فرودگاه مهرآباد

نمایی از فرود ایرباس ایران ایر در فرودگاه مهرآباد و برج میلاد در پس زمینه

فرودگاه مهرآباد
محمد رزازانچهارشنبه 6 اسفند 1393 | 10 سال پیشدسته‌بندیتهرانجاذبه‌های شهریکلید‌واژهتهرانهواپیمامسابقهفرودگاه15792 بازدید
عبدل قشنگهشنبه 9 اسفند 1393 | 10 سال پیش
  • فرودگاه مهرآبادنام اصلی این منطقه یا نام اصلی روستای مهرآباد حسین آبادبود . تا اینکه جزو مهریه عصمت الدوله درآمد و نام مهرآباد را بر آن گذاشتند . اما بعدها به مناسبت خرج های بی رویه مهرآباد به گرو رفت و از تملک خانواده او خارج شد و دادخواهی او نزد رضاخان هم بی فایده بود و به خاطر بی مهری خویشاوندان ، چنان آزرده شد که دست از مهرآباد کشید . چندی بعد ، دریکی از روزهای سال 1296 شمسی و در اواخر جنگ جهانی اول ، مردم تهران برای اولین بار شاهد پرواز هواپیما در فراز آسمان بودند . این هواپیما به صورت قطعات مجزا ، از روسیه و از طر
  • پرواز هواپیما در فرودگاه مهرآباد
  • غروب در مهرآبادفرود هواپیما در غروب تهران
  • فرودگاه مهرآبادفرودگاه مهرآباد در غرب شهر تهران در سال های پیشین به عنوان مطرح ترین فرودگاه استان تهران فعالیت می کرده است.
  • دماوند، میلاد و اکباتانشهرک اکباتان در غرب تهران قرار دارد. شهرک اکباتان یکی از بزرگ‌ترین و مدرنترین شهرک‌های خاورمیانه محسوب می گردد.
تپه میل یا آتشکده ریعلیرضا کورش لیتپه میل یا آتشکده ریتپه ميل يا آتشكده ری، مهمترين اثر و بنای باقيمانده از عهد ساسانی است كه بقايای اين بنای عظيم برفراز تپه ای به نام تپه ميل در 12 كيلومتری جنوب شرقی شهر ری به طرف ورامين و در روستای قلعه نو قرار دارد.
بنای مسعودیه تهرانمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانبنای مسعودیه تهراندر مرکز تهران و در لابه لای شلوغیها و ترافیک همیشگی آن، بنایی قرار دارد که با ورود به آن، این شهر شلوغ و زشتی‌هایش را فراموش می‌کنید. این بنای زیبا بنای مسعودیه یا عمارت مسعودیه است که در میدان بهارستان، خیابان ملت جای دارد.
تاریخچه گرمساردریاچه کویر دریاچه کویر تاریخچه گرمسارشهرستان گرمسار در غرب استان سمنان و در فاصلهٔ ۱۱۰ کیلومتری از جنوب شرقی استان تهران قرار دارد.
معادن نمک گرمساربابک ارجمندیبابک ارجمندیمعادن نمک گرمسارمعادن نمک گرمسار جزو بزرگ‌ترین معادن نمک در ایران هستند که بخشی عمده از مصرف خوراکی کشور و نیز بخشی از صادرات را به خود اختصاص می‌دهند. این معادن افزون بر مصارف گوناگون منظرۀ جذابی نیز دارند که سالانه گردشگران بسیاری را به گرمسار می‌کشاند.
المان بزکوهی سنگ نگاره های تیمره گلپایگانمحسن  جمالیمحسن جمالیالمان بزکوهی سنگ نگاره های تیمره گلپایگانالمان بزکوهی سنگ نگاره های تیمره گلپایگان
آسورمهرداد زینلیانمهرداد زینلیانآسورروستایی در دل ارتفاعات سر به فلک کشیده البرز مرکزی
غار رودافشاننادر چقاجردینادر چقاجردیغار رودافشاندهانه غار رود افشان بر بالای ارتفاعات جنوب شرقی روستای رود افشان در ارتفاع تقریبی 1920 متر از سطح دریا در دامنه کوه روبروی پارکینگ قرار داشته و به دهان نهنگی عظیم الجثه میماند که برای بلعیدن شما گشوده شده است.
دماوندبابک ارجمندیبابک ارجمندیدماوندای دیو سپید پای در بند ، ای گنبد گیتی ای دماوند
شب در ساحل بندرعباسعبدل شعبانیعبدل شعبانیشب در ساحل بندرعباسنمای شب شهر بندرعباس از ساحل
به یاد شهیدان راه طبیعتبابک ارجمندیبابک ارجمندیبه یاد شهیدان راه طبیعتیکی از عزیزان محیط بان منطقه حفاظت شده لار
دریاچه لارمهرداد زینلیانمهرداد زینلیاندریاچه لارجلوه زیبای طبیعت در شمال شرق تهران
نقشه شهر نطنزمجتبی ملانظرمجتبی ملانظرنقشه شهر نطنزشهرستان نطنز از شهرستان‌های استان اصفهان
پل طبیعت تهرانمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانپل طبیعت تهرانپل طبیعت پل زیبایی‌ست بر روی بزرگراه مدرس که دو بوستان آب و آتش و بوستان طالقانمی را به هم متصل می‌کند.
فین در خواب صبحگاهیعبدل شعبانیعبدل شعبانیفین در خواب صبحگاهیفین در آغاز طلوع صبحگاهی سوم فروردین 95
روستای وردیجآناهیتا الفآناهیتا الفروستای وردیجروستای وردیج واقع در شمال غرب تهران
قله خلنومظفر کشاورزمحمدیانمظفر کشاورزمحمدیانقله خلنوقله خلنو - تیغه های ژاندارک