روستای اصفهک

بافت قدیم زیبای روستای اصفهک، بر سر راه طبس به کرمان. متاسفانه این بافت زیبا رها شده و روستاییان بافت جدیدی را در نزدیکی هما بافت قدیم برپا کرده اند ک...

روستای اصفهک
مهدی مخلصیانپنجشنبه 25 شهريور 1389 | 14 سال پیشبافت قدیم زیبای روستای اصفهک، بر سر راه طبس به کرمان. متاسفانه این بافت زیبا رها شده و روستاییان بافت جدیدی را در نزدیکی هما بافت قدیم برپا کرده اند که احتمالا به علت ویرانی بافت قدیم بر اثر زلزله طبس بوده است. اما ترکیب بافت خشت و گلی روستا با درختان نخل و آسمان آبی و کوهی که در پشت روستا وجود دارد، منظره بسیار زیبایی را پدید آورده است.دسته‌بندیشهرها و روستاهای تاریخییزدکلید‌واژهروستایاصفهک15817 بازدید
روستای پروادهبابک ارجمندیبابک ارجمندیروستای پروادهنمای پانورامای ۳۶۰ درجه روستای پرواده، خراسان جنوبی
بوم گردی شریف آباد دستکندی در دل کوه کهتویه بستکابراهیم  رفیعیابراهیم رفیعیبوم گردی شریف آباد دستکندی در دل کوه کهتویه بستکمحمد احمدی استاد بنّای اهل روستای کهتویه بستک هرمزگان با دستکند هایش در دل کوه و ایجاد چند اتاق، ساخت ابزار و وسایل تراشیده از سنگ، محیطی جذاب برای گردشگران به وجود آورده است.
دوهوکسپیده اصلانسپیده اصلاندوهوکدوهوک، روستایی چسبیده به بخش دیهوک از توابع شهرستان طبس است. روستایی باقی مانده از دل تاریخ. بناهای روستا هرکدام قصه‌ای از ایلخانیان تا قاجار و پهلوی‌ برای شما بازمی‌گویند. قدم به روستا که بگذارید آنقدر دست نخورده است که گویا تاریخ دست شما را گرفته و به صفحات بسیار ناب اش می‌برد. صفحاتی که کسی تابه‌حال نخوانده است.
دیهوک قدیممهدی مخلصیانمهدی مخلصیاندیهوک قدیمدیهوک شهر کوچکی است در شرق شهر طبس. وقتی درباره جاذبه‌های تاریخی آن جستجو کنید به شما اصفهک و نای‌بند پیشنهاد می‌شود. اما گوهری گم شده در دل این شهر است و آن بافت قدیمی این شهر است.
روستای اصفهکپروین هاوشپروین هاوشروستای اصفهکاصفهک، روستایی است در میانه‌ی کویر مرکزی ایران در استان خراسان جنوبی و با مجموعه سکونتگاه های تاریخی که بافت تاریخی آن در چند دهه ی اخیر خالی ازحیات میگردد اما در پی بازسازی و احیای روستا،حیاتی دوباره می‌یابد. روستای اصفهک را میتوان از موفق ‌ترین نمونه‌های بازسازی مشارکتی به دست نیروهای مدنی و متخصص دانست.
روستای نای‌بندبابک ارجمندیبابک ارجمندیروستای نای‌بندروستای نای بند، از توابع بخش دیهوک و شهرستان طبس در استان خراسان جنوبی قرار گرفته
جندق‌سپیده اصلانسپیده اصلانجندق‌جَندَق‌ ، دهستان‌ و شهری‌ در بخش‌ خور و بیابانک‌ در شهرستان‌ نائین‌ در استان‌ اصفهان‌.دهستان‌ جندق‌، به‌ مرکزیت‌ شهر جندق‌، تقریباً در جنوب‌ دشت‌ کویر و در شمال‌ بخش‌ خور و بیابانک‌ واقع‌ است‌. از شمال‌ به‌ دهستان‌ طُرود (در بخش‌ مرکزی‌ شهرستان‌ شاهرود)، از مشرق‌ و جنوب‌ شرقی‌ به‌ دهستان‌ بیابانک‌ و از جنوب‌ غربی‌ و مغرب‌ به‌ دهستان‌ چوپانان‌ (در بخش‌ اَنارک‌) محدود می‌شود و مشتمل‌ بر یازده‌ آبادی‌ و یک‌ شهر به‌ نام‌ جندق‌ است‌.
