برای یافتن توضیحات عکس و مکان، چگونه از منابع نامعتبر فرار کنیم

در دنیای شلوغ اطلاعات به اصالت کدام منابع می‌توان اتکا کرد.

برای یافتن توضیحات عکس و مکان، چگونه از منابع نامعتبر فرار کنیم
نمای ایران يكشنبه 25 اسفند 1398 | 5 سال پیشدر این مقاله که به قلم سپیده اصلان نگاشته شده است، درباره منابع قابل اتکا برای نگارش توضیح عکس/مکان آشنا می‌شوید. با توجه به دسترسی خیلی آسان همه ما به اینترنت، بسیار وسوسه برانگیز است که کلمات مورد نظر خود را در Google تایپ کنیم و از هر آنچه در ابتدا پیدا شد استفاده کنیم. ممکن است شما خوش شانس باشید و منابع خوبی بدست آورید، یا ممکن است سایت هایی با اعتبار کمتری یافت کنید. این موضوع باعث خواهد شد تا عکس‌هایی را که شما با علاقه گرفته‌اید همراه با اطلاعات غلط به صورت گسترده‌ای منتشر گردد و از ارزش تصاویر خود بکاهید. این سوال که این اطلاعات صحیح را از کجا بدست آوریم، یکی از مهم ترین موضوعات برای به دست آوردن متن توضیحات قابل قبول می‌باشد. در اینجا شش نکته اصلی برای کمک به شما در به دست آوردن منابع صحیح آورده شده است: 1- با یک جستجوی ساده شروع کنید. موتورهای جستجو، مانند scholar.google.com مکان های خوبی برای شروع مطالعه موضوع می باشند. همچنین سایت‌های میراث فرهنگی و گردشگری کشور می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد. 2- از استفاده از ویکی پدیا خودداری کنید. دایره المعارف های چاپی و دیجیتالی، مانند فرهنگ معین یا دهخدا اولین منابع شما برای جمع آوری مطالب هستند. اما مراقب سایت‌هایی مانند ویکی پدیا باشید، زیرا که به چندین کاربر امکان ویرایش می‌دهند. ویکی پدیا تنها می‌فهمد که باید مطلب را جست و جو کند. 3- از مقالات مربوط به دانشگاه های معتبر (دانشگاه تهران، بهشتی، تربیت مدرس و ...) استفاده کنید. استفاده از این مقالات نه تنها سطح معلومات شما را بالاتر از حد معمول جامعه می‌برند و اطلاعات تخصصی را به شما می‌دهند. در ضمن حاوی جدیدترین فرضیه‌هایی هستند که دسترسی به آخرین تحقیقات را در آن موضوع فراهم می‌کند. 4- روزنامه ها و مجلات همچنین منابع غنی اطلاعاتی درباره آنچه اکنون اتفاق می‌افتد هستند. مرور مطالب در مجلات باغ نظر، صفه، معماری و فرهنگ و غیره را در نظر بگیرید. 5- کتابخانه را فراموش نکنید. غالباً این منبع غنی از اطلاعات مورد غفلت قرار می‌گیرد زیرا عموم افراد فکر می‌کنند راحت ترین کار جستجو در اینترنت به صورت آنلاین است. در حالی که کتاب ها منابع اصلی هستند که با تکیه و اشاره بر آن ها شما بر غنا و ارزش پژوهش خود می‌افزایید. با وجود اسامی کتاب‌ها در ذیل مطلب شما آن را قابل ارزش و خواندن برای اهل فن می‌کنید. 6- در نهایت در پایان پژوهش شما و نوشتن توضیحات برای عکس هایتان لازم است تا به منابع خود اشاره کنید. یکی از ساده ترین راه ها برای ارجاع به منابع نوشتن: نام خوانوادگی، نام نویسنده (سال چاپ مقاله یا کتاب). اسم مقاله یا کتاب. مترجم. محل نشر: اسم نشر. نمونه هایی به عنوان مثال در زیر آورده شده است. - وحید، قبادیان(1335). بررسی اقلیمی ابنیه سنتی. تهران: دانشگاه تهران. - دهار، علی و رضا علی پور(1392). تحلیل هندسی معماری مسجد شیخ لطف الله اصفهان، نشریه باغ نظر، سال دهم، شماره 26. دسته‌بندیآموزشکلید‌واژهمنابع قابل اتکابا یک جستجوی ساده شروع کنیداز استفاده از ویکی پدیا خودداری کنیددانشگاه های معتبرروزنامه ها و مجلاتکتابخانه را فراموش نکنیدبه منابع خود اشاره کنید16066 بازدید
بابک بسیار مفید. سپاسپنجشنبه 29 اسفند 1398 | 5 سال پیش
۷ نکته برای فیلمبرداری و فیلم سازی با موبایلبابک ارجمندیبابک ارجمندی۷ نکته برای فیلمبرداری و فیلم سازی با موبایلنکاتی که در فیلمبرداری و فیلم سازی با موبایل باید بدانید!
