منظره زمستانی آبشار نیاسر

استان اصفهان، شهرستان کاشان

  • منظره زمستانی آبشار نیاسر
  • منظره زمستانی آبشار نیاسر
مهرداد زینلیانپنجشنبه 15 بهمن 1394 | 9 سال پیش آبشار نیاسر کاشان در موقعیت جغرافیایی E510846 N335818 در استان اصفهان واقع است. آبشار نیاسر یکی از دیدنی های این منطقه است. نیاسر در چهل کیلومتری غرب کاشان، در دامنه ارتفاعات کرکس واقع شده است و همه ساله در فصل بهار با به گل نشستن گلستان های آن، زمزمه سفر به این شهر آغاز می شود. نیاسر مجموعه ای از آثاری ارزشمند و تاریخی است. باغ زیبای تالار، مشرف به شهر نیاسر بوده و بنای این باغ متعلق به دوره صفویه می باشد. آتشکده نیاسر و بنای چارتاقی، تاریخی چند هزار ساله دارد و آن را به اردشیر بابکان نسبت می دهند. چشمه اسکندر که از قدیمی ترین چشمه های شناخته شده در ایران می باشد، پس از طی مسیری طولانی از میان باغ تالار گذشته و آبشار زیبای نیاسر را تشکیل می دهد. همچنین غار نیاسر معروف به غار رییس نیز به دوره پارتیان منسوب بوده و شهرت بسیاری دارد. مجموعه آثار تاریخی و طبیعی نیاسر بر روی سطح وسیعی از دنباله تالارکوه قرار گرفته که با دیوارهای سنگی به ارتفاع حدود سیصد متر، مشرف به منطقه نیاسر خودنمایی می کند. آبشار نیاسر در ابتدای مجموعه تاریخی این شهر واقع شده و دامنه های آن از گیاهان سرسبز و زیبایی پوشیده شده است. این آبشار مهمترین جاذبه توریستی این دیار به شمار می رود.irandeserts.comدسته‌بندیرودخانه‌ها ، چشمه‌ها ، آبشارهااصفهانکلید‌واژهآبشارنیاسرکاشاناصفهان16694 بازدید
نمای ایران سپاس. بسیار زیباستجمعه 16 بهمن 1394 | 9 سال پیش
عبدل بسیار زیبا و چشم نوازجمعه 16 بهمن 1394 | 9 سال پیش
  • آتشکده نیاسرآتشكده نیاسر بوسیله اردشیر بابكان مؤسس سلسله ساسانى ساخته شده
  • آبشار نیاسرآبشار زیبای نیاسر روز دل انگیزی را برای شما و خانواده رقم خواهد زد چه در محل فرود آب چه در باغ و محل چشمه سار بالای ابشار عطر گلاب و گل و عرقیجات شامه شما را نوازش خواهد داد و حواس بینایی و بویایی شما را به کار خواهد انداخت و به یاد جوانی و کودکی پله های سینه کش کوه را به سوی بالا سعود خواهی کرد و شهر را از بالای ابشار به نظاره خواهی نشست
  • سنگ نگاره های قالهرروستای قالهر، در جنوب غربی شهرستان دلیجان واقع شده است. ارتفاع آن از سطح دریا 2330 متر است. با اینکه نزدیک به کاشان واقع شده، ولی به دلیل واقع شدن بر روی ارتفاعات استان مرکزی از هوای خنک و شب های دل انگیز و خنکی در تابستان بر خوردار است.
  • باغ فین کاشانیک نمای کوچکی از باغ فین که حمام فین محل شهادت امیر کبیر هم در ان واقع شده است
  • طاقی در باغ فیننقاشی طاقی در باغ فین کاشان
هفت آبشارمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانهفت آبشارهفت آبشار، نام آبشاری پلکانی و زیباست که در نزدیکی روستای تیرکن سوادکوه قرار دارد.
اقامتگاه بوم‌گردی سرای جواهربوم ما بوم ما اقامتگاه بوم‌گردی سرای جواهردر بافت تاریخی و مرکز شهر قرار دارد. 20 متر فاصله با مسجد جامع نطنز، 30 متر با آتشکده نطنز
آبشار شلماشعباس رحمانیعباس رحمانیآبشار شلماشآبشار شلماش در نزدیکی روستایی به همین اسم در استان آذربایجان غربی قرار گرفته است.
