دریاچه چورت

دریاچه زیبا و طبیعی در منطقه حفاظت شده کیاسر استان مارندران

  • دریاچه چورت
  • دریاچه چورت
رضا دولتیيكشنبه 5 بهمن 1393 | 10 سال پیشاین دریاچه در سال ۱۳۱۸ خورشیدی بر اثر زمین‌لرزه و رانش زمین و در پی آن بسته شدن مسیر آب چشمه‌ای که در کنار دریاچه قرار دارد، بوجود آمده‌است. هنگام کاهش آب، پدیدار شدن باقیمانده درخت‌هایی که در محل پیدایش دریاچه بوده‌اند منظرهٔ ویژه‌ای را ایجاد می‌کند. این دریاچه در شکاف دره‌ای با شیب زیاد قرار گرفته و دور تا دور دریاچه را پوشش‌های جنگلی بکر و درختان قدیمی در بر گرفته‌است. شکل هندسی دریاچه به شکل بیضی کشیده بوده و ژرفای آن با توجه به میزان بارش‌های فصلی متغیر است. ماهی‌های موجود در دریاچه توسط افراد محلی به دریاچه انداخته شده‌است. دسته‌بندیدریاچه‌ها ، سدها ، تالاب‌ها ، جزیره‌هامازندرانکلید‌واژهدریاچهچوریتکیاسرمازندران16401 بازدید
نمای ایران تصاویر چشم نوازی است.يكشنبه 5 بهمن 1393 | 10 سال پیش
عدنان چه انعکاس زیبایی دوشنبه 4 اسفند 1393 | 10 سال پیش
  • دریاچه الندان (آببندان)دریاچه الندان یا آببندان در نزدیکی ازنی از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری است. وسعت این آب بندان ۱۷ هکتار می باشد که در موقع بارندگی به ۳۰ هکتار...
  • دریاچه النداندریاچه الندان در روستای الندان بخش چهاردانگه‌ی شهرستان ساری واقع می‌باشد. این اثر طبیعی با قدمت کواترنری به شماره ۲۶۳، ۲۳ آبان ماه ۹۴ در فهرست آثار ملی ثبت شد.
  • باداب سرتچشمهٔ پلکانی تراورتنی بی‌نظیر در ایران و کم‌نظیر در جهان
  • عمارت ابراهیم خان در ملاده مهدیشهر - شکارگاه ملادهعمارت ابراهیم خان ملاده واقع در شهرستان مهدیشهر و ۵۵ کیلومتری شمال شهمیرزاد، استان سمنان قرار گرفته و با نام شکارگاه ملاده نیز شناخته می‌شود.
  • آرامش در مهجنگل سنگده از زیباترین و انبوه ترین جنگلهای رشه کوه البرز
هفت آبشارمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانهفت آبشارهفت آبشار، نام آبشاری پلکانی و زیباست که در نزدیکی روستای تیرکن سوادکوه قرار دارد.
خط الراس نرو - اوپرتبابک ارجمندیبابک ارجمندیخط الراس نرو - اوپرتاوپرت مرز بیابان و آبان در فاصله مستقیم ۳۵ کیلومتری از شمال سنگسر (مهدی شهر)
قلعه کنگلو معروف به عقاب مازندرانبابک ارجمندیبابک ارجمندیقلعه کنگلو معروف به عقاب مازندرانعقاب مازندران یا قلعه کنگلو یادگاری اساطیری
خطیر کوهسپیده اصلانسپیده اصلانخطیر کوهجاده خطیر کوه، تونلی است از گذشته بی ریای کلبه های روستایی، شالیزارها، مترسک های خیال انگیز که از واقعیت تلخ توسعه بی نصیب نمانده است. می توانم بگویم در مسیر این جاده، رج های از زیبایی و زشتی را تنگاتنگ کنار هم آمیخته خواهید دید.
تالاب گاوخونیمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانتالاب گاوخونیتالاب گاوخونی در فاصله 140 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان و 30 کیلومتری شهر تاریخی ورزنه قرار دارد. این تالاب در جنوب شرقی بخش بن رود و شهر ورزنه، شمال شرقی بخش جرقویه و در جنوب غربی شهرستان نایین و غرب منطقه ندوشن از استان یزد و شمال غرب کویر ابرقو قرار دارد.