نحوه شرکت در جشنواره نمای ایران و مسابقه فیلم کوتاه زادگاهعلی باباخانیعلی باباخانینحوه شرکت در جشنواره نمای ایران و مسابقه فیلم کوتاه زادگاهبرای شرکت در جشنواره فیلم کوتاه زادگاه لطفا فیلم آموزشی را مشاهده بفرمایید...
علیرضا آسیابانعلیرضا آسیابانروایت و شرح مختصری از انواع آناز آنجا که «روایت» در مبداء، از حوزه های ادبی بیان می شود و اکنون در دنیای visual (بصری) راه پیدا کرده است؛ در این بخش خواهان توضیحاتی مختصر از مبحث گسترده روایت در فیلم می باشیم تا شاید، جوابی در راه رسیدن ما به مقصد باشد.
زیبایی شناسی و ترکیب بندی در فیلمجواد رضاییجواد رضاییزیبایی شناسی و ترکیب بندی در فیلمزیبایی شناسی به زبان ساده لذت ناشی از حس هنری است. ترکیب بندی شامل چگونگی چیدمان عناصر صحنه در قاب دوربین است و هنری است که این عناصر را برای پیشبرد داستان، آشکار کردن شخصیت و ایجاد احساسات ترکیب می کند. دانستن قوانین ترکیب شات و استفاده خوب از آنها می تواند مخاطبان شما را از ابتدا تا انتها درگیر خود کند.
عمار کیوانیعمار کیوانیاستفاده از نور طبیعی یا مصنوعی در فیلمبرداریبسیاری از هنرمندان عرصه تصویر قطع به یقین تا به حال با این سوال مواجه شده‌اند که آیا کار با استفاده از نور طبیعی بهتر انجام می‌شود یا نور مصنوعی؟ تفاوت‌های نور طبیعی و مصنوعی در چیست؟این نوشتار پاسخ به این پرسش است
موسیقی فیلمعباس رحمانیعباس رحمانیموسیقی فیلمبا توجه به اینکه تولید محتوای ویدئویی و فیلمسازی از اصلی‌ترین هنرهای تجسمی هستند اما اهمیت هماهنگی موسیقی و تصویر انکارناپذیر است. در هر صحنه فیلم یا ویدئو، کارگردان در تلاش است تا مفهوم خاصی را بیان کند. نورپردازی، مکان فیلمبرداری و...انتخاب دقیق این المان‌ها باعث ایجاد ذهنیت در مخاطب می‌شود. از میان ابزراهای هنری فیلمسازی، موسیقی یکی از حیاتی‌ترین آنها به‌حساب می‌آید.استفاده از موسیقی معروف برای انتقال حس فیلم یا ساخت موسیقی در جهت خلق حس جدید در مخاطب، موجب ماندگاری یک اثر در ذهن بیننده می شود.
معیارهای داوری فیلم کوتاه نمای ایرانجشنواره ها نمای ایرانجشنواره ها نمای ایرانمعیارهای داوری فیلم کوتاه نمای ایرانچگونگی داوری جشنواره فیلم کوتاه زادگاه
جشنواره ها نمای ایرانجشنواره ها نمای ایرانراهنمای شرکت در جشنواره فیلم کوتاه زادگاهچگونه در جشنواره فیلم کوتاه زادگاه شرکت کنم. پاسخ به سوال هایی که شما جهت شرکت در جشنواره دارید.
ترکیب‌بندی در عکاسی (بخش سوم)مهدی مخلصیانمهدی مخلصیانترکیب‌بندی در عکاسی (بخش سوم)در دو بخش پیشین درباره قطع عکس و تاثیر آن در ترکیب‌بندی گفته شد سپس به تعریف نقطه در ترکیب‌بندی پرداخته شد. اکنون نوبت بررسی خط است.
آموزش ویرایش عکس - قسمت سومجشنواره ها نمای ایرانجشنواره ها نمای ایرانآموزش ویرایش عکس - قسمت سومدر این آموزش عکس دیگری را ویرایش رنگ و نور می‌کنیم.
