ورود
جستجو
سرچشمه
وبلاگ
جشنوارهها
وبنامهها
نقشه ایران
جستجو
علیرضا آسیابان
روایت و شرح مختصری از انواع آن
از آنجا که «روایت» در مبداء، از حوزه های ادبی بیان می شود و اکنون در دنیای visual (بصری) راه پیدا کرده است؛ در این بخش خواهان توضیحاتی مختصر از مبحث گسترده روایت در فیلم می باشیم تا شاید، جوابی در راه رسیدن ما به مقصد باشد.
جواد رضایی
زیبایی شناسی و ترکیب بندی در فیلم
زیبایی شناسی به زبان ساده لذت ناشی از حس هنری است. ترکیب بندی شامل چگونگی چیدمان عناصر صحنه در قاب دوربین است و هنری است که این عناصر را برای پیشبرد داستان، آشکار کردن شخصیت و ایجاد احساسات ترکیب می کند. دانستن قوانین ترکیب شات و استفاده خوب از آنها می تواند مخاطبان شما را از ابتدا تا انتها درگیر خود کند.
عمار کیوانی
استفاده از نور طبیعی یا مصنوعی در فیلمبرداری
بسیاری از هنرمندان عرصه تصویر قطع به یقین تا به حال با این سوال مواجه شدهاند که آیا کار با استفاده از نور طبیعی بهتر انجام میشود یا نور مصنوعی؟ تفاوتهای نور طبیعی و مصنوعی در چیست؟این نوشتار پاسخ به این پرسش است
بابک ارجمندی
قلعه کنگلو معروف به عقاب مازندران
عقاب مازندران یا قلعه کنگلو یادگاری اساطیری
سپیده اصلان
جندق
جَندَق ، دهستان و شهری در بخش خور و بیابانک در شهرستان نائین در استان اصفهان.دهستان جندق، به مرکزیت شهر جندق، تقریباً در جنوب دشت کویر و در شمال بخش خور و بیابانک واقع است. از شمال به دهستان طُرود (در بخش مرکزی شهرستان شاهرود)، از مشرق و جنوب شرقی به دهستان بیابانک و از جنوب غربی و مغرب به دهستان چوپانان (در بخش اَنارک) محدود میشود و مشتمل بر یازده آبادی و یک شهر به نام جندق است.
جشنواره ها نمای ایران
راهنمای شرکت در جشنواره فیلم کوتاه زادگاه
چگونه در جشنواره فیلم کوتاه زادگاه شرکت کنم. پاسخ به سوال هایی که شما جهت شرکت در جشنواره دارید.
بابک ارجمندی
مسجد جامع نطنز
مسجد جامع یا مسجد جمعهٔ نطنز
جشنواره ها نمای ایران
مسابقه فیلم کوتاه زادگاه
جشنواره فیلم کوتاه نمای ایران
سپیده اصلان
خطیر کوه
جاده خطیر کوه، تونلی است از گذشته بی ریای کلبه های روستایی، شالیزارها، مترسک های خیال انگیز که از واقعیت تلخ توسعه بی نصیب نمانده است. می توانم بگویم در مسیر این جاده، رج های از زیبایی و زشتی را تنگاتنگ کنار هم آمیخته خواهید دید.
جشنواره ها نمای ایران
مسابقه عکاسی
مسابقه عکاسی نگاهی با پنجره
مهدی مخلصیان
ترکیببندی در عکاسی (بخش چهارم)
ادامه مبحث خط در ترکیب بندی
مهدی مخلصیان
ترکیببندی در عکاسی (بخش سوم)
در دو بخش پیشین درباره قطع عکس و تاثیر آن در ترکیببندی گفته شد سپس به تعریف نقطه در ترکیببندی پرداخته شد. اکنون نوبت بررسی خط است.
محمد ناصری فرد
رد پای اسب های پلنگ واره (آپا لوسا)سرخپوستان بومی امریکا در سنگ نگاره های کهن ایران
نقش اسب پلنگ واره کشف شده در میان سنگ نگاره های نیکشهر بلوچستان (9000 پ.م.)
مهدی مخلصیان
ترکیببندی در عکاسی (بخش دوم)
در ادامه مبحث ترکیببندی، به تعریف نقطه و کارکرد آن در عکس و نیز رابطهی نقطهها با یکدیگر میپردازیم
مهدی مخلصیان
ترکیببندی در عکاسی (بخش نخست)
عکاسی نیز مانند هر هنر دیگری دارای اصول و قواعدی است که رعایت آنها باعث میشود یک اثر واجد ارزش هنری شود. در این مطلب تلاش میشود تا این اصول و قواعد به شکلی ساده به همه مخاطبان آموزش داده شود.
علی باباخانی
آموزش را درست آموزش دهیم!
این پست به آموزش تهیه دستورالعملها و پستهای آموزشی می پردازد.
788 نتیجه
2
3
4 از 50
5
6
© ۱۳۷۹-۱۴۰۳ نمای ایران
راهنمای سفر و گردشگری ایران
نقشه ایران
درباره نمای ایران
راهنمای نمای ایران
جشنوارههای فیلم و عکس
همکاری با نمای ایران
دریاچه کویر
وبنامهها
جاذبههای گردشگری
جاذبههای طبیعی ایران
جاذبههای تاریخی ایران
جاذبههای فرهنگی ایران
کوهها و قلههای ایران
دژها و قلعههای ایران
وبلاگ
محتوای آموزشی
جشنوارههای نمای ایران
بومگردیها
وبنامه هوم
بابک ارجمندی
دوستان
ویراویر™ راهکار هوشمند
اُیو™ راهکار هوشمندسازی
پیکمی؛ فروش محتوای دیجیتال
ووددن؛ دستسازههای چوبی
آنشلف؛ دستسازههای ایرانی