دریاچۀ نمک حاج علیقلی دامغاندریاچه کویر دریاچه کویر دریاچۀ نمک حاج علیقلی دامغاندریاچۀ نمک حاج علیقلی یکی از جاذبه‌های منحصر‌ به فرد دامغان، در ۵۰ کیلومتری جنوب شهر دامغان واقع شده است
موج های یخ زدهسپیده اصلانسپیده اصلانموج های یخ زدهتفرجگاه حسن ابدال در استان زنجان شامل یك منطقه كوهپایه ای و سد حسن ابدال می‌باشد. این مجموعه در ۱۰ کیلومتری شهر زنجان به سمت تهران پس از عبور از روستای حسن ابدال واقع شده است.
آبشار قلعه گردنمهرداد زینلیانمهرداد زینلیانآبشار قلعه گردنشهرستان تنکابن، استان مازندران
دریاچه الندانمجیدرضا افشاریانمجیدرضا افشاریاندریاچه النداندریاچه الندان ،دریاچه ای در دل جنگل
جزیره شیدوار (مارو)نادر چقاجردینادر چقاجردیجزیره شیدوار (مارو)جزیره شیدوار (شیدوَر)، در بین مردم محلی به جزیره مارو معروف است و ظاهرا این نام را از تعداد زیاد مارهای کوچک سمی به رنگ سیاه گرفته است.
آبشار قو (سفیدآب) - لارنادر چقاجردینادر چقاجردیآبشار قو (سفیدآب) - لارآبشار قو (سفیدآب) یکی از زیباترین چشم اندازهای طبیعی دشت لار است. این آبشار در استان مازندران و در میانه مسیر قدیمی رودبار قصران به بلده واقع شده است.
شکوه دماوندمهرداد زینلیانمهرداد زینلیانشکوه دماوندجلوه زیبای قله دماوند از جبهه شمالی در ییلاقات آمل، استان مازندران
آبشار شاهاندشتنادر چقاجردینادر چقاجردیآبشار شاهاندشتآبشار شاهاندشت بلندترین آبشار استان مازندران است که در مجاورت روستای شاهاندشت واقع در کیلومتر ۹۶ جاده هراز و ۶۵ کیلومتری شهر آمل قرار دارد.
تنگه دارنادر چقاجردینادر چقاجردیتنگه دارتنگه دار دره ای باریک و زیبا در جنوب روستای خشکسرا واقع در جنوب شهرهای چالوس و نوشهر و کمربندی آنهاست. وجه تسمیه این تنگه به علت وجود تعداد زیاد درختان در ارتفاعات اطراف آن و همچنین گونه های مختلف سرخس و پر سیاوشان داخل آن است به گونه ای که آویزان بودن تعداد زیادی شاخه و ریشه های درختان از دیواره های تنگه شما را به یاد تارزان و طناب بازی های او خواهد انداخت.
غار دانیالنادر چقاجردینادر چقاجردیغار دانیالغار دانیال از غارهای رودخانه‌ای ایران است و بعد از غار قوری قلعه، دومین غار بزرگ رودخانه ای ایران محسوب میشود.
دریاچه افوسمهرداد زینلیانمهرداد زینلیاندریاچه افوسشهرستان بویین میاندشت، غرب استان اصفهان
آرامش در مهمجیدرضا افشاریانمجیدرضا افشاریانآرامش در مهجنگل سنگده از زیباترین و انبوه ترین جنگلهای رشه کوه البرز
پل شهدای لالیمهرداد زینلیانمهرداد زینلیانپل شهدای لالیشاهکار مهندسان ایرانی بر روی دریاچه سد گتوندعلیا در شمال خوزستان
دماوندبابک ارجمندیبابک ارجمندیدماوندای دیو سپید پای در بند ، ای گنبد گیتی ای دماوند
دریاچه سد گتوندعلیامهرداد زینلیانمهرداد زینلیاندریاچه سد گتوندعلیاشهرستان لالی، شمال استان خوزستان
دریاچه سد ملاصدرااحمد خدابندهاحمد خدابندهدریاچه سد ملاصدراسد ملا‌صدرا در 60 كیلومتری بالا‌ دست سد درودزن واقع در شمال استان فارس، شهرستان اقلید، كیلومتر 22 شهرسده و روی سرشاخه اصلی رودخانه كر در محلی به نام تنگ براق ساخته شد.
