تپه های تاریخی روانسر

در ابتدای مسیر ورود جاده کرمانشاه به شهرستان روانسر در حدود 450 متری از جنوب جاده اصلی شهر، تپه های سه گانه متصل به هم وجود دارند که در نزد مردم منطقه به نام تپه موسی معروف می باشند.

تپه های تاریخی روانسر
خالد محمدی چهارشنبه 10 تير 1394 | 9 سال پیشدر ابتدای مسیر ورود جاده کرمانشاه به شهرستان روانسر در حدود 450 متری از جنوب جاده اصلی شهر، تپه های سه گانه متصل به هم وجود دارند که در نزد مردم منطقه به نام تپه موسی معروف می باشند. بزرگترین تپه، تپه های سه گانه موسی در روانسر با ارتفاع بیش از 10 متر از نقطه ورود به شهر به خوبی دیده می شود که در دامنه جنوب شرقی آن بقایای کندوکاوهای عمده ای که توسط زارعین در سالهای قبل انجام گرفته مقدار زیادی پی های سنگی، سفال، ابزار سنگی و تراشه های سنگ چخماق را آشکار کرده است.دسته‌بندیسایر جاذبه‌های تاریخیکرمانشاهکلید‌واژهتپهتاریخیروانسر16343 بازدید
عبدل فرّاش باد صبا را گفته تا فرش زمرّدین بگسترد و دایه ابر بهاری را فرموده تا بنات نبات را در مهد زمین بپرورد شنبه 13 تير 1394 | 9 سال پیش
  • دخمه روانسردخمه روانسر (گور صخره‌ای) یا تاق فرهاد در دیواره کوهی در حاشیه سراب روانسر واقع است که به دوره هخامنشی باز می‌گردد. این دخمه شامل یک اتاقک کوچک است که ورودی آن به سمت شرق و مشرف به رودخانه وشکه رو( خشک رود) و دشت های باشوکی است.
  • سراب جابری ( جاوری ) روانسرسراب جابری (جاوری) که در دامنه کوه ماه زرد ودر ورودی شهر روانسر در مسیر جاده روانسر – کرمانشاه قرار دارد وآبدهی آن 50تا 500 دبی در ثانیه می باشد ومنابع مهم مصرف کشاورزی در منطقه ویکی از نقاط گردشگری روانسر می باشد .
  • شهرستان روانسر در دوره آشور یکی از پایگاه های این دولت بین النهرینی بودهشهرستان روانسر بعنوان دروازه اورامانات در دوره آشور یکی از پایگاه های این دولت بین النهرینی بوده که به آن نیکور می گفتند و کارگزاران دولت آشور خراج جمع آوری شده از منطقه را به دولت آشور می فرستادند.
  • غار قوری قلعه زیباترین جاذبه گردشگری استان کرمانشاهغار قوری قلعه، بزرگ ترین غار آبی آسیا با پیشینهٔ ۶۵ میلیون سال یکی از زیباترین جاذبه‌های دیدنی و جهانگردی شهرستان روانسر می‌باشد . این غار در ۲۵ کیلومتری شهر روانسر در دامنه کوه شاهو و در مسیر جاده روانسر به پاوه و مشرف به روستایی به همین نام قرار دارد.
  • غار قوری قلعهغار قوری قلعه در مسیر روانسر به پاوه بر دامنه کوه شاهو و در یکی از کوهستانی ترین مناطق ایران در استان کرمانشاه واقع شده است. فاصله این غار از شهر کرمانشاه حدود 85 کیلومتر و تا پاوه 25 کیلومتر بوده و در نزدیکی روستایی به همین نام واقع شده است.
