دریاسر

ویژگیهای منطقه در اواسط بهار منطقه دریاسر ، پوشیده از گل زرد و دیگر گونه های گیاهان خودرو میباشد . چشمه های فراوان منطقه ، به اندازه است كه راه رفتن...

دریاسر
بابک ارجمندیچهارشنبه 9 خرداد 1386 | 17 سال پیشویژگیهای منطقه در اواسط بهار منطقه دریاسر ، پوشیده از گل زرد و دیگر گونه های گیاهان خودرو میباشد . چشمه های فراوان منطقه ، به اندازه است كه راه رفتن را در بسیاری از نقاط با مشكل مواجه می كند . اواسط پاییز نیز مناظری مشاهده می‌شود كه هر بیننده ای را سر شوق می‌آورد . منطقه با پوششی گیاهی سبز و در دشتی با درختان ازگیل و جنگلی و كوههای مشرف به دشت ، مزین شده است. روز اول ساعت 5:30 صبح تهران را به مقصد تنكابن ترك می‌كنیم . از سه راهی خرم آباد با تاكسی های 2000 -كه بعضی از آنها تا عسل محله نیز میروند- تا سر جاده عسل محله میرویم از اینجا به بعد جاده خاكی میشود ، از اینجا به بعد می توان مسیر را با ماشینها یا وانتهای عبوری كه به عسل محله می روند به آنجا رسید. با یك زمانبندی خوب حدود ساعت 14 به عسل محله می رسیم ، مسیر را از مركز ده كه یك درخت بزرگ مشخصه آن است سمت جنوب ادامه میدهیم . پس از اتمام جاده مسیر حركت مشخص است. مسیر در ابتدا شیب ملایمی دارد كه پس از حدود 1 ساعت حركت با سرعتی مناسب به شیبی تندتر میرسیم که تا دشت دریاسر ادامه پیدا میكند طی نمودن این شیب در حدود 1 ساعت زمان می گیرد . اکنون وارد دشت دریا سر كه بین كوههای بلند محصور است می شویم . برای اطراق كردن خود را به چشمه و كلبه هایی كه در سمت راست و جنوب دشت نزدیك كوه مشرف به آن قرار دارد ، میرسانیم . پس از ورود به دشت حدود نیم ساعت تا آنجا فاصله داریم. اینجا محل مناسبی است برای چادر زدن. به یاد داشته باشید برای گذراندن شب در این منطقه و در این فصل حتما پوشاك گرم و كیسه خواب مناسب همراه داشته باشید . برای استفاده بیشتر از جنگلهای پاییزی منطقه صبح روز دوم برنامه را می توان از كوهی كه در قسمت شرق دشت -روبروی كلبه ها- قرار دارد و راه مال روی آن مشخص است ، بالا رفت و یا با پیاده روی به انتهای دشت -كه یكی از مسیر های صعود به قله سیالان می باشد- از منطقه حد اكثر استفاده را برد . موضوع قابل توجه در این فصل حیوانات منطقه می باشد كه مهمترین آنها خرس است . لازم به ذكر است كه برنامه دریاسر را بهتر است در 3 روز اجرا كرد تا بتوان بیشترین بهره را از منطقه برد. دسته‌بندیمناطق حفاظت شده و حیات وحشمازندرانکلید‌واژهدریاسر16148 بازدید
محمد ب وای عجب جایی این دریاسرچهارشنبه 9 خرداد 1386 | 17 سال پیش
  • قله سیالانسیالان 4350 متر موقعیت جغرافیائی : تک قله مرتفع سیالان یا سیاهلان بخشی از سلسله جبال معظم البرز در ناحیه کوهستانی البرز غربی جای دارد این قله از ش...
  • آبشار در روستای مرانآبشاری در دل كوه‌های منطقه تخت سلیمان و در نزدیکی روستای مران
  • روستای مرانروستای مران در دل كوه‌های تخت سلیمان (البرز غربی)
  • بچه های روستای مرانروستای دور افتاده و به دور از تمامی امكانات در دل كوه‌های منطقه تخت سلیمان
  • قلعه الموتطبق نوشته های تاریخی در سال 246 قمری یكی از ملوك دیلم بر كوهی در دره الموت دژی بنا كرد كه همان دژ حسن صباح بوده است.
هفت آبشارمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانهفت آبشارهفت آبشار، نام آبشاری پلکانی و زیباست که در نزدیکی روستای تیرکن سوادکوه قرار دارد.
