دریاچه ریبای برم الوان جاذبه ای در نزدیکی شهرستان لنده

تالاب برم الوان در موقعیت جغرافیایی N310034 E501428 در استان کهگیلوییه و بویراحمد قرار دارد.در 40 کیلومتری شهر لیکک بهمئی ، دهستان سرآسیاب یوسفی واقع شده است . آب آن دائمی است و ارتفاع آن از سطح دریا 1100 متر می باشد . مساحت این دریاچه 15 هکتار و حداقل عمق آب آن 12 متر و حداکثر 30 متر می باشد .

  • دریاچه ریبای برم الوان جاذبه ای در نزدیکی شهرستان لنده
  • دریاچه ریبای برم الوان جاذبه ای در نزدیکی شهرستان لنده
حامد محمدیچهارشنبه 30 ارديبهشت 1394 | 9 سال پیشوجود درختچه‌ها و درختان طبیعی از جمله بادام کوهی و بلوط بر روی تپه‌های اطراف، آب و هوای مطبوع وچشم‌انداز بدیع این دریاچه زیبایی خاصی به این گردشگاه بخشیده است. به دلیل شیب بسیار تند دیواره ها و عمق زیاد تالاب در حاشیه و داخل تالاب، گیاهان آبزی وجود ندارد ولی با توجه به میزان كدورت2/2 گرم بر لیترآب، تالاب از پلانكتونها ی گیاهی و جانوری غنی است كه تقر یباً 99 درصد پلانكتونهای جانوری را كالانوئید و 1درصد آنها را داف نی تشك یل می دهد. وجود ماهی کپور در این تالاب به وفور گزارش شده است. به طور كلی اینكه به دلیل عدم شناخت ساكنان منطقه و نبود برنامه ارشادی جهت آگاهی آنها و همچنین ناشناخته ماندن نقش تالاب در توسعه منطقه و عدم سرمایه گذاری سازمان ها و نهادهای زیربط در حال حاضر استفاده چندانی از تالاب به عمل نمی آید. تالاب الوان در حدود 35کیلومتری شمال غربی شهرستان لنده و در دامنه تپه ماهورهای گچی قرار دارد. حاشیه این تالاب دارای پوشش گیاهی انواع نی، گز، زالزالک، خارشتر، پسته وحشی، بادام کوهی و سایر گونه های نادر گیاهی می باشد. کمپینگ اقامتی برم الوان در کنار تالاب، دارای امکانات رفاهی از جمله آلاچیق، سکوی نشیمن و سرویس بهداشتی است.دسته‌بندیدریاچه‌ها ، سدها ، تالاب‌ها ، جزیره‌هاکهگیلویه و بویراحمدکلید‌واژهلندهایدنکبرمالواندریاچهلیکک16325 بازدید
عبدل یکی از تالابهای ایرانچهارشنبه 30 ارديبهشت 1394 | 9 سال پیش
هادی بسیارزیباستپنجشنبه 31 ارديبهشت 1394 | 9 سال پیش
  • آرامگاه شهدای شهرستان لنده
  • نمایی از شهرستان لنده در سال 1362مرکز شهرستان لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد است. این شهر از قدیمی‌ترین شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمداست، به طوری که در سال ۱۳۰۵ با نام بخش ثلاث و زیر نظر فرمانداری کل بهبهان اداره می‌شد. تا قبل از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ ایران، لنده توسط خوانین ایل طیبی اداره می‌شد.
  • نمایی از ورودی جنوبی شهرستان لندهلنده مرکز شهرستان لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد است. این شهر از قدیمی‌ترین شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمداست، به طوری که در سال ۱۳۰۵ با نام بخش ثلاث و زیر نظر فرمانداری کل بهبهان اداره می‌شد. تا قبل از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ ایران، لنده توسط خوانین ایل طیبی اداره می‌شد. بقایای قلعه حکومت خوانین در بخش ثلاث (نام قبلی بخش لنده) همچنان وجود دارد. لنده قصبهٔ مرکز دهستان طیبی گرمسیری بخش کهگیلویه ٔ شهرستان بهبهان، واقع در ۷۲۰۰۰ گزی شمال شوسهٔ بهبهان به آغاجاری. کوهستانی، گرمسیر مالاریائی و دارای 11670تن سکنه.
