آیینه کاری های باغ دولت آباد یزد

باغ دولت‌آباد از باغ‌های قدیمی شهر یزد در کشور ایران و هم ردیف باغ فین در کاشان و باغ شاهزاده ماهان در کرمان می‌باشد. بادگیر عمارت بادگیر آن با ارتفاع ۳۳/۸ متر بلندترین بادگیر خشتی شناخته شده در جهان است.

آیینه کاری های باغ دولت آباد یزد
محمد رزازانشنبه 2 اسفند 1393 | 10 سال پیشدر درون این عمارت می توان شکوه و زیبایی معماری ایرانی را مشاهده نمود. آیینه کاری های این بنا هنوز زیبایی گذشته خود را حفظ کرده اند. هنوز نیز می توان گذر زمان را در پس این آیینه کاری ها به نظاره نشست.دسته‌بندیباغ ها ، عمارت ها ، کاخ هایزدکلید‌واژهمسابقهآیینه کاریباغدولت آبادیزد15765 بازدید
بابک عکس خوبی استيكشنبه 3 اسفند 1393 | 10 سال پیش
  • استان یزد
  • باغ دولت‌ آباد یزدباغ دولت‌آباد از باغ‌های قدیمی شهر یزد در کشور ایران و هم ردیف باغ فین در کاشان و باغ شاهزاده ماهان در کرمان می‌باشد. بادگیر عمارت بادگیر آن با ارتفاع ۳۳/۸ متر بلندترین بادگیر خشتی شناخته شده در جهان است. این باغ در تاریخ ۱۳۴۶/۱۲/۲۳ به شماره ۷۷۴ در ردیف آثار ملی ایران قرار گرفته است؛ و همچنین یکی از باغ‌های ایرانی ثبت شده در میراث جهانی توسط یونسکو است.
  • زیبائیهای باغ دولت آباد یزداین باغ و عمارت بسیار زیبای درون آن چشم نواز و تحسین برانگیز است
  • امیرچخماق یزدپانوراما از میدان امیرچخماق یزد
  • تکیه امیرچخماقمجموعه امیر چخماق که یکی از شاخص ترین مجموعه های تاریخی شهر یزد محسوب می شود که تقریبا در وسط بافت قدیمی شهر واقع شده است. این مجموعه با ارزش شامل مسجد، تکیه، بقعه ستی فاطمه، نخل، آب انبار و تکیه امیر چخماق می باشد.
عمارت ابراهیم خان در ملاده مهدیشهر - شکارگاه ملادهبابک ارجمندیبابک ارجمندیعمارت ابراهیم خان در ملاده مهدیشهر - شکارگاه ملادهعمارت ابراهیم خان ملاده واقع در شهرستان مهدیشهر و ۵۵ کیلومتری شمال شهمیرزاد، استان سمنان قرار گرفته و با نام شکارگاه ملاده نیز شناخته می‌شود.
بنای مسعودیه تهرانمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانبنای مسعودیه تهراندر مرکز تهران و در لابه لای شلوغیها و ترافیک همیشگی آن، بنایی قرار دارد که با ورود به آن، این شهر شلوغ و زشتی‌هایش را فراموش می‌کنید. این بنای زیبا بنای مسعودیه یا عمارت مسعودیه است که در میدان بهارستان، خیابان ملت جای دارد.
کاخ سرهنگ آبادسپیده اصلانسپیده اصلانکاخ سرهنگ آباداین کاخ در جنوب روستای سرهنگ آباد که روستایی است سر سبز در دل کویر در فاصله ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی زواره در منطقه ای کوهستانی و خوش آب و هوا قرار گرفته است. ساخت این باغ توسط سرهنگ مصطفی قلی خان سهام السلطنه از امرای اردستان که مدت سی سال مسئول قراسورانی (ژاندارمی) حدود یزد و کاشان و اردستان به عهده ي وي بوده صورت گرفته است.
بنای تاریخی عباس آبادمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانبنای تاریخی عباس آبادکاخ عباس آباد نطنز، یادگاری از دوران صفویه است که در کنار جاده قدیم نطنز به کاشان قرار دارد.
باغ دولت آباد یزدمونا سلطانیمونا سلطانیباغ دولت آباد یزدایرانیان از گذشته به دنبال تجلی زیبایی و درخشش هرچه بیشتر هنر خود، مخصوصا در معماری بوده و از نمونه‌های بارز آن ساخت و پی‌ریزی باغات زیبا و آفرینش باغهای سرسبز و حیرت‌انگیز خصوصاً در مناطق کویری و خشک و کم آب است.
کاخ هشت بهشتمصطفی ربیعی بهشتیمصطفی ربیعی بهشتیکاخ هشت بهشتکاخ هشت‌ بهشت یک کاخ تاریخی در شهر اصفهان است که در دوران صفویان و در سال ۱۰۸۰ قمری ساخته شده‌است. ساختمان این کاخ در دو طبقه در میان باغی بزرگ بنا شده‌است. سبک معماری این بنا به شیوه اصفهانی است.
باغ موزه نگارستانمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانباغ موزه نگارستانقصر يا باغ نگارستان بين سال‌هاي ۱۲۲۸-۱۲۲۲ هـ .ق به فرمان فتحعلي‌شاه قاجار، با هدف ايجاد يک مرکز ييلاقي ـ حکومتي در خارج از دارالخلافه تهران ساخته شد. به دليل وجود نقاشي‌ها و نگاره‌هاي متعددي از فتحعلي‌شاه و درباريان او در ساختمان‌هاي مختلف، اين باغ به نگارستان شهرت يافت.
