محله (درب) گجیل تبریز

گجیل یكی از محله های تاریخی شهر تبریز است.

  • محله (درب) گجیل تبریز
  • محله (درب) گجیل تبریز
محمد نورمحمديانيكشنبه 24 اسفند 1393 | 10 سال پیشگجیل در لغت به معنای محل شلوغ و پر ازدحام است. محله گجیل تبریز یكی از محله های قدیمی و تاریخی شهر تبریز هست و امروزه نیز مركزی برای خرید و فروش بخصوص میوه و محصولات كشاورزی می باشد. درب تاریخی گجیل یكی از دربهای 9 گانه تاریخی تبریز محسوب میشده كه در سال 1338 تخریب شده و جدیداً بنایی به یاد آن در این محل ساخته شده است.دسته‌بندیکاروان سراهابازارها و تیمچه‌هاآذربایجان شرقیکلید‌واژهمحلهدربگجیلتبریزمسابقه17665 بازدید
  • لاله و سنبلگل لاله و سنبل، پیام آور بهار
  • خانه مشروطه تبریزخانه مشروطه تبریز معروفترین خانه تاریخی شهر تبریز می باشد.
  • تبریز تبریز یکی از شهرهای زیبای کشور عزیزمان است که سالانه میزبان میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی است.
  • مسجد جامع تبریزمسجد جامع تبریز یكی از بناهای تاریخی شهر تبریز می باشد.
  • ارك تبریزارك تبریز یكی از بناهای تاریخی تبریز به سبك معماری آذری می باشد.
کاروانسرای خرانقمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانکاروانسرای خرانقکاروانسرایی زیبا که در کنار بافت قدیم و قلعه خرانق قرار گرفته است.
کلیسای سنت استپانوسمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانکلیسای سنت استپانوسجلفا زیبایی‌ها و دیدنی های گوناگون و رنگارنگی دارد اما بی شک یکی از جذاب ترین آنها کلیسای سن استپانوس یا استپانوس مقدس است.
آبشار آسیاب خرابه جلفامهدی مخلصیانمهدی مخلصیانآبشار آسیاب خرابه جلفاآبشار آسیاب خرابه جلفا، آبشاری کوچک اما زیباست که به دلیل وجود داشتن یک آسیاب آبی قدیمی به این نام خوانده می‌شود.
قلعه كوهابسپیده اصلانسپیده اصلانقلعه كوهاباین کاروانسرا متعلق به دوره صفوی بوده و به شماره ۱۴۸۹ در سال 1355 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است
کاروانسرای شاه عباسی - قصر بهرام -  ده نمک گرمساردریاچه کویر دریاچه کویر کاروانسرای شاه عباسی - قصر بهرام - ده نمک گرمسارساخت کاروانسرا در مسیر جاده‌های مهمی که از این منطقه می‌گذشتند
بازار سنتی توپخانه کرمانشاەعدنان مرادیعدنان مرادیبازار سنتی توپخانه کرمانشاەبازار میوە و ترە بار سنتی کرمانشاە
ساختمان بهنام (دانشگاه هنر اسلامی تبریز)محمد نورمحمديانمحمد نورمحمديانساختمان بهنام (دانشگاه هنر اسلامی تبریز)ساختمان بهنام یکی از ساختمان‌های تاریخی دانشگاه هنر اسلامی تبریز است.
پاییزمحمد نورمحمديانمحمد نورمحمديانپاییزآبشاری زیبا در دل جنگل های ارسباران در فصل پاییز
روستای صخره ای کندوانکیان ژالهروستای صخره ای کندوانکندوان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان سهند بخش مرکزی شهرستان اسکو واقع شده‌است. این روستا دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی‌است که به‌دلیل شکل خانه‌های آن که به‌مانند کندوی عسل در دل کوه کنده شده‌اند است.
قرقیمحمد نورمحمديانمحمد نورمحمديانقرقیحیات وحش ارسباران
بقعه سیدابراهیممحمد نورمحمديانمحمد نورمحمديانبقعه سیدابراهیمبقعه سیدابراهیم در محله دوه چی تبریز قرار دارد.
مسجد شهیدی تبریزمحمد نورمحمديانمحمد نورمحمديانمسجد شهیدی تبریزمسجد شهیدی مربوط به دوره قاجار
كوه سهندمحمد نورمحمديانمحمد نورمحمديانكوه سهندرشته كوه سهند، عروس كوه های ایران
خانه ادبی استاد شهریارمحمد نورمحمديانمحمد نورمحمديانخانه ادبی استاد شهریارخانه ادبی استاد شهریار در تبریز