سراب جابری ( جاوری ) روانسر

سراب جابری (جاوری) که در دامنه کوه ماه زرد ودر ورودی شهر روانسر در مسیر جاده روانسر – کرمانشاه قرار دارد وآبدهی آن 50تا 500 دبی در ثانیه می باشد ومنابع مهم مصرف کشاورزی در منطقه ویکی از نقاط گردشگری روانسر می باشد .

سراب جابری ( جاوری ) روانسر
خالد محمدی يكشنبه 14 تير 1394 | 9 سال پیشسراب جابری (جاوری) که در دامنه کوه ماه زرد ودر ورودی شهر روانسر در مسیر جاده روانسر – کرمانشاه قرار دارد وآبدهی آن 50تا 500 دبی در ثانیه می باشد ومنابع مهم مصرف کشاورزی در منطقه ویکی از نقاط گردشگری روانسر می باشد .دسته‌بندیرودخانه‌ها ، چشمه‌ها ، آبشارهاکرمانشاهکلید‌واژهسرابجابریجاوریروانسر16678 بازدید
نمای ایران سپاسيكشنبه 14 تير 1394 | 9 سال پیش
  • دخمه روانسردخمه روانسر (گور صخره‌ای) یا تاق فرهاد در دیواره کوهی در حاشیه سراب روانسر واقع است که به دوره هخامنشی باز می‌گردد. این دخمه شامل یک اتاقک کوچک است که ورودی آن به سمت شرق و مشرف به رودخانه وشکه رو( خشک رود) و دشت های باشوکی است.
  • تپه های تاریخی روانسردر ابتدای مسیر ورود جاده کرمانشاه به شهرستان روانسر در حدود 450 متری از جنوب جاده اصلی شهر، تپه های سه گانه متصل به هم وجود دارند که در نزد مردم منطقه به نام تپه موسی معروف می باشند.
  • شهرستان روانسر در دوره آشور یکی از پایگاه های این دولت بین النهرینی بودهشهرستان روانسر بعنوان دروازه اورامانات در دوره آشور یکی از پایگاه های این دولت بین النهرینی بوده که به آن نیکور می گفتند و کارگزاران دولت آشور خراج جمع آوری شده از منطقه را به دولت آشور می فرستادند.
  • غار قوری قلعه زیباترین جاذبه گردشگری استان کرمانشاهغار قوری قلعه، بزرگ ترین غار آبی آسیا با پیشینهٔ ۶۵ میلیون سال یکی از زیباترین جاذبه‌های دیدنی و جهانگردی شهرستان روانسر می‌باشد . این غار در ۲۵ کیلومتری شهر روانسر در دامنه کوه شاهو و در مسیر جاده روانسر به پاوه و مشرف به روستایی به همین نام قرار دارد.
  • غار قوری قلعهغار قوری قلعه در مسیر روانسر به پاوه بر دامنه کوه شاهو و در یکی از کوهستانی ترین مناطق ایران در استان کرمانشاه واقع شده است. فاصله این غار از شهر کرمانشاه حدود 85 کیلومتر و تا پاوه 25 کیلومتر بوده و در نزدیکی روستایی به همین نام واقع شده است.
هفت آبشارمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانهفت آبشارهفت آبشار، نام آبشاری پلکانی و زیباست که در نزدیکی روستای تیرکن سوادکوه قرار دارد.
آبشار شلماشعباس رحمانیعباس رحمانیآبشار شلماشآبشار شلماش در نزدیکی روستایی به همین اسم در استان آذربایجان غربی قرار گرفته است.
آبشار آسیاب خرابه جلفامهدی مخلصیانمهدی مخلصیانآبشار آسیاب خرابه جلفاآبشار آسیاب خرابه جلفا، آبشاری کوچک اما زیباست که به دلیل وجود داشتن یک آسیاب آبی قدیمی به این نام خوانده می‌شود.
تنگه و آبشار روزیهمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانتنگه و آبشار روزیهآبشار روزيه يکی از پديده های زيبا و جالب توجه طبيعی سمنان است و اين آبشار، در روستای کوهستانی چاشم از توابع بخش مهديشهر در جاده چاشم به خطیرکوه-دوآب قرار دارد
پاوهعدنان مرادیعدنان مرادیپاوهپاوه در هر فصل زیبایی های خاص خود را دارد و در فصل بهار با شکوفا شدن شکوفه های بادام های کوهی مناظر چشم نواری خلق می کند
چشمۀ گرمهدریاچه کویر دریاچه کویر چشمۀ گرمهاز دل کوه و با خنکای بهار، آبی زلال از چشمه‌ای در این روستا سر برآورده است.
آبشار های دیار پاوهعدنان مرادیعدنان مرادیآبشار های دیار پاوهآبشارها یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری در هر منطقه هستند و سرزمین پاوه وهورامان را می توان سرزمین آبشارها نامید
آبشار روستای پزمهرداد زینلیانمهرداد زینلیانآبشار روستای پزارتفاعات زاگرس مرکزی، شهرستان الیگودرز، استان لرستان
آبگرم گرمشعبدل شعبانیعبدل شعبانیآبگرم گرمشاین آبگرم زیبا در فاصله تقریبا 20 کیلومتری شهر فین بعد از اب گرم تیربوئیه قراردارد
پاییز طلایی زاینده رودمهرداد زینلیانمهرداد زینلیانپاییز طلایی زاینده رودحوالی روستای زردخشوئیه، شهرستان لنجان، استان اصفهان
شیرین خفته (بانوی خفته)نادر چقاجردینادر چقاجردیشیرین خفته (بانوی خفته)هنگام حرکت به سمت کرمانشاه در مسیر صحنه به بیستون و از فاصله ۱۰ کیلومتری بیستون، کوه بیستون و صخره های پشت آن تصویر جالبی را در ذهن انسان تداعی میکنند. دست طبیعت صخره ها را به شکل یک زن که به به پشت بر روی زمین خوابیده درآورده است.
آبشار قلعه گردنمهرداد زینلیانمهرداد زینلیانآبشار قلعه گردنشهرستان تنکابن، استان مازندران
رودخانه و آبشار ازنادر دوروداسفندیار خداییاسفندیار خداییرودخانه و آبشار ازنادر دورودیکی از جاذبه های طبیعی دورود، رودخانه و آبشار ازنادر نزدیک روستای گردشگری دره اسپر در هفت کیلومتری این شهرستان است. چندین چشمه بزرگ از کوه پریز آبشار زیبای ازنادر و رودخانه باطراوت و زلال و خروشانی را در دره ازنادر جاری می سازد. فاصله روستای دره اسپر تا آبشار ازنادر کمتر از یک ساعت کوهپیمایی است.
چشمه بل - كانی بلنادر چقاجردینادر چقاجردیچشمه بل - كانی بلچشمه بل كه در محل و زبان كردی به نام كانی بل معروف است و احتمالا نام خود را از خدای آب بابلیان باستان كه بل نام داشت گرفته است،
پرکستانمهرداد زینلیانمهرداد زینلیانپرکستانروستایی آرمیده بر کرانه زنده رود، 68 کیلومتری جنوب غرب اصفهان