چالاو

تالاب های زرین چیا

  • چالاو
  • چالاو
  • چالاو
  • چالاو
  • چالاو
  • چالاو
عدنان مرادیچهارشنبه 26 فروردين 1394 | 9 سال پیشمنطقه زیبای اورامان سرشار از زیباییهای طبیعی است که بلادرنگ انسان را به تحسین وا می دارد و سجده شکر را در برابر این عظمت بر انسان واجب می کند. از سه راهی باینگان به پاوه 5 کیلومتر که به سوی روستای زرین چیا می روی به منطقه میراولی که در دل تپه ها و کوه های سرسبز آرمیده است می رسی. در کنار این روستا چالابه های زیبایی که 12 عدد می باشد همچون نگین های بر انگشتری سبز پدیدار می شود این چالابه ها که از جمع شدن آب چشمه چالاو در بالادست مرتع وسیع این منطقه قرار دارد تشکیل می شود پوشش گیاهی و دامی آن منطقه را برای پرورش دام و اسب و زنبور عسل به سرزمین مستعد تبدیل نموده است. روستای زرین چیا که به میرآولی( میر عبدلی) مشهور است خود نیاز با داشتن چشمه ای پر آب و منظره ای زیبا محلی برای کشاورزی و باغداری است . زبان مردم این روستا کردی جافی است.دسته‌بندیدریاچه‌ها ، سدها ، تالاب‌ها ، جزیره‌هاکرمانشاهکلید‌واژهمسابقهزرینچیا16542 بازدید
نمای ایران سپاس. بسیار زیباستچهارشنبه 26 فروردين 1394 | 9 سال پیش
بابک بسیار زیباستپنجشنبه 27 فروردين 1394 | 9 سال پیش
عبدل زیبا و سرسبزجمعه 28 فروردين 1394 | 9 سال پیش
عدنان سپاس از دوستانپنجشنبه 3 ارديبهشت 1394 | 9 سال پیش
mohsen واقعا زیباست سه‌شنبه 15 ارديبهشت 1394 | 9 سال پیش
سید محمد حسین زیباستدوشنبه 25 خرداد 1394 | 9 سال پیش
  • منطقهٔ گردشگری میگوره و غار سنگی حسین کوهکنیکی از مناطق خوش آب‌وهوا، سرسبز و زیبای اورامانات، «منطقهٔ گردشگری میگوره» است که وجود غار سنگی و دست‌ساز «خالو حسین کوهکن» در آن نیز؛ منطقه را بیش‌ازپیش متمایزتر و جذاب‌تر می‌نماید.
  • نمیرآبنمرآو - نمیرآب
  • دخمه سنگی پاوهدخمه تاریخی پاوه
  • غار قوری قلعه زیباترین جاذبه گردشگری استان کرمانشاهغار قوری قلعه، بزرگ ترین غار آبی آسیا با پیشینهٔ ۶۵ میلیون سال یکی از زیباترین جاذبه‌های دیدنی و جهانگردی شهرستان روانسر می‌باشد . این غار در ۲۵ کیلومتری شهر روانسر در دامنه کوه شاهو و در مسیر جاده روانسر به پاوه و مشرف به روستایی به همین نام قرار دارد.
  • غار قوری قلعهغار قوری قلعه در مسیر روانسر به پاوه بر دامنه کوه شاهو و در یکی از کوهستانی ترین مناطق ایران در استان کرمانشاه واقع شده است. فاصله این غار از شهر کرمانشاه حدود 85 کیلومتر و تا پاوه 25 کیلومتر بوده و در نزدیکی روستایی به همین نام واقع شده است.
پاوهعدنان مرادیعدنان مرادیپاوهپاوه در هر فصل زیبایی های خاص خود را دارد و در فصل بهار با شکوفا شدن شکوفه های بادام های کوهی مناظر چشم نواری خلق می کند
تالاب گاوخونیمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانتالاب گاوخونیتالاب گاوخونی در فاصله 140 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان و 30 کیلومتری شهر تاریخی ورزنه قرار دارد. این تالاب در جنوب شرقی بخش بن رود و شهر ورزنه، شمال شرقی بخش جرقویه و در جنوب غربی شهرستان نایین و غرب منطقه ندوشن از استان یزد و شمال غرب کویر ابرقو قرار دارد.