روستای بیابانکبابک ارجمندیبابک ارجمندیروستای بیابانکبیابانک روستایی در حاشیه کویر مرکزی ایران
روستای گردشگری اورامان تختعباس رحمانیعباس رحمانیروستای گردشگری اورامان تختاورامان تخت یکی از روستاهای ایران با قدمت بیش از ۱۰۰۰ سال در بخش اورامان شهرستان سروآباد در جنوب شرقی مریوان استان کردستان قرار گرفته است.
باغ دولت آباد یزدمونا سلطانیمونا سلطانیباغ دولت آباد یزدایرانیان از گذشته به دنبال تجلی زیبایی و درخشش هرچه بیشتر هنر خود، مخصوصا در معماری بوده و از نمونه‌های بارز آن ساخت و پی‌ریزی باغات زیبا و آفرینش باغهای سرسبز و حیرت‌انگیز خصوصاً در مناطق کویری و خشک و کم آب است.
پاوهعدنان مرادیعدنان مرادیپاوهپاوه در هر فصل زیبایی های خاص خود را دارد و در فصل بهار با شکوفا شدن شکوفه های بادام های کوهی مناظر چشم نواری خلق می کند
شهر زیبای ورزنهمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانشهر زیبای ورزنهشهر کوچک و زیبای ورزنه، در حاشیه زاینده‌رود و نزدیک به باتلاق گاوخونی از مکان هایی است که هر کس دست کم یکبار باید آن را ببیند.
تاریخچه ایراجدریاچه کویر دریاچه کویر تاریخچه ایراجنام روستای تاریخی ایراج در متون قدیمی ارابه و در بعضی متون نیز نام زرتشتی ارا آمده است.
روستای گرمهدریاچه کویر دریاچه کویر روستای گرمهروستای گرمه از توابع خور و بیابانک، در ۴۰ کیلومتری جنوب شهرستان خور استان اصفهان و در حاشیۀ کویر مرکزی ایران قرار گرفته است.
درگذرگاه های ساسانی - تنگه چوگان,شهربیشاپور،کاخ و قلعه فیروزآباد - بخش دومپروین هاوشپروین هاوشدرگذرگاه های ساسانی - تنگه چوگان,شهربیشاپور،کاخ و قلعه فیروزآباد - بخش دومخلق بسیاری از آثار هنری از جمله نقش برجسته ها و کتیبه ها در دوره ساسانی به طور مستقیم نتیجه اتفاقات سیاسی و اجتماعی این دوره بوده است و شاهان ساسانی جهت گزارش این رویدادها به آیندگان و جاودانه کردن خود در تاریخ به خلق این آثار هنری اقدام کرده اند.
درگذرگاه های ساسانی - تنگه چوگان، شهربیشاپور، کاخ و قلعه فیروزآباد - بخش نخستپروین هاوشپروین هاوشدرگذرگاه های ساسانی - تنگه چوگان، شهربیشاپور، کاخ و قلعه فیروزآباد - بخش نخستپس از فروپاشی حکومت پارتیان به دست اردشیر بابکان ،در اوایل قرن سوم میلادی،قدرتی جدید به نام سلسله ساسانی روی کار آمد.بنیان تعدادی از شهر های تاریخی ایران به دو پادشاه نخستین این سلسله ،اردشیر و شاپور منسوب است که ساخت هر یک از این شهر ها اهدافی را دنبال میکرد.
