آتشکده ری

آتشكده بهرام - تپه میل

آتشکده ری
بابک ارجمندیدوشنبه 26 شهريور 1386 | 17 سال پیشآتشكده بهرام (تپه میل) مربوط به دوره ساسانی در نزدیکی شهر ری واقع استدسته‌بندیمراکز عبادی سایر ادیانتهرانکلید‌واژهآتشکده ریآتشكده بهرامتپه میل15609 بازدید
  • تپه میل یا آتشکده ریتپه ميل يا آتشكده ری، مهمترين اثر و بنای باقيمانده از عهد ساسانی است كه بقايای اين بنای عظيم برفراز تپه ای به نام تپه ميل در 12 كيلومتری جنوب شرقی شهر ری به طرف ورامين و در روستای قلعه نو قرار دارد.
  • آتشکده بهرام (تپه میل)در دوازده کیلومترى جنوب غربى آرامگاه شاه عبدالعظیم و در دو کیلومترى جنوب روستاى قلعه نو از روستا هاى دهستان غار شرقى بخش کهریزک شهرستان ری ، بر فراز ت...
  • قلعه طبرکقلعه ای است به ری . (منتهی الارب ) . دژی است بر فراز کوهی خرد نزدیک شهر ری بر جانب راست رونده بخراسان که از جانب چپ وی کوه بزرگ ری واقع است ...
  • برج طغرلبرج طغرل از آثار به جا مانده از دورهٔ سلجوقیان می‌باشد...
  • رقص‌های آیینی یا جادویینقش رقص‌های آیینی، نمادهایی برای بیان مفاهیم و اندیشه ها. تكه سفالی كه بر آن انسان هایی در حال اجرای مراسم آیینی اند، با پیامی همگون نقش سنگ نگا...
تپه میل یا آتشکده ریعلیرضا کورش لیتپه میل یا آتشکده ریتپه ميل يا آتشكده ری، مهمترين اثر و بنای باقيمانده از عهد ساسانی است كه بقايای اين بنای عظيم برفراز تپه ای به نام تپه ميل در 12 كيلومتری جنوب شرقی شهر ری به طرف ورامين و در روستای قلعه نو قرار دارد.
بنای مسعودیه تهرانمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانبنای مسعودیه تهراندر مرکز تهران و در لابه لای شلوغیها و ترافیک همیشگی آن، بنایی قرار دارد که با ورود به آن، این شهر شلوغ و زشتی‌هایش را فراموش می‌کنید. این بنای زیبا بنای مسعودیه یا عمارت مسعودیه است که در میدان بهارستان، خیابان ملت جای دارد.
کلیسای سنت استپانوسمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانکلیسای سنت استپانوسجلفا زیبایی‌ها و دیدنی های گوناگون و رنگارنگی دارد اما بی شک یکی از جذاب ترین آنها کلیسای سن استپانوس یا استپانوس مقدس است.
آتشکده نطنزمونا سلطانیمونا سلطانیآتشکده نطنزآتشکده نطنز ،نیایشگاه زرتشتيان
آسورمهرداد زینلیانمهرداد زینلیانآسورروستایی در دل ارتفاعات سر به فلک کشیده البرز مرکزی
چهارطاقی جرهنادر چقاجردینادر چقاجردیچهارطاقی جرهچهارطاقی (آتشگاه) بالاده یا جره با ارتفاع ۱۴ متر بر بالای تپه ای مرتفع در شمال شرقی شهر بالاده قرار گرفته است که یکی از پنج آتشکده ساخته شده توسط مهرنرسی وزیر بهرام دوم در مسیر فیروزآباد به بیشاپور میباشد.
غار رودافشاننادر چقاجردینادر چقاجردیغار رودافشاندهانه غار رود افشان بر بالای ارتفاعات جنوب شرقی روستای رود افشان در ارتفاع تقریبی 1920 متر از سطح دریا در دامنه کوه روبروی پارکینگ قرار داشته و به دهان نهنگی عظیم الجثه میماند که برای بلعیدن شما گشوده شده است.
آتشکده سنگی دارابنادر چقاجردینادر چقاجردیآتشکده سنگی دارابتنهاترین نیایشگاه‌ این بنای ساسانی که در 6 کیلومتری شهر داراب ساخته شده است تنها چهارتاقی در ایران است که همه‌ی دیوارها، ستون ها، سقف‌ها و اتاق‌ها به گونه‌ی یکپارچه در دل کوه تراشیده شده و آن را با نام چهارتاقی سنگی، آتشکده سنگی، آتشکده آذرخش و مسجد سنگی نیز می‌شناسند.
دماوندبابک ارجمندیبابک ارجمندیدماوندای دیو سپید پای در بند ، ای گنبد گیتی ای دماوند
به یاد شهیدان راه طبیعتبابک ارجمندیبابک ارجمندیبه یاد شهیدان راه طبیعتیکی از عزیزان محیط بان منطقه حفاظت شده لار
دریاچه لارمهرداد زینلیانمهرداد زینلیاندریاچه لارجلوه زیبای طبیعت در شمال شرق تهران