روستای درند

درند روستایی در دل كویر

  • روستای درند
  • روستای درند
نجمه فرشیيكشنبه 24 اسفند 1393 | 10 سال پیشكویر در زمستان گاه حال و هوای دیگری دارد وقتی یكدست سفید و همگون میشود. در این كویر زیبای زمستانی هنگامی كه در جاده یزد به طبس از روستای تاریخی خرانق عبور میكنیم، پس از طی مسافت كوتاهی تابلویی در سمت چپ جاده ما را فرا میخواند و خوشامدمان میگوید به روستایی كه درند نامیده میشود. جاده ی فرعی ای كه به روستا منتهی میشود گویی میان اسمان میگذرد، آسمانی با ابر و برف و گاهی آفتاب... سكوت روستا را در برگرفته است و تنها صدای چشمه ای كه از كوهها آبشار كوچكی ساخته سكوت را در هم میشكند و پریشان و مست دل رهگذر را میان آن سكوت جادویی میلرزاند و چیزی را زمزمه میكند كه هركس به تناسب حس و حالش حدیثی شگرف از آن مستی میخواند... دسته‌بندیجاذبه‌های طبیعییزدروستاهای ایرانکلید‌واژهمسابقهروستایدرندكویریزد16763 بازدید
نمای ایران سپاسدوشنبه 25 اسفند 1393 | 10 سال پیش
بابک تصویر و متن زیبایی استدوشنبه 25 اسفند 1393 | 10 سال پیش
تقی درود بر شما خانم فرشی، همرزم قدیمیچهارشنبه 27 اسفند 1393 | 10 سال پیش
قلعه سپید ندوشنمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانقلعه سپید ندوشنهنگامی که وارد شهر ندوشن شوید، از دور قلعه زیبایی را بالای تپه‌ای خواهید دید. این قلعه کوچک قلعه سپید یا سپیده یا سفیده نام دارد.
منارجنبان خرانقمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانمنارجنبان خرانقشاید بیشتر ما فکر می‌کنیم که منارجنبان بنایی است در اصفهان که البته درست هم است اما این بنا تنها منارجنبان ایران نیست.
کاروانسرای خرانقمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانکاروانسرای خرانقکاروانسرایی زیبا که در کنار بافت قدیم و قلعه خرانق قرار گرفته است.
قلعه خرانقمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانقلعه خرانقاگر از میبد حدود ۶۰ کیلومتر در جاده‌ای که به سمت طبس می‌رود برانیم، به روستای زیبایی می‌رسیم که خرانق نام دارد. روستای زیبایی که در دشتی وسیع در کنار ارتفاعاتی نه چندان بلند جای گرفته و با کاروانسرا و قلعه‌ای بسیار زیبا خودنمایی می‌کند.
روستای قلعه‌بالابابک ارجمندیبابک ارجمندیروستای قلعه‌بالانمای پانورامای روستای قلعه‌بالا در جوار منطقه حفاظت شده و کم‌نظیر خارتوران
دره تندیس‌های قشممهدی مخلصیانمهدی مخلصیاندره تندیس‌های قشمدره تندیس‌های قشم در قسمت شمالی جزیره و در جنوب روستای ملکی قرار دارد. خاک رسوبی جزیره در این قسمت با باد و باران دچار فرسایش شده و ساختارهای زیبایی را پدید آورده است.
باغ دولت آباد یزدمونا سلطانیمونا سلطانیباغ دولت آباد یزدایرانیان از گذشته به دنبال تجلی زیبایی و درخشش هرچه بیشتر هنر خود، مخصوصا در معماری بوده و از نمونه‌های بارز آن ساخت و پی‌ریزی باغات زیبا و آفرینش باغهای سرسبز و حیرت‌انگیز خصوصاً در مناطق کویری و خشک و کم آب است.
شهرستان بواناتپارسه کشاورزپارسه کشاورزشهرستان بواناتشهرستان بوانات از شمال با شهرستان ابرکوه (استان یزد)، از شرق با شهرستان خاتم (استان یزد)، از جنوب با شهرستان‌های ارسنجان و نیریز، و از غرب با شهرستان‌های پاسارگاد و خرمبید هم‌جوار است.
کوه نمک جزیره هرمزمصطفی ربیعی بهشتیمصطفی ربیعی بهشتیکوه نمک جزیره هرمزهرمز جزیره‌ رنگ‌ها‌ و عجایب است. کوه‌های رنگی، صخره‌های عجیب که در اثر فرسایش شکل گرفته‌اند، غارهای نمکی و سواحل رنگارنگ همه و همه باعث می‌شوند، وقتی پا روی این جزیره می‌گذارید، حس کنید وارد سیاره‌ دیگری شده‌اید. دنیایی از شگفتی‌ها که در آن همه چیز برایتان خاص و تازه است.
روستای قره قشلاقسراج آذرگشبسراج آذرگشبروستای قره قشلاقروستای قره قشلاق از توابع شهرستان کوثر استان اردبیل
آبشار روستای پزمهرداد زینلیانمهرداد زینلیانآبشار روستای پزارتفاعات زاگرس مرکزی، شهرستان الیگودرز، استان لرستان
طبیعت بکر زاگرس مرکزیمهرداد زینلیانمهرداد زینلیانطبیعت بکر زاگرس مرکزیروستای پِِز علیا، بخش زلقی، شهرستان الیگودرز، استان لرستان
قطب تولید خیار و خیار شور ایرانعبدل شعبانیعبدل شعبانیقطب تولید خیار و خیار شور ایرانشهر یا روستای ونایی از توابع بروجرد استان لرستان به قطب تولید خیار و خیار شور ایران شهرت یافته
دشت لاله های واژگون رزسو (رزستان) دوروداسفندیار خداییاسفندیار خداییدشت لاله های واژگون رزسو (رزستان) دورودتصاویر طبیعت زیبای دشت های لاله واژگون رزسو 25 فروردین 1397 برای صعود به ارتفاعات رزسونه منطقه لاله های واژگون در دامنه پریزکوه کوچک، می توانید از دورود تا روستای دره اسپر را با ماشین طی کنید. اتومبیلها را در کنار روستای دره اسپر پارک کنید و داخل دره به سمت اشترانکوه حرکت کنید. دره اولی با بیست دقیقه پیاده روی به آبشار ازنادر ختم می شود که وقت زیادی نمی گیرد و شما می توانید صبحانه را در کنار آبشار ازنادر میل کنید. ولی برای رفتن به رزسونه لازم نیست از مسیر آبشار ازنادر بروید. بلکه باید از دره بعدی یا دوم به
طبیعت زیبای منطقه دره اناران سپیددشتاسفندیار خداییاسفندیار خداییطبیعت زیبای منطقه دره اناران سپیددشتمنطقه گردشگری دره اناران سپیددشت یا دره نارو در پنج کیلومتری شهر سپیددشت و در مسیر جاده خرم آباد قرار دارد. پوشش جنگلی انبوه بلوط و چمن طبیعی و کوههای زیبای منطقه آن را به یکی از پرجاذبه ترین مقصدهای گردشگری تبدیل کرده است.