پارک ملی سرخه حصار

پارك ملی سرخه حصار دارای 380/9 هكتار مساحت است كه به جز بخش شمال شرقی آن تمام این ناحیه تحت كنترل و حفاظت سازمان محیط زیست قرار دارد. آب و هوای این م...

 پارک ملی سرخه حصار
محمد ارجمندیچهارشنبه 27 تير 1386 | 17 سال پیش پارك ملی سرخه حصار دارای 380/9 هكتار مساحت است كه به جز بخش شمال شرقی آن تمام این ناحیه تحت كنترل و حفاظت سازمان محیط زیست قرار دارد. آب و هوای این منطقه نیمه خشك است و اختلاف درجه حرارت روز و شب در آن بالا است. متوسط حداكثر درجه حرارت سالانه آن 9/18 درجه سانتی‌گراد است. رودخانة جاجرود در این ناحیه جریان دارد و پس از سد لتیان، در حاشیه منطقه جریان پیدا می‌كند و در شهرك پارچین از منطقه خارج می‌شود. راه‌های ارتباطی این ناحیه عبارتند از: جاده خجیر كه از دو راهی زرشكی منشعب می‌شود و تا خجیر 14 كیلومتر است. راه دیگر جاده قصر فیروزه است. عكس و مطالب برگرفته از : ketabeavval.ir لینك :ketabeavval.ir دسته‌بندیمناطق حفاظت شده و حیات وحشتهرانکلید‌واژهپارکملیسرخهحصار15926 بازدید
تپه میل یا آتشکده ریعلیرضا کورش لیتپه میل یا آتشکده ریتپه ميل يا آتشكده ری، مهمترين اثر و بنای باقيمانده از عهد ساسانی است كه بقايای اين بنای عظيم برفراز تپه ای به نام تپه ميل در 12 كيلومتری جنوب شرقی شهر ری به طرف ورامين و در روستای قلعه نو قرار دارد.
بنای مسعودیه تهرانمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانبنای مسعودیه تهراندر مرکز تهران و در لابه لای شلوغیها و ترافیک همیشگی آن، بنایی قرار دارد که با ورود به آن، این شهر شلوغ و زشتی‌هایش را فراموش می‌کنید. این بنای زیبا بنای مسعودیه یا عمارت مسعودیه است که در میدان بهارستان، خیابان ملت جای دارد.
آسورمهرداد زینلیانمهرداد زینلیانآسورروستایی در دل ارتفاعات سر به فلک کشیده البرز مرکزی
طبیعت زیبای منطقه دره اناران سپیددشتاسفندیار خداییاسفندیار خداییطبیعت زیبای منطقه دره اناران سپیددشتمنطقه گردشگری دره اناران سپیددشت یا دره نارو در پنج کیلومتری شهر سپیددشت و در مسیر جاده خرم آباد قرار دارد. پوشش جنگلی انبوه بلوط و چمن طبیعی و کوههای زیبای منطقه آن را به یکی از پرجاذبه ترین مقصدهای گردشگری تبدیل کرده است.
غار رودافشاننادر چقاجردینادر چقاجردیغار رودافشاندهانه غار رود افشان بر بالای ارتفاعات جنوب شرقی روستای رود افشان در ارتفاع تقریبی 1920 متر از سطح دریا در دامنه کوه روبروی پارکینگ قرار داشته و به دهان نهنگی عظیم الجثه میماند که برای بلعیدن شما گشوده شده است.
اوپرتنادر چقاجردینادر چقاجردیاوپرتجایی در شمال استان سمنان و جنوب استان مازندران، جنگل و دشت با دیواره ای بلند به هم میپیوندند و چشم انداز طبیعی زیبایی را شکل میدهند که هر بیننده ای را مسحور میکند. این دیواره به اوپرت مشهور است و نام خود را از ییلاقی در همان منطقه گرفته است. در حقیقت قسمت دشت این منطقه ییلاق چوپانان استان سمنان است هر چند که از نظر سیاسی جزو استان مازندران محسوب میگردد.
دماوندبابک ارجمندیبابک ارجمندیدماوندای دیو سپید پای در بند ، ای گنبد گیتی ای دماوند
تیهوعبدل شعبانیعبدل شعبانیتیهوپرنده زیبا که در کوه پایه ها و ارتفاعات پست دیده میشود
به یاد شهیدان راه طبیعتبابک ارجمندیبابک ارجمندیبه یاد شهیدان راه طبیعتیکی از عزیزان محیط بان منطقه حفاظت شده لار
دریاچه لارمهرداد زینلیانمهرداد زینلیاندریاچه لارجلوه زیبای طبیعت در شمال شرق تهران
پارک ملی خبرعبدل شعبانیعبدل شعبانیپارک ملی خبردر تلاقی هرمزگان و کرمان در فاصله اندکی از گرمای خرما پزان جنوب روستای خبر در دره ای زیبا با گیاهان سردسیری و پارک ملی خبر با پوشش گیاهی و جانوری هر بیننده ای را به تحسین وامیدارد
روستای هماگ هرمزگانعبدل شعبانیعبدل شعبانیروستای هماگ هرمزگاناین روستا در بالای کوه قراردارد کوه هماگ بلندترین ارتفاع استان هرمزگان با قله تشگر (tashger) به ارتفاع 3267 متر از سطح دریا می باشد دارای درختان گرمسیری و سردسیری و حیوانات مثل کل و بز و قوچ و میش و کفتار و خزندگانی مثل مار افعی جعفری و مارمولک و پرندگانی همچون تیهو و کبک به فراوانی یافت میشود
سایت پرورش تکثیر و رهاسازی آهو - کلاته شیخعلی شهراسفدنمحسن ملاییمحسن ملاییسایت پرورش تکثیر و رهاسازی آهو - کلاته شیخعلی شهراسفدنمنطقه حفاظت شده شاسکوه قاینات در خراسان جنوبی
پل طبیعت تهرانمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانپل طبیعت تهرانپل طبیعت پل زیبایی‌ست بر روی بزرگراه مدرس که دو بوستان آب و آتش و بوستان طالقانمی را به هم متصل می‌کند.
روستای وردیجآناهیتا الفآناهیتا الفروستای وردیجروستای وردیج واقع در شمال غرب تهران
قله خلنومظفر کشاورزمحمدیانمظفر کشاورزمحمدیانقله خلنوقله خلنو - تیغه های ژاندارک
چشمه تلخ آبمظفر کشاورزمحمدیانمظفر کشاورزمحمدیانچشمه تلخ آبچشمه تلخ آب در دره روستای لالون و در مسیر قله خلنو از قله های البرز مرکزی قرار دارد.
آبشار سنگانفرهاد شيرانفرهاد شيرانآبشار سنگانجاده امام زاده داوود ده سنگان
منطقه حفاظت شده الوند لکان (خمین)محمد حمزه لومنطقه حفاظت شده الوند لکان (خمین)منطقه حفاظت شده الوند لکان در شهرستان خمین استان مرکزی یکی از مهم ترین زیستگاه های پرندگان استان مرکزی است.
منطقه حفاظت شده موتهجمال زعیمی یزدیجمال زعیمی یزدیمنطقه حفاظت شده موتهچرای آهوان در منطقه حفاظت شده موته