غارتاریخی آقداش

• غارتاریخی آقداش
محمد رفیعیيكشنبه 29 فروردين 1395 | 9 سال پیشبا آمدن بهار،طبیعت رنگ و رویی به خود گرفته و جانی تازه در گیاهان و موجودات دمیده میشود. انسان ها نیز از این نو شدن و تجدید حیات به شور و وجد می آیند. طبق هماهنگی با آقای رفیعی از روستای آقداش که از اعضای دوستداران و حافظان طبیعت است برنامه بازدید از غار آقداش را برنامه ریزی کردیم . جمعه ۲۰فروردین ۹۵از زمره یکی از این روزهای خوب خدا بود تا انگیزه حرکت به سمت طبیعت زیبای روستای اقداش نوبران را دل دوستداران و حافظان طبیعت، زنده کند و باعث شود ساعت ۶ونیم صبح به اتفاق ۱۴تن از حافظان طبیعت به آنجا حرکت کنیم. صبaghdashrosta.mihanblog.comدسته‌بندیکوه‌ها و قله‌هامرکزیکلید‌واژهغارآقداش16605 بازدید
نمای ایران سپاسدوشنبه 30 فروردين 1395 | 9 سال پیش
محمد غارآقداش باسلام وعرض ادب خدمت دوستان :روزجمعه1395/1/20 گروه کوهنوردی آقداش  به همراه 10نفراز گروه کوهنوردی پارس تابلوبه سرپرستی دوست عزیزمان جناب مهندس غلام بهرامی وجناب استاد فرقانی پورمدیرعامل NGO دوستداروحافظان طبیعت ساوه وزرندیه به سمت کوههای آقداش به مقصد غارحرکت کردیم عین رویداد به نقل از :      با آمدن بهار،طبیعت رنگ و رویی به خود گرفته و جانی تازه در گیاهان و موجودات دمیده میشود. انسان ها نیز از این نو شدن و تجدید حیات به شور و وجد می آیند. طبق هماهنگی با آقای رفیعی از روستای آقداش که از اعضای دوستداران و حافظان طبیعت است برنامه بازدید از غار آقداش را برنامه ریزی کردیم . جمعه ۲۰فروردین ۹۵از زمره یکی از این روزهای خوب خدا بود تا انگیزه حرکت به سمت طبیعت زیبای روستای اقداش نوبران را دل دوستداران و حافظان طبیعت، زنده کند و باعث شود ساعت ۶ونیم صبح به اتفاق ۱۴تن از حافظان طبیعت به آنجا حرکت کنیم. صبحانه در فضای لطیف و باز بهاری میل شد و پس از آن به اتفاق ۷تن از طبیعت دوستان این روستا، اقایان :احمد مرادی و فرزند دانش آموزش محمدرضا، مجید مرادی، اکبری…………. به سمت قله و ارتفاعات سلسال در شمال روستا حرکت کنیم. از پایین مسیر میشد لکه های برف را در ارتفاعات دید. قصد ما دیدن غار زیبای اقداش در بالا دست بود. در مسیر، گلهای زیبا و گیاهان خوراکی مثل پیاز کوهی و تره کوهی و… تازه شروع به روییدن کرده بودند. صدای خواندن کبک ها، تمام کوه را پر کرده بود و آنها در هر گوشه و کنار به چشم میخورند!! نزدیک ساعت ۱۲در حالیکه از روی کولاک برفهای انبوه رد میشدیم وارد غار شدیم. و متوجه شدیم که مسیرمسدود است. بعد از فیلمبرداری از محوطه غار و تماشای قندیل های زیبای یخی، چند عکس یادگاری با همراهان گرفته و به سمت ماشین ها، حرکت کردیم. در سفر ما اقای مهندس سید جواد شیخ الاسلام و همسر آلمانی اشان نیز گام به گام با ما همراه بودند. ایشان از متخصصین و پیشگامان انرژی های نو و بیوگاز در ایران هستند که زندگی مرفه و بی دردسر در آلمان را رها کرده و به عشق خدمت به این آب و خاک، راهی ایران شدند. همسر آلمانی ایشان نیز، علاقه خاصی به کشور ما پیدا کرده است. امیدوارم ما نیز،قدر این سرمایه ها را بدانیم. در خاتمه لازم است از اهالی خونگرم و طبیعت دوست اقداش تشکر کنیم که در این مسیر ما را همراهی نمودند. حفظ طبیعت و حیات وحش منطقه نیز، جز با یاری و دلسوزی این عزیزان میسر نخواهد شد.           به نقل از : سایت دوستدارن وحافظان طبیعت ساوهوزرندیه  منبع: parstableaumountain.blogfa.com جمعه 20/1/95 ساعت شش صبح  10 نفر از اعضای گروه به همراه تعدادی از اعضای دوستداران و حافظان طبیعت برای شرکت در برنامه صعود به ارتفاعات کوه سلسال و بازدید از غار آقداش از ساوه به سمت روستای آقداش حرکت کردیم،این برنامه با آقای رفیعی از دوستان کوهنورد آقداشی هماهنگ شده بود آقای رفیعی روز قبل از قم به آقداش رفته و تعدادی از دوستان خود را برای این برنامه آماده کرده بود. ساعت 8 به روستای زیبای آقداش رسیده و مورد استقبال آقای رفیعی قرار گرفتیم، زمان و مسیر حرکت مشخص شد سپس در حاشیه روستا صبحانه را