روستای باغوی جزیره کیشکیشتور وبسایتروستای باغوی جزیره کیشباغو؛ آبادی قدیمی جزیره کیش
سرگذشت تلگرافعبدل شعبانیعبدل شعبانیسرگذشت تلگرافنخستین خط تلگراف بین شهری یک سال پس از موفقیت خط آزمایشی تلگراف درون‌شهری در سال ۱۲۳۶...
دره سنگ آبهای ندوشنرضا زینلی ندوشندره سنگ آبهای ندوشندره سنگ آبها در شهرندوشن استان یزد وجود دارد که توجه علاقه مندان به گردشگری و محیط زیست را به خود جلب کرده است
امیرچخماق یزدعبدل شعبانیعبدل شعبانیامیرچخماق یزدپانوراما از میدان امیرچخماق یزد
روستای سرآقاسیدمهرداد زینلیانمهرداد زینلیانروستای سرآقاسیدشهرستان کوهرنگ، استان چهارمحال و بختیاری
خانه آقازادهمظفر کشاورزمحمدیانمظفر کشاورزمحمدیانخانه آقازادهخانه آقازاده در شهر ابرکوه
کوه عقابمظفر کشاورزمحمدیانمظفر کشاورزمحمدیانکوه عقابکوه عقاب در جاده یزد به ابرکوه مورد توجه گردشگران و عکاسان می باشد اما چیزی که توجه مرا بعد از عکاسی جلب کرد کوه سمت چپ عکس می باشد دقت کنید متوجه می شوید
غار نباتی ندوشنآرام آرمانهغار نباتی ندوشندر این غار نخ کشی ضروری نیست ولی انجام آن اطمینان بخش است .در مجموع غار نباتی ندوشن در عین زیبایی غار بزرگ و دشواری نیست.
کوهستان در دل کویرسیدحسین رضوانیسیدحسین رضوانیکوهستان در دل کویرمهریز دارای دو منطقه تفرجگاهی معروف است که چشمه های بزرگ فصلی و معروف آن برای کشاورزی شهرستان بسیار مؤثر و حیاتی می باشد، یکی از آنها غربالبیز و دیگری دامگاهان (دون گاهون) است...
روستای مرزبنحسن  گنجیحسن گنجیروستای مرزبنروستای مرزبن ، آزادشهر استان گلستان
آدرشک مهریزسیدحسین رضوانیسیدحسین رضوانیآدرشک مهریزیخچالی طبیعی در دل کویر
تجنودمحمود طالبی محمود طالبی تجنوددره زیبا و سرسبز تجنود در شهرستان قاینات شهر زیرکوه یکی از جاذبه‌های زیبای خدادادی و بهشت گردشگران در استان خراسان جنوبی است که در فصل بهار و تابستان هر سال میزبان مسافران زیادی است.
پناهگاه برفخانه طزرجان یزدسیدحسین رضوانیسیدحسین رضوانیپناهگاه برفخانه طزرجان یزدکوه برفخانه با ارتفاع 4011 متر و دیواره 300 متری آن یکی از زیبا ترین قله های ایران است که در روستای طرزجان از توابع شهرستان تفت و در جنوب غربی آن واقع شده است. کوه برفخانه طزرجان را به چند قله تقسیم کرده اند که یکی قله طزرجان با ارتفاع 4000متر و دیواره 300 متری آن و قله برفخانه با ارتفاع3950 با دیواره 150متری ومیل برفخانه با ارتفاع 3850متر و همچنین سوزنی معروف این کوه مشهور به میل فریدونی.برای ما جای سوال بود که کدام قله برفخانه است و کدام قله طزرجان ولی با تحقیقاتی که از کوهنوردان یزدی به عمل آوردیم ،به ا
شهر تاریخی و توریستی دستجرد(استان قم)جمال زعیمی یزدیجمال زعیمی یزدیشهر تاریخی و توریستی دستجرد(استان قم)منطقه خلجستان با بیش از 1100 كیلومتر مربع با قدمت بسیار طولانی به عنوان یكی از بخشهای استان قم ، در ضلع غربی استان واقع شده و از شمال با استان مركزی شهرستان آشتیان و از جنوب با شهرستان ساوره و از غرب با شهرستان تفرش و از شرق به بخش سلفچگان و بخش مركزی استان همجوار است .