پاوهعدنان مرادیعدنان مرادیپاوهپاوه در هر فصل زیبایی های خاص خود را دارد و در فصل بهار با شکوفا شدن شکوفه های بادام های کوهی مناظر چشم نواری خلق می کند
سکه های ساسانینمای ایران نمای ایران سکه های ساسانیسلسله ساسانی آخرین سلسله قدرمت و جهانی ایران بود. آنها خود را نوادگان و وارثان امپراطوری هخامنشیان می دانستند
آبشار های دیار پاوهعدنان مرادیعدنان مرادیآبشار های دیار پاوهآبشارها یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری در هر منطقه هستند و سرزمین پاوه وهورامان را می توان سرزمین آبشارها نامید
سنگ نگاره های ایران و گمانه یوفوها Ufoمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردسنگ نگاره های ایران و گمانه یوفوها Ufoطی بررسی و مطالعات یک دهه ای که بر روی سنگ نگاره های نقاط مختلف ایران و دیگر نقاط جهان داشتیم به نقوش انسان هایی بر خورد می کردیم که دستان و پاهایی باز داشتند ... .
سنگ نگاره های ایران و سکه های ایلماییمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردسنگ نگاره های ایران و سکه های ایلماییسنگ نگاره های ایران، مبانی تاریخ و هنر این سر زمین محسوب می شوند که رد پای آنها در کلیه عرصه های زیستی نیاکان قابل رصد است.
شیرین خفته (بانوی خفته)نادر چقاجردینادر چقاجردیشیرین خفته (بانوی خفته)هنگام حرکت به سمت کرمانشاه در مسیر صحنه به بیستون و از فاصله ۱۰ کیلومتری بیستون، کوه بیستون و صخره های پشت آن تصویر جالبی را در ذهن انسان تداعی میکنند. دست طبیعت صخره ها را به شکل یک زن که به به پشت بر روی زمین خوابیده درآورده است.
غار قوری قلعهنادر چقاجردینادر چقاجردیغار قوری قلعهغار قوری قلعه در مسیر روانسر به پاوه بر دامنه کوه شاهو و در یکی از کوهستانی ترین مناطق ایران در استان کرمانشاه واقع شده است. فاصله این غار از شهر کرمانشاه حدود 85 کیلومتر و تا پاوه 25 کیلومتر بوده و در نزدیکی روستایی به همین نام واقع شده است.
کوبه ها زنگهای اخبار امروزیعلی ناصریعلی ناصریکوبه ها زنگهای اخبار امروزیکوبه ها درقدیم بر روی درب نصب می شود تا کسی که پشت در قرار گرفته صاحب خانه را از حضور خود مطلع کند
نقوش انسان های فرا زمینیمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردنقوش انسان های فرا زمینینقاشی های درون غارهاو کوه های ایران، اسناد دست اولی هستند که با کشف آنها نگاه به تاریخ و هنر بشر متحول می شود.
كوه بانوعدنان مرادیعدنان مرادیكوه بانوكوه بانو شبیه زنى است كه رو به آسمان چشم دوخته است
آبشار ملاندرعدنان مرادیعدنان مرادیآبشار ملاندرآبشارهای شهرستان پاوە
بازار سنتی توپخانه کرمانشاەعدنان مرادیعدنان مرادیبازار سنتی توپخانه کرمانشاەبازار میوە و ترە بار سنتی کرمانشاە
سفید کوەعدنان مرادیعدنان مرادیسفید کوەسفید کوە - شاهنشین
زعفران کوهیعدنان مرادیعدنان مرادیزعفران کوهیزعفران گیاهی است پایا با ارتفاع تقریبا ۳۰ سانتیمتر که دارای برگهای دراز و سبز مانند تره است ...
پاوەعدنان مرادیعدنان مرادیپاوەپاوە شهر کوەها و چشمەها و درەها
نان ساجیسیدمراد خاموشیسیدمراد خاموشینان ساجینان ساجی از دیرباز در استان کرمانشاه توسط زنان خانه دار و سخت کوش پخت می شده و اکنون هم در بعضی از مناطق استان مردم از این نان مصرف می کنند.