ماهیگیریعبدل شعبانیعبدل شعبانیماهیگیریماهیگیری تفریحی
زمستان گذرانی در بندرعباسعبدل شعبانیعبدل شعبانیزمستان گذرانی در بندرعباسشک نکنید که قبل از خورشید بیدار میشوید .صرف صبحانه ای دلچسب لب ساحل با صدای دل انگیز موج که از هر موسیقیی گوش نواز تر است در کنار خانواده همراه با تماشای پرندگانی که پرواز کنان و شنا کنان شما را به تماشای خویش می خوانند . سفری به یادماندنی به جزیره زیبای قشم و هرمز روی دریا خاطره ای خوش را برای خود و خانواده به ثبت خواهید رساند.
تفریح در ساحلعبدل شعبانیعبدل شعبانیتفریح در ساحلزمستان فصل گشت و گذار و تفریح و اب بازی و شنا در ساحل زیبای خلیج فارس و ورزشهای ابی در هرمزگان
دریاچه الندانمجیدرضا افشاریانمجیدرضا افشاریاندریاچه النداندریاچه الندان در روستای الندان بخش چهاردانگه‌ی شهرستان ساری واقع می‌باشد. این اثر طبیعی با قدمت کواترنری به شماره ۲۶۳، ۲۳ آبان ماه ۹۴ در فهرست آثار ملی ثبت شد.
تالاب بهشت معصومهجمال زعیمی یزدیجمال زعیمی یزدیتالاب بهشت معصومهتالاب بهشت معصومه در حدود ۲۰ کیلومتری جنوب تالاب حوض سلطان در حاشیه شرقی اتوبان قم تهران قرار گرفته است...
سد روستای خان آبادتقی قاسمیتقی قاسمیسد روستای خان آبادسد روستای خان آباد یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان خمین است،آب موجود در سد از سرچشمه دیریزنو خان آباد تامین میشود .از شروع فصل پاییز تا اواسط بهار آب چشمه وارد سد می شود و کشاورزان روستای خان آباد در فصلهای کم آب از این آب برای کشاورزی استفاده میکنند .این سد به دلیل قرار گرفتن در مسیر مهاجرت پرندگان به یک پناهگاه موقت پرندگان مهاجر نیز تبدیل شده است.
دریاچه نیلی مارمیشو، طبیعتی بکر در دل کوهستانرحیم زیوریدریاچه نیلی مارمیشو، طبیعتی بکر در دل کوهستاندریاچه نیلی مارمیشو، طبیعتی بکر در دل کوهستان در استان اذربایجان غربی قرار دارد.
قلعه کنگلو، دژی مستحکم در میان کوه های البرزرحیم زیوریقلعه کنگلو، دژی مستحکم در میان کوه های البرزقلعه کنگلو مانند دژی مستحکم و استوار در میان یک استار طبیعی در بالای دره باستانی آرم ...
سد دولت آباد چنارانماسو ماسویاسد دولت آباد چنارانسد دولت آباد چناران در نزدیکی روستای دولت آباد قرار دارد و در نزدیکی چناران در استان خراسان رضوی واقع شده است.
پل قوسی کارون 3جمال زعیمی یزدیجمال زعیمی یزدیپل قوسی کارون 3این پل بر روی دره ای به عمق 250 متر واقع در محدوده دریاچه سد و نیروگاه کارون 3 و به جهت جایگزینی جاده قدیمی ایذه – شهرکرد ساخته شده.
دریاچه لارمهرداد زینلیانمهرداد زینلیاندریاچه لارجلوه زیبای طبیعت در شمال شرق تهران
بنده بنامیر مختاریبنده بنمازندران - روستای سنگده