خط الراس نرو - اوپرتبابک ارجمندیبابک ارجمندیخط الراس نرو - اوپرتاوپرت مرز بیابان و آبان در فاصله مستقیم ۳۵ کیلومتری از شمال سنگسر (مهدی شهر)
قلعه کنگلو معروف به عقاب مازندرانبابک ارجمندیبابک ارجمندیقلعه کنگلو معروف به عقاب مازندرانعقاب مازندران یا قلعه کنگلو یادگاری اساطیری
خطیر کوهسپیده اصلانسپیده اصلانخطیر کوهجاده خطیر کوه، تونلی است از گذشته بی ریای کلبه های روستایی، شالیزارها، مترسک های خیال انگیز که از واقعیت تلخ توسعه بی نصیب نمانده است. می توانم بگویم در مسیر این جاده، رج های از زیبایی و زشتی را تنگاتنگ کنار هم آمیخته خواهید دید.
آبشار قلعه گردنمهرداد زینلیانمهرداد زینلیانآبشار قلعه گردنشهرستان تنکابن، استان مازندران
دریاچه الندانمجیدرضا افشاریانمجیدرضا افشاریاندریاچه النداندریاچه الندان ،دریاچه ای در دل جنگل
طبیعت زیبای منطقه دره اناران سپیددشتاسفندیار خداییاسفندیار خداییطبیعت زیبای منطقه دره اناران سپیددشتمنطقه گردشگری دره اناران سپیددشت یا دره نارو در پنج کیلومتری شهر سپیددشت و در مسیر جاده خرم آباد قرار دارد. پوشش جنگلی انبوه بلوط و چمن طبیعی و کوههای زیبای منطقه آن را به یکی از پرجاذبه ترین مقصدهای گردشگری تبدیل کرده است.
آبشار قو (سفیدآب) - لارنادر چقاجردینادر چقاجردیآبشار قو (سفیدآب) - لارآبشار قو (سفیدآب) یکی از زیباترین چشم اندازهای طبیعی دشت لار است. این آبشار در استان مازندران و در میانه مسیر قدیمی رودبار قصران به بلده واقع شده است.
شکوه دماوندمهرداد زینلیانمهرداد زینلیانشکوه دماوندجلوه زیبای قله دماوند از جبهه شمالی در ییلاقات آمل، استان مازندران
آبشار شاهاندشتنادر چقاجردینادر چقاجردیآبشار شاهاندشتآبشار شاهاندشت بلندترین آبشار استان مازندران است که در مجاورت روستای شاهاندشت واقع در کیلومتر ۹۶ جاده هراز و ۶۵ کیلومتری شهر آمل قرار دارد.
تنگه دارنادر چقاجردینادر چقاجردیتنگه دارتنگه دار دره ای باریک و زیبا در جنوب روستای خشکسرا واقع در جنوب شهرهای چالوس و نوشهر و کمربندی آنهاست. وجه تسمیه این تنگه به علت وجود تعداد زیاد درختان در ارتفاعات اطراف آن و همچنین گونه های مختلف سرخس و پر سیاوشان داخل آن است به گونه ای که آویزان بودن تعداد زیادی شاخه و ریشه های درختان از دیواره های تنگه شما را به یاد تارزان و طناب بازی های او خواهد انداخت.
غار دانیالنادر چقاجردینادر چقاجردیغار دانیالغار دانیال از غارهای رودخانه‌ای ایران است و بعد از غار قوری قلعه، دومین غار بزرگ رودخانه ای ایران محسوب میشود.
اوپرتنادر چقاجردینادر چقاجردیاوپرتجایی در شمال استان سمنان و جنوب استان مازندران، جنگل و دشت با دیواره ای بلند به هم میپیوندند و چشم انداز طبیعی زیبایی را شکل میدهند که هر بیننده ای را مسحور میکند. این دیواره به اوپرت مشهور است و نام خود را از ییلاقی در همان منطقه گرفته است. در حقیقت قسمت دشت این منطقه ییلاق چوپانان استان سمنان است هر چند که از نظر سیاسی جزو استان مازندران محسوب میگردد.
آرامش در مهمجیدرضا افشاریانمجیدرضا افشاریانآرامش در مهجنگل سنگده از زیباترین و انبوه ترین جنگلهای رشه کوه البرز