آبشار آسیاب خرابه جلفامهدی مخلصیانمهدی مخلصیانآبشار آسیاب خرابه جلفاآبشار آسیاب خرابه جلفا، آبشاری کوچک اما زیباست که به دلیل وجود داشتن یک آسیاب آبی قدیمی به این نام خوانده می‌شود.
موزه کلوکسعید جواهریسعید جواهریموزه کلوکموزه کلوک نطنز ؛ از صفویه ،قاجار و پهلوی
قلعه كوهابسپیده اصلانسپیده اصلانقلعه كوهاباین کاروانسرا متعلق به دوره صفوی بوده و به شماره ۱۴۸۹ در سال 1355 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است
جندق‌سپیده اصلانسپیده اصلانجندق‌جَندَق‌ ، دهستان‌ و شهری‌ در بخش‌ خور و بیابانک‌ در شهرستان‌ نائین‌ در استان‌ اصفهان‌.دهستان‌ جندق‌، به‌ مرکزیت‌ شهر جندق‌، تقریباً در جنوب‌ دشت‌ کویر و در شمال‌ بخش‌ خور و بیابانک‌ واقع‌ است‌. از شمال‌ به‌ دهستان‌ طُرود (در بخش‌ مرکزی‌ شهرستان‌ شاهرود)، از مشرق‌ و جنوب‌ شرقی‌ به‌ دهستان‌ بیابانک‌ و از جنوب‌ غربی‌ و مغرب‌ به‌ دهستان‌ چوپانان‌ (در بخش‌ اَنارک‌) محدود می‌شود و مشتمل‌ بر یازده‌ آبادی‌ و یک‌ شهر به‌ نام‌ جندق‌ است‌.
کاخ سرهنگ آبادسپیده اصلانسپیده اصلانکاخ سرهنگ آباداین کاخ در جنوب روستای سرهنگ آباد که روستایی است سر سبز در دل کویر در فاصله ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی زواره در منطقه ای کوهستانی و خوش آب و هوا قرار گرفته است. ساخت این باغ توسط سرهنگ مصطفی قلی خان سهام السلطنه از امرای اردستان که مدت سی سال مسئول قراسورانی (ژاندارمی) حدود یزد و کاشان و اردستان به عهده ي وي بوده صورت گرفته است.
آتشکده نطنزمونا سلطانیمونا سلطانیآتشکده نطنزآتشکده نطنز ،نیایشگاه زرتشتيان
مسجد جامع نطنزبابک ارجمندیبابک ارجمندیمسجد جامع نطنزمسجد جامع یا مسجد جمعهٔ نطنز
تنگه و آبشار روزیهمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانتنگه و آبشار روزیهآبشار روزيه يکی از پديده های زيبا و جالب توجه طبيعی سمنان است و اين آبشار، در روستای کوهستانی چاشم از توابع بخش مهديشهر در جاده چاشم به خطیرکوه-دوآب قرار دارد
بنای تاریخی عباس آبادمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانبنای تاریخی عباس آبادکاخ عباس آباد نطنز، یادگاری از دوران صفویه است که در کنار جاده قدیم نطنز به کاشان قرار دارد.
کاخ هشت بهشتمصطفی ربیعی بهشتیمصطفی ربیعی بهشتیکاخ هشت بهشتکاخ هشت‌ بهشت یک کاخ تاریخی در شهر اصفهان است که در دوران صفویان و در سال ۱۰۸۰ قمری ساخته شده‌است. ساختمان این کاخ در دو طبقه در میان باغی بزرگ بنا شده‌است. سبک معماری این بنا به شیوه اصفهانی است.
شهر زیبای ورزنهمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانشهر زیبای ورزنهشهر کوچک و زیبای ورزنه، در حاشیه زاینده‌رود و نزدیک به باتلاق گاوخونی از مکان هایی است که هر کس دست کم یکبار باید آن را ببیند.
تالاب گاوخونیمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانتالاب گاوخونیتالاب گاوخونی در فاصله 140 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان و 30 کیلومتری شهر تاریخی ورزنه قرار دارد. این تالاب در جنوب شرقی بخش بن رود و شهر ورزنه، شمال شرقی بخش جرقویه و در جنوب غربی شهرستان نایین و غرب منطقه ندوشن از استان یزد و شمال غرب کویر ابرقو قرار دارد.
دریاچه کویر دریاچه کویر شنبه به در زوارهاهالی زواره بعد از ظهر اولین شنبۀ سال نو ...