دریاچه کویر یزد

با هدایت پساب فاضلاب شهر یزد به کویر این دریاچه ها بوجود آمده.

  • دریاچه کویر یزد
  • دریاچه کویر یزد
مظفر کشاورزمحمدیانيكشنبه 27 دی 1394 | 9 سال پیشبا هدایت پساب فاضلاب شهر یزد به کویر این دریاچه ها بوجود آمده.دسته‌بندیدریاچه‌ها ، سدها ، تالاب‌ها ، جزیره‌هایزددشت‌ها، کویرها و جلگه‌هاکلید‌واژهدریاچهکویریزد16668 بازدید
نمای ایران سپاسشنبه 3 بهمن 1394 | 9 سال پیش
قلعه سپید ندوشنمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانقلعه سپید ندوشنهنگامی که وارد شهر ندوشن شوید، از دور قلعه زیبایی را بالای تپه‌ای خواهید دید. این قلعه کوچک قلعه سپید یا سپیده یا سفیده نام دارد.
منارجنبان خرانقمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانمنارجنبان خرانقشاید بیشتر ما فکر می‌کنیم که منارجنبان بنایی است در اصفهان که البته درست هم است اما این بنا تنها منارجنبان ایران نیست.
کاروانسرای خرانقمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانکاروانسرای خرانقکاروانسرایی زیبا که در کنار بافت قدیم و قلعه خرانق قرار گرفته است.
قلعه خرانقمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانقلعه خرانقاگر از میبد حدود ۶۰ کیلومتر در جاده‌ای که به سمت طبس می‌رود برانیم، به روستای زیبایی می‌رسیم که خرانق نام دارد. روستای زیبایی که در دشتی وسیع در کنار ارتفاعاتی نه چندان بلند جای گرفته و با کاروانسرا و قلعه‌ای بسیار زیبا خودنمایی می‌کند.
روستای پروادهبابک ارجمندیبابک ارجمندیروستای پروادهنمای پانورامای ۳۶۰ درجه روستای پرواده، خراسان جنوبی
پارک ملی توران از دروازه طرودبابک ارجمندیبابک ارجمندیپارک ملی توران از دروازه طرودپارک ملی توران در جنوب شرقی استان سمنان و شهرستان شاهرود قرار گرفته
ساحل پزم‌فاطمه جداریفاطمه جداریساحل پزم‌ساحل پزم تیاب یکی از زیباترین سواحل دریای عمان
باغ دولت آباد یزدمونا سلطانیمونا سلطانیباغ دولت آباد یزدایرانیان از گذشته به دنبال تجلی زیبایی و درخشش هرچه بیشتر هنر خود، مخصوصا در معماری بوده و از نمونه‌های بارز آن ساخت و پی‌ریزی باغات زیبا و آفرینش باغهای سرسبز و حیرت‌انگیز خصوصاً در مناطق کویری و خشک و کم آب است.
تالاب گاوخونیمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانتالاب گاوخونیتالاب گاوخونی در فاصله 140 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان و 30 کیلومتری شهر تاریخی ورزنه قرار دارد. این تالاب در جنوب شرقی بخش بن رود و شهر ورزنه، شمال شرقی بخش جرقویه و در جنوب غربی شهرستان نایین و غرب منطقه ندوشن از استان یزد و شمال غرب کویر ابرقو قرار دارد.
کویر دق سرخدریاچه کویر دریاچه کویر کویر دق سرخنزدیک شهر زواره، کویری به نام دق سرخ وجود دارد که با جنگلی از درختان تاغ از کویر مرکزی ایران جدا شده است.
دریاچۀ نمک حاج علیقلی دامغاندریاچه کویر دریاچه کویر دریاچۀ نمک حاج علیقلی دامغاندریاچۀ نمک حاج علیقلی یکی از جاذبه‌های منحصر‌ به فرد دامغان، در ۵۰ کیلومتری جنوب شهر دامغان واقع شده است
کویر حاج علیقلی دامغاندریاچه کویر دریاچه کویر کویر حاج علیقلی دامغانکویر حاج علیقلی، نمکزاری در جنوب شرقی دامغان است و در دهستان دامنکوه قرار‌دارد
موج های یخ زدهسپیده اصلانسپیده اصلانموج های یخ زدهتفرجگاه حسن ابدال در استان زنجان شامل یك منطقه كوهپایه ای و سد حسن ابدال می‌باشد. این مجموعه در ۱۰ کیلومتری شهر زنجان به سمت تهران پس از عبور از روستای حسن ابدال واقع شده است.
کویر خارامهرداد زینلیانمهرداد زینلیانکویر خارابخش جرقویه علیا، جنوب شرق استان اصفهان
دریاچه الندانمجیدرضا افشاریانمجیدرضا افشاریاندریاچه النداندریاچه الندان ،دریاچه ای در دل جنگل