان زند ساخته شده
  • مسجد نصیرالملکشهرت مسجد نصیرالملک شیراز از اندازه آن بسیار بزرگتر است اما این شهرت بی دلیل نیست. مسجد نصیرالملک مسجدی به نسبت کوچک ولی بسیار زیباست. مشهورترین بخش مسجد هم شبستان غربی آن است که کاشیکاری‌های بسیار زیبای آن به همراه ارسی‌هایی با شیشه‌های رنگی، جلوه و نمای ویژه و یگانه‌ای به آن می‌دهد.
  • باغ ارمباغ گیاه شناسی ارم شیراز
تپه باستانی زیویه شهرستان سقزعباس رحمانیعباس رحمانیتپه باستانی زیویه شهرستان سقزقلعه باستانی زیویه از دوران هخامنشی
شهرستان بواناتپارسه کشاورزپارسه کشاورزشهرستان بواناتشهرستان بوانات از شمال با شهرستان ابرکوه (استان یزد)، از شرق با شهرستان خاتم (استان یزد)، از جنوب با شهرستان‌های ارسنجان و نیریز، و از غرب با شهرستان‌های پاسارگاد و خرمبید هم‌جوار است.
باغ موزه نگارستانمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانباغ موزه نگارستانقصر يا باغ نگارستان بين سال‌هاي ۱۲۲۸-۱۲۲۲ هـ .ق به فرمان فتحعلي‌شاه قاجار، با هدف ايجاد يک مرکز ييلاقي ـ حکومتي در خارج از دارالخلافه تهران ساخته شد. به دليل وجود نقاشي‌ها و نگاره‌هاي متعددي از فتحعلي‌شاه و درباريان او در ساختمان‌هاي مختلف، اين باغ به نگارستان شهرت يافت.
درگذرگاه های ساسانی - تنگه چوگان، شهربیشاپور، کاخ و قلعه فیروزآباد - بخش نخستپروین هاوشپروین هاوشدرگذرگاه های ساسانی - تنگه چوگان، شهربیشاپور، کاخ و قلعه فیروزآباد - بخش نخستپس از فروپاشی حکومت پارتیان به دست اردشیر بابکان ،در اوایل قرن سوم میلادی،قدرتی جدید به نام سلسله ساسانی روی کار آمد.بنیان تعدادی از شهر های تاریخی ایران به دو پادشاه نخستین این سلسله ،اردشیر و شاپور منسوب است که ساخت هر یک از این شهر ها اهدافی را دنبال میکرد.
سنگ نگاره های کهن و نقشه گردشگری ایرانمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردسنگ نگاره های کهن و نقشه گردشگری ایرانیکی از جاذبه های ملی و جهانی جوامع، هنرهای صخره ای کهن Rock Art می باشند
شباهت های جهانی بزکوهی  Ibexمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردشباهت های جهانی بزکوهی Ibexبزکوهی نماد ایران باستان بوده است
فنجان نماها Cupmarksمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردفنجان نماها Cupmarksفنجان ها عمری به سان عمر بشر روی کره زمین دارند
کشف نقوش زیگورات های کهن در تیمرهمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردکشف نقوش زیگورات های کهن در تیمرهسنگ نگاره های کهنن ایران، پنجره هایی رو به به گذشته های دور می باشند.
سنگ نگاره های ایران و سکه های ایلماییمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردسنگ نگاره های ایران و سکه های ایلماییسنگ نگاره های ایران، مبانی تاریخ و هنر این سر زمین محسوب می شوند که رد پای آنها در کلیه عرصه های زیستی نیاکان قابل رصد است.
روستای باغوی جزیره کیشکیشتور وبسایتروستای باغوی جزیره کیشباغو؛ آبادی قدیمی جزیره کیش
سنگ نگاره های قالهرمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردسنگ نگاره های قالهرروستای قالهر، در جنوب غربی شهرستان دلیجان واقع شده است. ارتفاع آن از سطح دریا 2330 متر است. با اینکه نزدیک به کاشان واقع شده، ولی به دلیل واقع شدن بر روی ارتفاعات استان مرکزی از هوای خنک و شب های دل انگیز و خنکی در تابستان بر خوردار است.
كاخ اردشیر ساسانی فیروز آبادنادر چقاجردینادر چقاجردیكاخ اردشیر ساسانی فیروز آبادكاخ اردشیر ساسانی با ابعاد ۵۹ در ۱۲۵ متر كه نخستین بنای تاق دار ساسانی محسوب می شود، در دو کیلومتری شمال شهر فیروزآباد قرار دارد.