صرف کرده از قسمت شمالی روستا وارد دره ای شده و در ادامه ارتفاع گرفته و ساعت دوازده با عبور از یک مسیر برفی از دالانهای صخره ای گذشته وارد غار شدیم. با استفاده از هد لامپ و چراغ قوه تا جایی که امکان داشت پیشروی کردیم بعلت ریزش و بسته شدن اکثر ورودیهای و نداشتن تجهیزات غارنوردی از ادامه مسیرمنصرف شده به دهانه غار برگشته و با کمی استراحت و تماشای مناظر زیبای اطراف و گرفتن چند عکس یادگاری فرود خود را آغاز و ساعت 30/13 در کنار چشمه کرنچنگلی جهت استراحت و صرف ناهار اطراق کردیم بعد از صرف ناهار از آقای رفیعی و سایر دوستان آقداشی خداحافظی کرده به سمت روستا ادامه مسیر داده و در نهایت ساعت15از روستای زیبای آقداش خارج شده به سمت ساوه حرکت کردیم. این برنامه در هوایی بسیار خوب با دوستان خوب شروع خوبی برای گروهمان در سال جدید بود.  کنار غار یادی کردیم ازهمه دوستان همنورد، جای دوستانی که می خواستند باشند و نبودند خالی بود! در پایان سپاسگزاری می کنم از جناب آقای رفیعی که میزبان و راهنمای خوبی در این برنامه بودند همچنین از دیگر دوستان خوب آقداشی. ♥چهارشنبه 12 خرداد 1395 | 8 سال پیش
جمال زیباست سه‌شنبه 12 مرداد 1395 | 8 سال پیش
قله قدمگاهبابک ارجمندیبابک ارجمندیقله قدمگاهقدمگاه قله در غرب البرز شرقی قرار گرفته و با ارتفاع حدود ۳۶0۰ متر دومین قله مرتفع شهرستان مهدیشهر در استان سمنان است
کوه اُرِم - قله ارمبابک ارجمندیبابک ارجمندیکوه اُرِم - قله ارمکوه ارم با ۳۳۲۵ متر ارتفاع در جنوب چاشم
خط الراس نرو - اوپرتبابک ارجمندیبابک ارجمندیخط الراس نرو - اوپرتاوپرت مرز بیابان و آبان در فاصله مستقیم ۳۵ کیلومتری از شمال سنگسر (مهدی شهر)
کوه نمک جزیره هرمزمصطفی ربیعی بهشتیمصطفی ربیعی بهشتیکوه نمک جزیره هرمزهرمز جزیره‌ رنگ‌ها‌ و عجایب است. کوه‌های رنگی، صخره‌های عجیب که در اثر فرسایش شکل گرفته‌اند، غارهای نمکی و سواحل رنگارنگ همه و همه باعث می‌شوند، وقتی پا روی این جزیره می‌گذارید، حس کنید وارد سیاره‌ دیگری شده‌اید. دنیایی از شگفتی‌ها که در آن همه چیز برایتان خاص و تازه است.
سنگ آرزوسپیده اصلانسپیده اصلانسنگ آرزوکوه گاوازنگ زنجان، مجموعه ائل داغی، قله سنبله.
فسیل زیباعبدل شعبانیعبدل شعبانیفسیل زیبایک فسیل بسیار زیبا که بر روی تخته سنگی بزرگ در دامنه دره ای مشرف به فین هرمزگان فروردین 98
غار گهرهعبدل شعبانیعبدل شعبانیغار گهرهاین غار در غرب محله چلو روستای گهره واقع است بعد از سد گهره
شباهت سنگ نگاره های پیش از تاریخ ایران با نقاشی های کهن غار لاسکو در فرانسهمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردشباهت سنگ نگاره های پیش از تاریخ ایران با نقاشی های کهن غار لاسکو در فرانسهاز منظر سنگ نگاره های کهن، می توان نگاه ساده و پیچیده نگارگران اعصار کهن را رصد کرد.
طبیعت بکر زاگرس مرکزیمهرداد زینلیانمهرداد زینلیانطبیعت بکر زاگرس مرکزیروستای پِِز علیا، بخش زلقی، شهرستان الیگودرز، استان لرستان
شباهت های جهانی بزکوهی  Ibexمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردشباهت های جهانی بزکوهی Ibexبزکوهی نماد ایران باستان بوده است
فنجان نماها Cupmarksمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردفنجان نماها Cupmarksفنجان ها عمری به سان عمر بشر روی کره زمین دارند
جاذبه های غار علیصدرعبدل شعبانیعبدل شعبانیجاذبه های غار علیصدراین اثر طبیعی بسیار زیبا و شگفت انگیز شما را شگفت زده میکند
سیر هنر کهن ایران به دیگر نقاط جهانمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردسیر هنر کهن ایران به دیگر نقاط جهاندر گذشته های دور هنر یک زبان مشترک جهانی بوده است.
شیرین خفته (بانوی خفته)نادر چقاجردینادر چقاجردیشیرین خفته (بانوی خفته)هنگام حرکت به سمت کرمانشاه در مسیر صحنه به بیستون و از فاصله ۱۰ کیلومتری بیستون، کوه بیستون و صخره های پشت آن تصویر جالبی را در ذهن انسان تداعی میکنند. دست طبیعت صخره ها را به شکل یک زن که به به پشت بر روی زمین خوابیده درآورده است.