مسجد جامع تبریز

مسجد جامع تبریز یكی از بناهای تاریخی شهر تبریز می باشد.

  • مسجد جامع تبریز
  • مسجد جامع تبریز
محمد نورمحمديانچهارشنبه 20 اسفند 1393 | 10 سال پیشمسجد جامع تبریز یكی از بناهای تاریخی شهر تبریز می باشد كه در مركز شهر تبریز بنا شده و بازار تبریز گرداگرد آن شكل گرفته است. این مسجد مربوط به دوره سلجوقیان تا قاجار است و این اثر در سال 1310 با شماره ثبت 171 به عنوان یكی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.دسته‌بندیمساجد و مراکز عبادی اسلامیآذربایجان شرقیجاذبه‌های شهریکلید‌واژهمسجدجامعتبریزمسابقه16132 بازدید
  • بازار فرش دستباف تبریزبازار سرپوشیده تبریز بیشتر مربوط به فرش دستباف می باشد.
  • مسجد شهیدی تبریزمسجد شهیدی مربوط به دوره قاجار
  • خانه مشروطه تبریزخانه مشروطه تبریز معروفترین خانه تاریخی شهر تبریز می باشد.
  • بازار تبریزبزرگ ترین بازار سرپوشیده جهان همان‌طور كه می‌دانید كشور بزرگ و میهن عزیزمان ایران، سرزمین به یادگار مانده از (كوروش بزرگ)، ترین‌های بسیاری را در خود جای داده كه ...
  • بازار تبریزبازار سنتی تبریز بزرگترین بازار سرپوشیده جهان.
منارجنبان خرانقمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانمنارجنبان خرانقشاید بیشتر ما فکر می‌کنیم که منارجنبان بنایی است در اصفهان که البته درست هم است اما این بنا تنها منارجنبان ایران نیست.
آرامگاه سید محمد سید منصور گودهابراهیم  رفیعیابراهیم رفیعیآرامگاه سید محمد سید منصور گودهآرامگاه سید محمد سید منصور واقع در روستای چاه بنارد - (دهستان گوده) از توابع بخش مرکزی شهرستان بستک در غرب استان هرمزگان، یکی از آثارهای تاریخی و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است.
مسجد جامع قائنسپیده اصلانسپیده اصلانمسجد جامع قائنخراسان جنوبی، استان یک هزار افسانه قصه ها در خود دارد. شهر به شهر، روستا به روستا هزار داستان دارد این استان. پا به پایش باید بروی نرم و آهسته، پا به سن گذاشته است خراسان. هزاران سال است که رهگذران، شاهان، سواران، زنان و کودکان رفته اند، گاهی هم آمده اند و مانده اند. قصه امروز برای شاهان و سواران و معماران مسجد جامع قاین است.
کلیسای سنت استپانوسمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانکلیسای سنت استپانوسجلفا زیبایی‌ها و دیدنی های گوناگون و رنگارنگی دارد اما بی شک یکی از جذاب ترین آنها کلیسای سن استپانوس یا استپانوس مقدس است.
آبشار آسیاب خرابه جلفامهدی مخلصیانمهدی مخلصیانآبشار آسیاب خرابه جلفاآبشار آسیاب خرابه جلفا، آبشاری کوچک اما زیباست که به دلیل وجود داشتن یک آسیاب آبی قدیمی به این نام خوانده می‌شود.
مسجد جامع نطنزبابک ارجمندیبابک ارجمندیمسجد جامع نطنزمسجد جامع یا مسجد جمعهٔ نطنز
مسجد تاریخانه دامغانمصطفی ربیعی بهشتیمصطفی ربیعی بهشتیمسجد تاریخانه دامغانمسجد تاریخانه قدیمی‌ترین مسجد در ایران است.
مسجد تاریخانه دامغاندریاچه کویر دریاچه کویر مسجد تاریخانه دامغانتاریخانۀ دامغان معبدی‌ست که در دورۀ اسلامی به عنوان مسجد از آن استفاده می‌شد
تاریخچه گرمساردریاچه کویر دریاچه کویر تاریخچه گرمسارشهرستان گرمسار در غرب استان سمنان و در فاصلهٔ ۱۱۰ کیلومتری از جنوب شرقی استان تهران قرار دارد.
مسجد تاریخانه دامغان کهنترین مسجد ایرانبابک ارجمندیبابک ارجمندیمسجد تاریخانه دامغان کهنترین مسجد ایرانمسجد تاریخانۀ دامغان یکی از کهن‌ترین مساجد ایرانی ست. پژوهشگرانی بر این نظر هستند که بنای اصلی متعلق به دوران پارتیان یا ساسانیان است که با ظهور و گسترش اسلام، به مسجد تبدیل شده است.
معادن نمک گرمساربابک ارجمندیبابک ارجمندیمعادن نمک گرمسارمعادن نمک گرمسار جزو بزرگ‌ترین معادن نمک در ایران هستند که بخشی عمده از مصرف خوراکی کشور و نیز بخشی از صادرات را به خود اختصاص می‌دهند. این معادن افزون بر مصارف گوناگون منظرۀ جذابی نیز دارند که سالانه گردشگران بسیاری را به گرمسار می‌کشاند.
المان بزکوهی سنگ نگاره های تیمره گلپایگانمحسن  جمالیمحسن جمالیالمان بزکوهی سنگ نگاره های تیمره گلپایگانالمان بزکوهی سنگ نگاره های تیمره گلپایگان
امیرچخماق یزدعبدل شعبانیعبدل شعبانیامیرچخماق یزدپانوراما از میدان امیرچخماق یزد