روستای بقمچ

این روستا مرکز دهستان بقمچ از بخش مرکزی شهرستان چناران جزء استان خراسان رضوی می‌باشد. دهستان بقمچ در فاصله ۳۶کیلومتری شهرستان چناران می‌باشد. از شمال به محدوده شهرستان درگز، از شرق به شهرستان مشهد، از غرب به دهستان رادکان و از جنوب به شهرستان چناران محدود است.

  • روستای بقمچ
  • روستای بقمچ
محمد افخمی بقمچپنجشنبه 20 فروردين 1394 | 10 سال پیشبقمچ روستایی است زیبا دردل دره های منتهی به هزارمسجد خراسان رضوی محصول اصلی مردم روستا تنباکو است که به آن باید محصولات باغی را نیز اضافه کرد دارای یک رودخانه دائمی که از به هم پیوستن سه رودخانه کوچکتر ایجاد شده است و در پایین دست رودی خروشان را تشکیل می دهد این روستا مرکز دهستان بقمچ از بخش مرکزی شهرستان چناران جزء استان خراسان رضوی می‌باشد. دهستان بقمچ در فاصله 36کیلومتری شهرستان چناران می باشد.از شمال به محدوده شهرستان درگز، از شرق به شهرستان مشهد، از غرب به دهستان رادکان و از جنوب به دهستان چناران محدود است. نام این روستا مخفف باغ میش بوده که عمدتا به خاطر شغل مردمان این روستا بر آن نهاده شده، اکثریت ساکنان ا ین روستا به پپیشه دامداری و باغداری مشغول هستند. محصولات عمده باغداری این روستا گردو، سیب و گیلاس می باشد. اما نام این روستا اغلب به خاطر کشت تنباکو در بین اهالی خراسان شهره است. شکل ظاهری این روستا شبیه به ماسوله بوده و آب و هوای خوبی دارد. . دهستان بقمچ متشکل از روستاهای گاش، اندیشش، گاه و کلاته گاه و به مرکزیت بقمچ است که در فاصله ۳۷ کیلومتری شمال شهر چناران در میان دره های باصفای هزار مسجد قرار دارد. این دهستان مردمانی سخت کوش، صمیمی، پرتلاش و کم توقع اما ایثارگر و سلحشور دارد که دین خود را با تقدیم قریب ۸۰ شهید و ده ها آزاده و جانباز در دفاع مقدس به انقلاب و نظام ادا کرده اند. بقمچ به دلیل بافت قدیمی و ساخت وساز خاص خود «ماسوله چناران» لقب گرفته است.boqmech.irدسته‌بندیخراسان رضویروستاهای ایرانکلید‌واژهروستابقمچچناران16988 بازدید
نمای ایران سپاسپنجشنبه 20 فروردين 1394 | 10 سال پیش
روستای قلعه‌بالابابک ارجمندیبابک ارجمندیروستای قلعه‌بالانمای پانورامای روستای قلعه‌بالا در جوار منطقه حفاظت شده و کم‌نظیر خارتوران
اقامتگاه بوم‌گردی میرزا غلام حسین خانبوم ما بوم ما اقامتگاه بوم‌گردی میرزا غلام حسین خاناقامتگاه از یک سو به دشت کویر می‌رسد. قلعه دختر، سد تاریخی، آبشار و رودخانه در نزدیکی روستای درونه است.
شهرستان بواناتپارسه کشاورزپارسه کشاورزشهرستان بواناتشهرستان بوانات از شمال با شهرستان ابرکوه (استان یزد)، از شرق با شهرستان خاتم (استان یزد)، از جنوب با شهرستان‌های ارسنجان و نیریز، و از غرب با شهرستان‌های پاسارگاد و خرمبید هم‌جوار است.
روستای قره قشلاقسراج آذرگشبسراج آذرگشبروستای قره قشلاقروستای قره قشلاق از توابع شهرستان کوثر استان اردبیل
قطب تولید خیار و خیار شور ایرانعبدل شعبانیعبدل شعبانیقطب تولید خیار و خیار شور ایرانشهر یا روستای ونایی از توابع بروجرد استان لرستان به قطب تولید خیار و خیار شور ایران شهرت یافته
خانه کدخداامید  فدایی امید فدایی خانه کدخدابازسازی خانه قدیمی در روستای تاریخی بهرامجرد در کرمان
روستای دولاب کردستانآرام آرمانهروستای دولاب کردستانروستای دولاب در 40 کیلومتری جنوب شهر سنندج در دامنه کوه معروف «اوالان» ....
معمارى هورامانعدنان مرادیعدنان مرادیمعمارى هورامانمعمارى روستاهاى هورامان
سد دولت آباد چنارانماسو ماسویاسد دولت آباد چنارانسد دولت آباد چناران در نزدیکی روستای دولت آباد قرار دارد و در نزدیکی چناران در استان خراسان رضوی واقع شده است.
روستای تاریخی لکان ( شهرستان خمین)محمد حمزه لوروستای تاریخی لکان ( شهرستان خمین)روستای تاریخی لکان در کنار کوه های الوند لکان ٬نسار و پرگز قرار گرفته و به همین دلیل از آب و هوای بسیار لطیفی در تابستان بهره مند است. لکان دو اثر تاریخی ثبت شده در میراث فرهنگی دارد.
مجموعه  تاریخی باغ مزار کدکنمجید رفیعیمجید رفیعیمجموعه تاریخی باغ مزار کدکنمجموعه تاریخی فرهنگی باغ مزار در مرکز شهر کدکن واقع است.
روستای ازمیغان طبس گلشنمحسن ملاییمحسن ملاییروستای ازمیغان طبس گلشنروستایی درفاصله حدود 45 کیلومتری شهرستان طبس گلشن
شکوفه های بهاری شهرکدکنمجید رفیعیمجید رفیعیشکوفه های بهاری شهرکدکنهمه ساله در فصل بهار‍ شکوفه های بهاری رنگ و بوی خاصی به چهره و سیمای شهرکدکن می بخشند درختان آلو وآلوچه مقدار قابل توجهی از درختان شهر کدکن را در بر می گیرند.