بنادک سادات یزد

بنادك سادات یكی از روستاهای زیبای اطراف مهریز است

بنادک سادات یزد
مجید حیدریسه‌شنبه 14 اسفند 1386 | 17 سال پیشبنادك سادات یكی از روستاهای زیبای اطراف مهریز استدسته‌بندیرودخانه‌ها ، چشمه‌ها ، آبشارهایزدکلید‌واژهبنادکساداتیزد16221 بازدید
قلعه سپید ندوشنمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانقلعه سپید ندوشنهنگامی که وارد شهر ندوشن شوید، از دور قلعه زیبایی را بالای تپه‌ای خواهید دید. این قلعه کوچک قلعه سپید یا سپیده یا سفیده نام دارد.
منارجنبان خرانقمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانمنارجنبان خرانقشاید بیشتر ما فکر می‌کنیم که منارجنبان بنایی است در اصفهان که البته درست هم است اما این بنا تنها منارجنبان ایران نیست.
کاروانسرای خرانقمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانکاروانسرای خرانقکاروانسرایی زیبا که در کنار بافت قدیم و قلعه خرانق قرار گرفته است.
قلعه خرانقمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانقلعه خرانقاگر از میبد حدود ۶۰ کیلومتر در جاده‌ای که به سمت طبس می‌رود برانیم، به روستای زیبایی می‌رسیم که خرانق نام دارد. روستای زیبایی که در دشتی وسیع در کنار ارتفاعاتی نه چندان بلند جای گرفته و با کاروانسرا و قلعه‌ای بسیار زیبا خودنمایی می‌کند.
هفت آبشارمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانهفت آبشارهفت آبشار، نام آبشاری پلکانی و زیباست که در نزدیکی روستای تیرکن سوادکوه قرار دارد.
آبشار شلماشعباس رحمانیعباس رحمانیآبشار شلماشآبشار شلماش در نزدیکی روستایی به همین اسم در استان آذربایجان غربی قرار گرفته است.
آبشار آسیاب خرابه جلفامهدی مخلصیانمهدی مخلصیانآبشار آسیاب خرابه جلفاآبشار آسیاب خرابه جلفا، آبشاری کوچک اما زیباست که به دلیل وجود داشتن یک آسیاب آبی قدیمی به این نام خوانده می‌شود.
تنگه و آبشار روزیهمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانتنگه و آبشار روزیهآبشار روزيه يکی از پديده های زيبا و جالب توجه طبيعی سمنان است و اين آبشار، در روستای کوهستانی چاشم از توابع بخش مهديشهر در جاده چاشم به خطیرکوه-دوآب قرار دارد
باغ دولت آباد یزدمونا سلطانیمونا سلطانیباغ دولت آباد یزدایرانیان از گذشته به دنبال تجلی زیبایی و درخشش هرچه بیشتر هنر خود، مخصوصا در معماری بوده و از نمونه‌های بارز آن ساخت و پی‌ریزی باغات زیبا و آفرینش باغهای سرسبز و حیرت‌انگیز خصوصاً در مناطق کویری و خشک و کم آب است.
چشمۀ گرمهدریاچه کویر دریاچه کویر چشمۀ گرمهاز دل کوه و با خنکای بهار، آبی زلال از چشمه‌ای در این روستا سر برآورده است.
آبشار های دیار پاوهعدنان مرادیعدنان مرادیآبشار های دیار پاوهآبشارها یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری در هر منطقه هستند و سرزمین پاوه وهورامان را می توان سرزمین آبشارها نامید
آبشار روستای پزمهرداد زینلیانمهرداد زینلیانآبشار روستای پزارتفاعات زاگرس مرکزی، شهرستان الیگودرز، استان لرستان
آبگرم گرمشعبدل شعبانیعبدل شعبانیآبگرم گرمشاین آبگرم زیبا در فاصله تقریبا 20 کیلومتری شهر فین بعد از اب گرم تیربوئیه قراردارد
پاییز طلایی زاینده رودمهرداد زینلیانمهرداد زینلیانپاییز طلایی زاینده رودحوالی روستای زردخشوئیه، شهرستان لنجان، استان اصفهان
آبشار قلعه گردنمهرداد زینلیانمهرداد زینلیانآبشار قلعه گردنشهرستان تنکابن، استان مازندران