کلیسای سنت استپانوس

این كلیسا مربوط به قرن 10 تا 12 میلادی است. این كلیسای بسیار زیبا ودیدنی در منطقه ای ییلاقی وسرسبز در 11 كیلومتری شمال شرق جلفا در كنار رود ارس قرار د...

کلیسای سنت استپانوس
سید مجتبی شهیدیدوشنبه 22 تير 1388 | 15 سال پیشاین كلیسا مربوط به قرن 10 تا 12 میلادی است. این كلیسای بسیار زیبا ودیدنی در منطقه ای ییلاقی وسرسبز در 11 كیلومتری شمال شرق جلفا در كنار رود ارس قرار دارد.دسته‌بندیمراکز عبادی سایر ادیانآذربایجان شرقیکلید‌واژهکلیسایسنتاستپانوس15884 بازدید
کلیسای سنت استپانوسمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانکلیسای سنت استپانوسجلفا زیبایی‌ها و دیدنی های گوناگون و رنگارنگی دارد اما بی شک یکی از جذاب ترین آنها کلیسای سن استپانوس یا استپانوس مقدس است.
آبشار آسیاب خرابه جلفامهدی مخلصیانمهدی مخلصیانآبشار آسیاب خرابه جلفاآبشار آسیاب خرابه جلفا، آبشاری کوچک اما زیباست که به دلیل وجود داشتن یک آسیاب آبی قدیمی به این نام خوانده می‌شود.
آتشکده نطنزمونا سلطانیمونا سلطانیآتشکده نطنزآتشکده نطنز ،نیایشگاه زرتشتيان
چهارطاقی جرهنادر چقاجردینادر چقاجردیچهارطاقی جرهچهارطاقی (آتشگاه) بالاده یا جره با ارتفاع ۱۴ متر بر بالای تپه ای مرتفع در شمال شرقی شهر بالاده قرار گرفته است که یکی از پنج آتشکده ساخته شده توسط مهرنرسی وزیر بهرام دوم در مسیر فیروزآباد به بیشاپور میباشد.
آتشکده سنگی دارابنادر چقاجردینادر چقاجردیآتشکده سنگی دارابتنهاترین نیایشگاه‌ این بنای ساسانی که در 6 کیلومتری شهر داراب ساخته شده است تنها چهارتاقی در ایران است که همه‌ی دیوارها، ستون ها، سقف‌ها و اتاق‌ها به گونه‌ی یکپارچه در دل کوه تراشیده شده و آن را با نام چهارتاقی سنگی، آتشکده سنگی، آتشکده آذرخش و مسجد سنگی نیز می‌شناسند.
ساختمان بهنام (دانشگاه هنر اسلامی تبریز)محمد نورمحمديانمحمد نورمحمديانساختمان بهنام (دانشگاه هنر اسلامی تبریز)ساختمان بهنام یکی از ساختمان‌های تاریخی دانشگاه هنر اسلامی تبریز است.
پاییزمحمد نورمحمديانمحمد نورمحمديانپاییزآبشاری زیبا در دل جنگل های ارسباران در فصل پاییز
روستای صخره ای کندوانکیان ژالهروستای صخره ای کندوانکندوان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان سهند بخش مرکزی شهرستان اسکو واقع شده‌است. این روستا دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی‌است که به‌دلیل شکل خانه‌های آن که به‌مانند کندوی عسل در دل کوه کنده شده‌اند است.
قره کلیساسمانه زارعیسمانه زارعیقره کلیسایکی از آثار ثبت جهانی ایران قره کلیساست. این کلیسا در شمال غرب ایران در استان آذربایجان غربی و شهرستان چالدران و در قریه قره کلیسا در ۲۰ کیلومتری شمال شرقی سیه‌چشمه و هفت کیلومتری شمال جاده چالدران به قره‌ضیاءالدین قرار دارد و همچنین در جنوب ماکو واقع است.
قرقیمحمد نورمحمديانمحمد نورمحمديانقرقیحیات وحش ارسباران
بقعه سیدابراهیممحمد نورمحمديانمحمد نورمحمديانبقعه سیدابراهیمبقعه سیدابراهیم در محله دوه چی تبریز قرار دارد.
مسجد شهیدی تبریزمحمد نورمحمديانمحمد نورمحمديانمسجد شهیدی تبریزمسجد شهیدی مربوط به دوره قاجار
كوه سهندمحمد نورمحمديانمحمد نورمحمديانكوه سهندرشته كوه سهند، عروس كوه های ایران
معبد هندوهاعبدل شعبانیعبدل شعبانیمعبد هندوهامعبد هندوها در خیابان اصلی و مرکز تجاری شهر بندرعباس نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند
خانه ادبی استاد شهریارمحمد نورمحمديانمحمد نورمحمديانخانه ادبی استاد شهریارخانه ادبی استاد شهریار در تبریز
کلیسای قلعه پرتغالی های جزیره هرمزجمال زعیمی یزدیجمال زعیمی یزدیکلیسای قلعه پرتغالی های جزیره هرمزاین کلیسا در حیاط مرکزی قلعه و شبیه سرداب ساخته شده است.
قره کلیسا شهرستان چالدرانفرزاد محسن نژادقره کلیسا شهرستان چالدرانقره کلیسا،کلیسای تادئوس مقدس یا کلیسای طاطاووس
عمارت شهرداری تبریزکسری قربانیعمارت شهرداری تبریزکاخ شهرداری تبریز یکی از بناهای زیبا، مستحکم و دیدنی شهر تبریز است که ساخت آن از سال ۱۳۱۴ تا ۱۳۱۸ خورشیدی و به دستور رضاشاه پهلوی در محل گورستان متروک و مخروبهٔ کوی نوبر با نظارت مهندسان آلمانی و در زمان ریاست شهرداری حاج‌ ارفع‌ الملک جلیلی و با بودجه ۲.۵۰۰.۰۰۰ ریال انجام شد
كوه پایه های سهند (ناخیرچی دره سی)محمد نورمحمديانمحمد نورمحمديانكوه پایه های سهند (ناخیرچی دره سی)نمایی از كوه پایه های سرسبز و پر آب كوه سهند