زیبائیهای باغ دولت آباد یزدعبدل شعبانیعبدل شعبانیزیبائیهای باغ دولت آباد یزداین باغ و عمارت بسیار زیبای درون آن چشم نواز و تحسین برانگیز است
کویر سبز در بهارنجمه فرشینجمه فرشیکویر سبز در بهاردشت سبز در بهار کویر
دشت سرسبز شده در مرکز ایرانسیدحسین رضوانیسیدحسین رضوانیدشت سرسبز شده در مرکز ایرانزیبایی اردیبهشت در اطراف استان یزد
تالاب پساب یزدآرام آرام تالاب پساب یزددر میان کویر خشک و سوزان دریاچه های کوچک آب با نیزارهای سبز هر سلیقه ای را به تحسین وا میدارد
دشت لاله روستای شرب العینآرام آرام دشت لاله روستای شرب العیناین گل‌های زیبا از اوایل فروردین درجای جای روستای شرب العین و کشتزارها و باغات این روستای خوش آب و هوای بخش خضرآباد شروع به روییدن می‌کند و تا اواخر فروردین نیز ادامه دارد و با گرم شدن تدریجی هوا تمام می‌شود.
نمای زیبای برفخانه طزرجان یزد از فراز پناهگاه شیرکوهسیدحسین رضوانیسیدحسین رضوانینمای زیبای برفخانه طزرجان یزد از فراز پناهگاه شیرکوهارتفاعات شیرکوه در جنوب شهر یزد در مرکز ایران واقع شده است. گرچه از نظر تقسیم بندی کوه‌های منفرد ایران از آن یاد شده لیکن در حقیقت بخشی از رشته‌کوه زاگرس می‌باشد. ارتفاع بلندترین نقطه آن از سطح آب‌های آزاد در حدود ۴۰۷۵ متر است.
چشمه آب قلآرام آرام چشمه آب قلاین چشمه یکی از چشمه‌های آب‌گرم طبیعی استان یزد است که براساس آزمایشات انجام شده از میزان گوگرد بالا و خواص درمانی برخوردار است و برای بیماران روماتیسمی و نظایر آن مفید تشخیص داد شده است.
نمایی  از شهرستان نطنزمجتبی ملانظرمجتبی ملانظرنمایی از شهرستان نطنزشهرستان نطنز از شهرستان‌های استان اصفهان
نقشه شهرستان نطنزمجتبی ملانظرمجتبی ملانظرنقشه شهرستان نطنزشهرستان نطنز از شهرستان‌های استان اصفهان
قلعه روستای شورغستانمجتبی ملانظرمجتبی ملانظرقلعه روستای شورغستانشورغستان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نطنز
خرانق ، روستایی با هزاران سال قدمتحمزه مرادیحمزه مرادیخرانق ، روستایی با هزاران سال قدمتخرانق یکی از روستاهای قدیمی در ۸۵ کیلومتری شهر یزده، که دارای مکان های دیدنی زیادی، از جمله یکی از قدیمی ترین و بزرگترین قلعه های مسکونی استاد یزد هست. این روستای کوچک جمعیت زیادی نداره و آمار ساکنین اون در حال حاضر چیزی حدود ۴۳۵ نفر هست.
خدا در روستای ماست...سیدحسین رضوانیسیدحسین رضوانیخدا در روستای ماست...روستای سانیج از توابع شهرستان تفت/چشم انداز شیرکوه از روستای سانیج