فرودگاه مهرآباد

نام اصلی این منطقه یا نام اصلی روستای مهرآباد حسین آبادبود . تا اینکه جزو مهریه عصمت الدوله درآمد و نام مهرآباد را بر آن گذاشتند . اما بعدها به مناسبت خرج های بی رویه مهرآباد به گرو رفت و از تملک خانواده او خارج شد و دادخواهی او نزد رضاخان هم بی فایده بود و به خاطر بی مهری خویشاوندان ، چنان آزرده شد که دست از مهرآباد کشید . چندی بعد ، دریکی از روزهای سال 1296 شمسی و در اواخر جنگ جهانی اول ، مردم تهران برای اولین بار شاهد پرواز هواپیما در فراز آسمان بودند . این هواپیما به صورت قطعات مجزا ، از روسیه و از طر

فرودگاه مهرآباد
محمد رزازاندوشنبه 4 اسفند 1393 | 10 سال پیشفرودگاه مهرآباد با توجه به رشد ترافیک هوایی و افزوده شده شرکتهای هواپیمائی و خطوط هوایی درهر برهه زمانی با نیازهای جدید مسافرین و مراجعین و شرکتهای هواپیمائی و جانبی مواجه می شود که درصد درفع نیازها و در جهت کسب درآمد فعالیت های تجاری قابل ملاحظه ای را در برنامه کاری خود دارد . رستوران و مراکز تهیه و ارائه غذای سریع و آماده از جمله نیازهای مسافران می باشد . همچنین با توجه به کمبود فضای پارک اتومبیل خصوصاً در ایام حج ، از دیگر تسهیلاتی مورد نیاز مسافران ، فضای پارک اتومبیل است . کارکنان خطوط هوایی که در فرودگاه بین المللی مهرآباد به کار مشغولند ، از دیگر گروه های مشتریان می باشند که این فرودگاه می تواند از تأمین خدمات و تسهیلات برای آنها منتفع شود . در این رابطه ، شکاف عمده ای میان خدماتی که در حال حاضر در فرودگاه بین المللی مهرآباد ارائه می شود و رشدی که در آنجا در شرف وقوع است ، وجود دارد . در عرصه خدمات هوانوردی نیز ، فرودگاه می تواند با ارائه خدمات ، نه تنها به منظور افزایش در آمدهای هوانوردی ، بلکه همچنین با تأمین خدمات جدید به بهره برداران هواپیماها ، به درآمدهای خود بیفزاید. رابطه میان فرودگاه و استفاده کنندگان از تسهیلات که می توان آنها را به مسافران و خطوط هوایی تقسیم کرد ، می تواند به رابطه ای سازنده تبدیل شود ، به گونه ای که تأمین مالی به منظور توسعه فرودگاه ، توسط استفاده کنندگان اصلی از آن صورت گیرد ، بنابراین تشریک مساعی میان فرودگاه و مسافران و خطوط هوایی موضوع حساس و تعیین کننده ای در توسعه فرودگاه به شمار می آید .دسته‌بندیتهرانجاذبه‌های شهریکلید‌واژهمسابقهتهرانفرودگاهمهرآباد15935 بازدید
تپه میل یا آتشکده ریعلیرضا کورش لیتپه میل یا آتشکده ریتپه ميل يا آتشكده ری، مهمترين اثر و بنای باقيمانده از عهد ساسانی است كه بقايای اين بنای عظيم برفراز تپه ای به نام تپه ميل در 12 كيلومتری جنوب شرقی شهر ری به طرف ورامين و در روستای قلعه نو قرار دارد.
بنای مسعودیه تهرانمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانبنای مسعودیه تهراندر مرکز تهران و در لابه لای شلوغیها و ترافیک همیشگی آن، بنایی قرار دارد که با ورود به آن، این شهر شلوغ و زشتی‌هایش را فراموش می‌کنید. این بنای زیبا بنای مسعودیه یا عمارت مسعودیه است که در میدان بهارستان، خیابان ملت جای دارد.
تاریخچه گرمساردریاچه کویر دریاچه کویر تاریخچه گرمسارشهرستان گرمسار در غرب استان سمنان و در فاصلهٔ ۱۱۰ کیلومتری از جنوب شرقی استان تهران قرار دارد.
معادن نمک گرمساربابک ارجمندیبابک ارجمندیمعادن نمک گرمسارمعادن نمک گرمسار جزو بزرگ‌ترین معادن نمک در ایران هستند که بخشی عمده از مصرف خوراکی کشور و نیز بخشی از صادرات را به خود اختصاص می‌دهند. این معادن افزون بر مصارف گوناگون منظرۀ جذابی نیز دارند که سالانه گردشگران بسیاری را به گرمسار می‌کشاند.
المان بزکوهی سنگ نگاره های تیمره گلپایگانمحسن  جمالیمحسن جمالیالمان بزکوهی سنگ نگاره های تیمره گلپایگانالمان بزکوهی سنگ نگاره های تیمره گلپایگان
آسورمهرداد زینلیانمهرداد زینلیانآسورروستایی در دل ارتفاعات سر به فلک کشیده البرز مرکزی
غار رودافشاننادر چقاجردینادر چقاجردیغار رودافشاندهانه غار رود افشان بر بالای ارتفاعات جنوب شرقی روستای رود افشان در ارتفاع تقریبی 1920 متر از سطح دریا در دامنه کوه روبروی پارکینگ قرار داشته و به دهان نهنگی عظیم الجثه میماند که برای بلعیدن شما گشوده شده است.
دماوندبابک ارجمندیبابک ارجمندیدماوندای دیو سپید پای در بند ، ای گنبد گیتی ای دماوند
شب در ساحل بندرعباسعبدل شعبانیعبدل شعبانیشب در ساحل بندرعباسنمای شب شهر بندرعباس از ساحل
به یاد شهیدان راه طبیعتبابک ارجمندیبابک ارجمندیبه یاد شهیدان راه طبیعتیکی از عزیزان محیط بان منطقه حفاظت شده لار
دریاچه لارمهرداد زینلیانمهرداد زینلیاندریاچه لارجلوه زیبای طبیعت در شمال شرق تهران