قبرهای کهن

از این دست قبرها تعدادی در شرق فین و تعدادی بربلندای کوه شمالی مشرف به شهر وجود دارد ...

  • قبرهای کهن
  • قبرهای کهن
  • قبرهای کهن
عبدل شعبانیجمعه 11 دی 1394 | 9 سال پیشاز این دست قبرها تعدادی در شرق فین و تعدادی بربلندای کوه شمالی مشرف به شهر وجود دارد که قبرهای شرقی در اوایل انقلاب با عملیات راهسازی و .. تخریب شد و تعداد کمی از این قبرها که بالای کوه هست هنوز مانده اند قدمت ان باید دیرینه شناسان با کاوشهای باستانی تشخیص دهند میگویند از زمان پرتغالیها هست . چون قبرهای شرقی ورودی فین مشرف به برجهای دیده بانی قلعه فین واقع میشددسته‌بندیآرامگاه‌هاهرمزگانکلید‌واژهقبرکهن16341 بازدید
  • عسل وحشیفصل گل و گیاه و عسل و طبیعی در کوههای فین هرمزگان
  • طبیعت لاورکوه - هرمزگان - فینلاورکوه دشت وسیعی بر فراز کوه آردان (رشته کوه شمالی فین) میباشد
  • آفت خرما
  • زره پوشاین ملخ بزرگ زمان قدیم به مزارع حمله میکرد و کمتر از یک روز تمام مزرعه میشد چوب خالی . پدر و مادرم تعریف میکردند که زمان حمله ملخ ها مردم برای تهیه غذا از انها به صید انها رفته و شب هنگام انها را گونی گونی شکار کرده و میجوشاندند و بعنوان غذا میخوردند . در فین به این ملخ بزرگ میگ باباجمال میگویند ونوع دیگری از این ملخ بزرگ یک دست خاکی رنگ است که به ان میگ باز میگویند . سالهاست از این نوع ملخ دیده نشده .. خوب به قیافه زره پوش ان دقت کنید .
  • طبیعت زیبای فین هرمزگان
گنبد سلطانیهبابک ارجمندیبابک ارجمندیگنبد سلطانیهگنبد سلطانیه؛ آرامگاه سلطان محمد خدابنده (اُلجایتو)، هشتمین سلطان مغول
نقش کشتی بر سنگ نگاره های دهتل هرمزگانابراهیم  رفیعیابراهیم رفیعینقش کشتی بر سنگ نگاره های دهتل هرمزگاننقوش متعدد کشتی در محوطه باستانی سنگ نگاره های دهتل هرمزگان منعکس کننده اهمیت خلیج فارس و ارتباط دریایی برای سرزمین مان از دیرباز
غار رنگین کمان هرمزمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانغار رنگین کمان هرمزجزیره هرمز گوهری در خلیج فارس است. جزیره ای کوچک اما پر از شگفتی ها و دیدنی های بی نظیر. یکی از جذاب ترین این دیدنیها غار رنگین گمان است.
دره ستارگان قشممهدی مخلصیانمهدی مخلصیاندره ستارگان قشمقشم جزیره‌ای نه چندان بزرگ است که شگفتیهای گوناگونی را در خود جای داده است، شاید از این رو است که به عنوان ژئوپارک در یونسکو به ثبت رسیده است. یکی از شاخص ترین این شگفتی‌ها دره ستارگان است.
دره تندیس‌های قشممهدی مخلصیانمهدی مخلصیاندره تندیس‌های قشمدره تندیس‌های قشم در قسمت شمالی جزیره و در جنوب روستای ملکی قرار دارد. خاک رسوبی جزیره در این قسمت با باد و باران دچار فرسایش شده و ساختارهای زیبایی را پدید آورده است.
بوم گردی شریف آباد دستکندی در دل کوه کهتویه بستکابراهیم  رفیعیابراهیم رفیعیبوم گردی شریف آباد دستکندی در دل کوه کهتویه بستکمحمد احمدی استاد بنّای اهل روستای کهتویه بستک هرمزگان با دستکند هایش در دل کوه و ایجاد چند اتاق، ساخت ابزار و وسایل تراشیده از سنگ، محیطی جذاب برای گردشگران به وجود آورده است.
آرامگاه سید محمد سید منصور گودهابراهیم  رفیعیابراهیم رفیعیآرامگاه سید محمد سید منصور گودهآرامگاه سید محمد سید منصور واقع در روستای چاه بنارد - (دهستان گوده) از توابع بخش مرکزی شهرستان بستک در غرب استان هرمزگان، یکی از آثارهای تاریخی و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است.
آرامگاه چلپی اوغلوسپیده اصلانسپیده اصلانآرامگاه چلپی اوغلوبنای آرامگاه منتسب به عارف چلپی است. وی نوه ی مولانا جلاالدین محمد بلخی است. چلپی اوغلو عارفی شاعر و اهل سیر و سیاحت بود. او یک سال را در سلطانیه زنجان، پایتخت ایلخانیان سپری کرد و به عرفای شهر شیوه رقص سماع آموخت.
آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانیسپیده اصلانسپیده اصلانآرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانیآرامگاه شیخ علاء الدوله سمنانی در روستای صوفی آباد، حدود ۱۰ کیلو متری شمال غربی شهر سمنان واقع است. بنای آرامگاه و خانقاه این عارف مشهور بازمانده معماری اواخر قرن هفتم و اوایل قرن هشتم هجری است.
مجموعه آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلیمونا سلطانیمونا سلطانیمجموعه آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلینگاهی اجمالی به بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی ،معروف به گنبد الله الله
آرامگاه جرجیس پیامبربابک ارجمندیبابک ارجمندیآرامگاه جرجیس پیامبرمکانی مقدس در حاشیه کویر مرکزی ایران و پوشیده از گیاه هوم
پیر علمدار دامغاندریاچه کویر دریاچه کویر پیر علمدار دامغانآرامگاه پیر علمدار واقع در محلۀ خوریا، نزدیک مسجد دامغان و در خیابان شهید مطهری، از آثار تاریخی ارزشمند قرن پنجم ایران است.
گنبد سلطانیهسپیده اصلانسپیده اصلانگنبد سلطانیهاز عظیم ترین بناهای آرامگاهی دوران اسلامی در ایران است که پس از کلیسای جامع مریم مقدس در فلورانس ایتالیا و مسجد ایا صوفیه استانبول سومین گنبد بزرگ آجری در جهان به شمار می رود.
فسیل زیباعبدل شعبانیعبدل شعبانیفسیل زیبایک فسیل بسیار زیبا که بر روی تخته سنگی بزرگ در دامنه دره ای مشرف به فین هرمزگان فروردین 98
غار گهرهعبدل شعبانیعبدل شعبانیغار گهرهاین غار در غرب محله چلو روستای گهره واقع است بعد از سد گهره