عمارت سرهنگ آباد یا کوشکدریاچه کویر دریاچه کویر عمارت سرهنگ آباد یا کوشککوشک یا کاخ سرهنگ‌آباد موسوم به چهلستون در جنوب روستای سرهنگ‌آباد در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق زواره قرار دارد.
كاخ اردشیر ساسانی فیروز آبادنادر چقاجردینادر چقاجردیكاخ اردشیر ساسانی فیروز آبادكاخ اردشیر ساسانی با ابعاد ۵۹ در ۱۲۵ متر كه نخستین بنای تاق دار ساسانی محسوب می شود، در دو کیلومتری شمال شهر فیروزآباد قرار دارد.
کاخ ساسانی سروستاننادر چقاجردینادر چقاجردیکاخ ساسانی سروستانکاخ ساسانی سروستان در ۷.۵ کیلومتری جنوب شهر سروستان در استان فارس قرار دارد.
کوشک اردشیر ساسانینادر چقاجردینادر چقاجردیکوشک اردشیر ساسانیبا توجه به شواهد و بقایای مخروبه بناهای باقیمانده در دشت پُشت پَر (بُزپَز یا بسپر) ، شهری بزرگ با معماری خاص زمان ساسانیان قرار داشته که احتمالا با شهرهای واقع در مسیر فیروزآباد به بیشابور در ارتباط بوده است. مشهود ترین نمونه از بقایای این شهر باستانی، بقایای بنایی ساخته شده از قلوه سنگ است که به کوشک اردشیر ساسانی معروف میباشد.
دره سنگ آبهای ندوشنرضا زینلی ندوشندره سنگ آبهای ندوشندره سنگ آبها در شهرندوشن استان یزد وجود دارد که توجه علاقه مندان به گردشگری و محیط زیست را به خود جلب کرده است
امیرچخماق یزدعبدل شعبانیعبدل شعبانیامیرچخماق یزدپانوراما از میدان امیرچخماق یزد
خانه آقازادهمظفر کشاورزمحمدیانمظفر کشاورزمحمدیانخانه آقازادهخانه آقازاده در شهر ابرکوه
کوه عقابمظفر کشاورزمحمدیانمظفر کشاورزمحمدیانکوه عقابکوه عقاب در جاده یزد به ابرکوه مورد توجه گردشگران و عکاسان می باشد اما چیزی که توجه مرا بعد از عکاسی جلب کرد کوه سمت چپ عکس می باشد دقت کنید متوجه می شوید
عمارت ملکآرام آرمانهعمارت ملکعمارت ملک مجموعه ساختمانی تاریخی واقع در بخش مرکزی شهرستان بوشهر یکی از آثارهای تاریخی و از نقاط دیدنی استان بوشهر است.
غار نباتی ندوشنآرام آرمانهغار نباتی ندوشندر این غار نخ کشی ضروری نیست ولی انجام آن اطمینان بخش است .در مجموع غار نباتی ندوشن در عین زیبایی غار بزرگ و دشواری نیست.
کوهستان در دل کویرسیدحسین رضوانیسیدحسین رضوانیکوهستان در دل کویرمهریز دارای دو منطقه تفرجگاهی معروف است که چشمه های بزرگ فصلی و معروف آن برای کشاورزی شهرستان بسیار مؤثر و حیاتی می باشد، یکی از آنها غربالبیز و دیگری دامگاهان (دون گاهون) است...
سرو سه هزار ساله روستای طرزآرام آرمانهسرو سه هزار ساله روستای طرزاین سروهای بلند و کهن انسان رو مبهوت قدرت پروردگار میکند
میدان امام اصفهانرحیم زیوریمیدان امام اصفهانمیدان نقش جهان، نگین شهر اصفهان
آدرشک مهریزسیدحسین رضوانیسیدحسین رضوانیآدرشک مهریزیخچالی طبیعی در دل کویر
تجنودمحمود طالبی محمود طالبی تجنوددره زیبا و سرسبز تجنود در شهرستان قاینات شهر زیرکوه یکی از جاذبه‌های زیبای خدادادی و بهشت گردشگران در استان خراسان جنوبی است که در فصل بهار و تابستان هر سال میزبان مسافران زیادی است.
پناهگاه برفخانه طزرجان یزدسیدحسین رضوانیسیدحسین رضوانیپناهگاه برفخانه طزرجان یزدکوه برفخانه با ارتفاع 4011 متر و دیواره 300 متری آن یکی از زیبا ترین قله های ایران است که در روستای طرزجان از توابع شهرستان تفت و در جنوب غربی آن واقع شده است. کوه برفخانه طزرجان را به چند قله تقسیم کرده اند که یکی قله طزرجان با ارتفاع 4000متر و دیواره 300 متری آن و قله برفخانه با ارتفاع3950 با دیواره 150متری ومیل برفخانه با ارتفاع 3850متر و همچنین سوزنی معروف این کوه مشهور به میل فریدونی.برای ما جای سوال بود که کدام قله برفخانه است و کدام قله طزرجان ولی با تحقیقاتی که از کوهنوردان یزدی به عمل آوردیم ،به ا