ترکیب‌بندی در عکاسی (بخش دوم)مهدی مخلصیانمهدی مخلصیانترکیب‌بندی در عکاسی (بخش دوم)در ادامه مبحث ترکیب‌بندی، به تعریف نقطه و کارکرد آن در عکس و نیز رابطه‌ی نقطه‌ها با یکدیگر می‌پردازیم
آموزش ویرایش عکس - قسمت دومجشنواره ها نمای ایرانجشنواره ها نمای ایرانآموزش ویرایش عکس - قسمت دومآموزش ادیت عکس با استفاده از نرم‌افزار GIMP
ترکیب‌بندی در عکاسی (بخش نخست)مهدی مخلصیانمهدی مخلصیانترکیب‌بندی در عکاسی (بخش نخست)عکاسی نیز مانند هر هنر دیگری دارای اصول و قواعدی است که رعایت آنها باعث می‌شود یک اثر واجد ارزش هنری شود. در این مطلب تلاش می‌شود تا این اصول و قواعد به شکلی ساده به همه مخاطبان آموزش داده شود.
آموزش ویرایش عکس - قسمت اولجشنواره ها نمای ایرانجشنواره ها نمای ایرانآموزش ویرایش عکس - قسمت اولدر این سری ویدیوی آموزشی قصد داریم ویرایش نور و رنگ عکس را آموزش دهیم
آموزش را درست آموزش دهیم!علی باباخانیعلی باباخانیآموزش را درست آموزش دهیم!این پست به آموزش تهیه دستورالعمل‌ها و پست‌های آموزشی می پردازد.
چگونه از درها و پنجره ها عکاسی کنیمنمای ایران راهنمانمای ایران راهنماچگونه از درها و پنجره ها عکاسی کنیممی‌دانید که نور مهمترین عنصر در هر عکسی است که می گیرید. بعضی اوقات شما به اندازه کافی خوش شانس هستید که نور فوق العاده ای پیدا کنید، ودر این حالت، عکس های شما بهترین حالت خود را می گیرند. در بعضی اوقات شما با نور چالش برانگیزی درگیر می شوید، و برای بهره‌گیری هر چه بهتر از موقعیت ، باید برخی از استراتژی‌ها را به کار بگیرید. نورسنجی در پنجره و درها چالش برانگیز است. نوری که از منفذی از ساختمان به داخل فضا وارد می شود، خواه با یک تکه شیشه ای پوشانده شود و خواه بدون پوشش باشد، در مقایسه با نور محیط یک اتاق بسی
چگونه درست بنویسیم؟علی باباخانیعلی باباخانیچگونه درست بنویسیم؟در این پست قصد داریم شیوه صحیح نگارش فارسی را برای ارسال پست در نمای ایران یادآوری کنیم.
نکات کاربردی جهت سفرنامه نویسیسپیده اصلانسپیده اصلاننکات کاربردی جهت سفرنامه نویسیسفرنامه برداشت شخصی شما از تجربه یک مکان است. که می تواند یک گزارش کتبی با جزئیات بسیار یا یک قصه با روایت شما باشد که معمولا به وسیله تصاویر پشتیبانی می شود.
نکته‌های عکاسی از فضا‌های معمارینمای ایران نمای ایران نکته‌های عکاسی از فضا‌های معمارینور مقابل برای عکس‌های معماری بهترین حالت است. این نوع نور در آغاز روز و بعد ازظهرها روشنایی و ماندگاری بیشتری برای عکاسی دارد. در این ساعت ها چون نور خورشید مایل می تابد، حجم ها و بافت سطوح بسیار بهتر دیده می شوند،‌ سایه‌های جالب توجهی در سراسر نمای ساختمان جزییات بیرونی را برجسته می‌کنند و به بنا ظاهر سه‌بعدی‌تری می‌بخشند.
نکته های عکاسی از منظره های طبیعینمای ایران نمای ایران نکته های عکاسی از منظره های طبیعییکی از راههای گرفتن یک عکس خوب، قرار گرفتن در یک فضا و زمان خوب است. و به احتمال بسیار زیاد شما این فرصت را دارید که گاهی صبح، زودتر از آفتاب برخیزید و صحنه طلوعش را از نزدیکترین و قشنگترین نقطه‌ای که پیاده به آن دسترسی دارید، ثبت کنید.
موبایل اپ نمای ایراننمای ایران نمای ایران موبایل اپ نمای ایراننمای ایران را بر روی دستگاه موبایل خود همراه داشته باشید
راهنمای نمای ایراننمای ایران نمای ایران راهنمای نمای ایرانراهنمای استفاده از وبگاه نمای ایران