  • طبیعت زیبای شهرستان لنده روستای ایدنک
  • طبیعت زیبای شهرستان لنده روستای ایدنک در ایام بهارروستای ایدنک در ۵ کیلومتری شهر لنده در بخش لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد ایران واقع شده است. این روستا دارای ۳ هزار نفر جمعیت می‌باشد که اکثرآنهاازطایفه کرایی هستند.تعدادی از اهالی رانیز سادات تشکیل می‌دهند.در این روستا که رودخانه مارون از وسط آن عبور می‌کند برنج و غلات کشت می‌شود و باغ‌های میوه آن فراوان است .
تالاب گاوخونیمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانتالاب گاوخونیتالاب گاوخونی در فاصله 140 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان و 30 کیلومتری شهر تاریخی ورزنه قرار دارد. این تالاب در جنوب شرقی بخش بن رود و شهر ورزنه، شمال شرقی بخش جرقویه و در جنوب غربی شهرستان نایین و غرب منطقه ندوشن از استان یزد و شمال غرب کویر ابرقو قرار دارد.
دریاچۀ نمک حاج علیقلی دامغاندریاچه کویر دریاچه کویر دریاچۀ نمک حاج علیقلی دامغاندریاچۀ نمک حاج علیقلی یکی از جاذبه‌های منحصر‌ به فرد دامغان، در ۵۰ کیلومتری جنوب شهر دامغان واقع شده است
موج های یخ زدهسپیده اصلانسپیده اصلانموج های یخ زدهتفرجگاه حسن ابدال در استان زنجان شامل یك منطقه كوهپایه ای و سد حسن ابدال می‌باشد. این مجموعه در ۱۰ کیلومتری شهر زنجان به سمت تهران پس از عبور از روستای حسن ابدال واقع شده است.
دریاچه الندانمجیدرضا افشاریانمجیدرضا افشاریاندریاچه النداندریاچه الندان ،دریاچه ای در دل جنگل
جزیره شیدوار (مارو)نادر چقاجردینادر چقاجردیجزیره شیدوار (مارو)جزیره شیدوار (شیدوَر)، در بین مردم محلی به جزیره مارو معروف است و ظاهرا این نام را از تعداد زیاد مارهای کوچک سمی به رنگ سیاه گرفته است.
غار ده شیخمهرداد زینلیانمهرداد زینلیانغار ده شیخدو کیلومتری شهر پاتاوه، 45 کیلومتری شمال غرب یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد
دریاچه افوسمهرداد زینلیانمهرداد زینلیاندریاچه افوسشهرستان بویین میاندشت، غرب استان اصفهان
پل شهدای لالیمهرداد زینلیانمهرداد زینلیانپل شهدای لالیشاهکار مهندسان ایرانی بر روی دریاچه سد گتوندعلیا در شمال خوزستان
دریاچه سد گتوندعلیامهرداد زینلیانمهرداد زینلیاندریاچه سد گتوندعلیاشهرستان لالی، شمال استان خوزستان
دریاچه سد ملاصدرااحمد خدابندهاحمد خدابندهدریاچه سد ملاصدراسد ملا‌صدرا در 60 كیلومتری بالا‌ دست سد درودزن واقع در شمال استان فارس، شهرستان اقلید، كیلومتر 22 شهرسده و روی سرشاخه اصلی رودخانه كر در محلی به نام تنگ براق ساخته شد.
ماهیگیریعبدل شعبانیعبدل شعبانیماهیگیریماهیگیری تفریحی
زمستان گذرانی در بندرعباسعبدل شعبانیعبدل شعبانیزمستان گذرانی در بندرعباسشک نکنید که قبل از خورشید بیدار میشوید .صرف صبحانه ای دلچسب لب ساحل با صدای دل انگیز موج که از هر موسیقیی گوش نواز تر است در کنار خانواده همراه با تماشای پرندگانی که پرواز کنان و شنا کنان شما را به تماشای خویش می خوانند . سفری به یادماندنی به جزیره زیبای قشم و هرمز روی دریا خاطره ای خوش را برای خود و خانواده به ثبت خواهید رساند.