دریاچۀ نمک حاج علیقلی دامغاندریاچه کویر دریاچه کویر دریاچۀ نمک حاج علیقلی دامغاندریاچۀ نمک حاج علیقلی یکی از جاذبه‌های منحصر‌ به فرد دامغان، در ۵۰ کیلومتری جنوب شهر دامغان واقع شده است
موج های یخ زدهسپیده اصلانسپیده اصلانموج های یخ زدهتفرجگاه حسن ابدال در استان زنجان شامل یك منطقه كوهپایه ای و سد حسن ابدال می‌باشد. این مجموعه در ۱۰ کیلومتری شهر زنجان به سمت تهران پس از عبور از روستای حسن ابدال واقع شده است.
آبشار های دیار پاوهعدنان مرادیعدنان مرادیآبشار های دیار پاوهآبشارها یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری در هر منطقه هستند و سرزمین پاوه وهورامان را می توان سرزمین آبشارها نامید
شیرین خفته (بانوی خفته)نادر چقاجردینادر چقاجردیشیرین خفته (بانوی خفته)هنگام حرکت به سمت کرمانشاه در مسیر صحنه به بیستون و از فاصله ۱۰ کیلومتری بیستون، کوه بیستون و صخره های پشت آن تصویر جالبی را در ذهن انسان تداعی میکنند. دست طبیعت صخره ها را به شکل یک زن که به به پشت بر روی زمین خوابیده درآورده است.
دریاچه الندانمجیدرضا افشاریانمجیدرضا افشاریاندریاچه النداندریاچه الندان ،دریاچه ای در دل جنگل
جزیره شیدوار (مارو)نادر چقاجردینادر چقاجردیجزیره شیدوار (مارو)جزیره شیدوار (شیدوَر)، در بین مردم محلی به جزیره مارو معروف است و ظاهرا این نام را از تعداد زیاد مارهای کوچک سمی به رنگ سیاه گرفته است.
غار قوری قلعهنادر چقاجردینادر چقاجردیغار قوری قلعهغار قوری قلعه در مسیر روانسر به پاوه بر دامنه کوه شاهو و در یکی از کوهستانی ترین مناطق ایران در استان کرمانشاه واقع شده است. فاصله این غار از شهر کرمانشاه حدود 85 کیلومتر و تا پاوه 25 کیلومتر بوده و در نزدیکی روستایی به همین نام واقع شده است.
دریاچه افوسمهرداد زینلیانمهرداد زینلیاندریاچه افوسشهرستان بویین میاندشت، غرب استان اصفهان
كوه بانوعدنان مرادیعدنان مرادیكوه بانوكوه بانو شبیه زنى است كه رو به آسمان چشم دوخته است
آبشار ملاندرعدنان مرادیعدنان مرادیآبشار ملاندرآبشارهای شهرستان پاوە
پل شهدای لالیمهرداد زینلیانمهرداد زینلیانپل شهدای لالیشاهکار مهندسان ایرانی بر روی دریاچه سد گتوندعلیا در شمال خوزستان
دریاچه سد گتوندعلیامهرداد زینلیانمهرداد زینلیاندریاچه سد گتوندعلیاشهرستان لالی، شمال استان خوزستان
دریاچه سد ملاصدرااحمد خدابندهاحمد خدابندهدریاچه سد ملاصدراسد ملا‌صدرا در 60 كیلومتری بالا‌ دست سد درودزن واقع در شمال استان فارس، شهرستان اقلید، كیلومتر 22 شهرسده و روی سرشاخه اصلی رودخانه كر در محلی به نام تنگ براق ساخته شد.
ماهیگیریعبدل شعبانیعبدل شعبانیماهیگیریماهیگیری تفریحی
بازار سنتی توپخانه کرمانشاەعدنان مرادیعدنان مرادیبازار سنتی توپخانه کرمانشاەبازار میوە و ترە بار سنتی کرمانشاە
زمستان گذرانی در بندرعباسعبدل شعبانیعبدل شعبانیزمستان گذرانی در بندرعباسشک نکنید که قبل از خورشید بیدار میشوید .صرف صبحانه ای دلچسب لب ساحل با صدای دل انگیز موج که از هر موسیقیی گوش نواز تر است در کنار خانواده همراه با تماشای پرندگانی که پرواز کنان و شنا کنان شما را به تماشای خویش می خوانند . سفری به یادماندنی به جزیره زیبای قشم و هرمز روی دریا خاطره ای خوش را برای خود و خانواده به ثبت خواهید رساند.