شناخت و معرفی غار کوه گره خان آباد

با توجه به توانهای محیطی منطقه خان آباد و روستاهای اطراف و وجود غار بی نظیر کوه گره خان آباد در مناطق کوهستانی با پوشش گیاهی بکر و وجود چشمه های آب فصلی و نواحی ییلاقی خوش آب وهوا، وجود راه دسترسی به غار و پیچدگی های ساختاری و مشکلات مسیر پیمایش داخل غار انگیزه های متفاوت برای سفر به غار کوه گره را ایجاد نموده است.

  • شناخت و معرفی غار کوه گره خان آباد
  • شناخت و معرفی غار کوه گره خان آباد
  • شناخت و معرفی غار کوه گره خان آباد
  • شناخت و معرفی غار کوه گره خان آباد
تقی قاسمیشنبه 23 اسفند 1393 | 10 سال پیشبا توجه به توانهای محیطی منطقه خان آباد و روستاهای اطراف و وجود غار بی نظیر کوه گره خان آباد در مناطق کوهستانی با پوشش گیاهی بکر و وجود چشمه های آب فصلی و نواحی ییلاقی خوش آب وهوا، وجود راه دسترسی به غار و پیچدگی های ساختاری و مشکلات مسیر پیمایش داخل غار انگیزه های متفاوت برای سفر به غار کوه گره را ایجاد نموده است. ماهیت علمی خود غار به عنوان یک میراث گرانبهای طبیعی و توانایی محیطی پیرامون آن انواع مختلفی از گردشگری از جمله اکوتوریسم، ژئوتوریسم، توریسم ورزشی، گردشگری زیست محیطی و گردشگری ماجراجویانه متناسب با محدوده غار قابل پیشنهاد است با این امید که دست اندارکاران امر گردشگری در سطح شهرستان و استان به اهمیت ذاتی آن پدیده مهم ژئولوژیکی واقف باشند و نسبت به احیاء و برنامه ریزی در خصوص انواع گردشگری در منطقه (کوه نوردی -پیمایش غار -طبیعت گردی و گردشگری روستایی و...) اتمام به خرج دهند و منفعت های اقتصادی بی شماری را نصیب مردم منطقه نمایند.این در حالی است که سالیانه بسیاری از گروه های غارنوردی و کوه نوردی طبیعت گردی و...در حال بازدید از این منطقه و غار طبیعی کوه گره خان آباد می باشند.  Www.khanabad.irkhanabadd.comدسته‌بندیکوه‌ها و قله‌هامرکزیکلید‌واژهغارکوه گرهخان آباد15854 بازدید
محمد بسیار زیبا و مهیج ...سپاسگذارمشنبه 19 ارديبهشت 1394 | 9 سال پیش
  • حضور پررنگ پاییز در روستای خان آبادحضور پر رنگ پاییز در روستای خان آباد از توابع شهرستان خمین
  • آبان ماه و آغاز مراسم بام اندود (بون انید) در روستای خان آبادزندگی روستایی حاکم بر خان آباد در حدود 50 سال پیش صرف نظر از سختی هایی که داشت،شیرینی های خاص خود را هم در پی داشت .مردان و زنان و همه اهل خانواده در تمام فصول سال مشغول کار و فعالیت بودند که همین تلاشهای روزمره باعث می شد کمتر فردی مبتلا به بیماری های رایج این روزه از قبیل بالابودن چربی و قند خون ....باشد...
  • مراسم تهیه کشک محلی در روستای خان آبادکشک از مواد لبنی پر مصرف بانوان روستاییء روستای خان آباد در تهیه خوراک ها و آش های محلی ست.
  • سد روستای خان آبادسد روستای خان آباد یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان خمین است،آب موجود در سد از سرچشمه دیریزنو خان آباد تامین میشود .از شروع فصل پاییز تا اواسط بهار آب چشمه وارد سد می شود و کشاورزان روستای خان آباد در فصلهای کم آب از این آب برای کشاورزی استفاده میکنند .این سد به دلیل قرار گرفتن در مسیر مهاجرت پرندگان به یک پناهگاه موقت پرندگان مهاجر نیز تبدیل شده است.
  • بانوان ارزشمند و سرمایه های انسانی در عرصه هنر و فرهنگ این مرزو بومخاله آرا در حقیقت یكی از چهره های ماندگار خان آباد است،خاله آرا بدون کوچک ترین چشم داشتی به کمک بانوان روستا میرفت و در کلیه کارهای روزمره یاری گر خانواده های روستایی بود.
قله قدمگاهبابک ارجمندیبابک ارجمندیقله قدمگاهقدمگاه قله در غرب البرز شرقی قرار گرفته و با ارتفاع حدود ۳۶0۰ متر دومین قله مرتفع شهرستان مهدیشهر در استان سمنان است
کوه اُرِم - قله ارمبابک ارجمندیبابک ارجمندیکوه اُرِم - قله ارمکوه ارم با ۳۳۲۵ متر ارتفاع در جنوب چاشم
خط الراس نرو - اوپرتبابک ارجمندیبابک ارجمندیخط الراس نرو - اوپرتاوپرت مرز بیابان و آبان در فاصله مستقیم ۳۵ کیلومتری از شمال سنگسر (مهدی شهر)
کوه نمک جزیره هرمزمصطفی ربیعی بهشتیمصطفی ربیعی بهشتیکوه نمک جزیره هرمزهرمز جزیره‌ رنگ‌ها‌ و عجایب است. کوه‌های رنگی، صخره‌های عجیب که در اثر فرسایش شکل گرفته‌اند، غارهای نمکی و سواحل رنگارنگ همه و همه باعث می‌شوند، وقتی پا روی این جزیره می‌گذارید، حس کنید وارد سیاره‌ دیگری شده‌اید. دنیایی از شگفتی‌ها که در آن همه چیز برایتان خاص و تازه است.
سنگ آرزوسپیده اصلانسپیده اصلانسنگ آرزوکوه گاوازنگ زنجان، مجموعه ائل داغی، قله سنبله.
فسیل زیباعبدل شعبانیعبدل شعبانیفسیل زیبایک فسیل بسیار زیبا که بر روی تخته سنگی بزرگ در دامنه دره ای مشرف به فین هرمزگان فروردین 98
غار گهرهعبدل شعبانیعبدل شعبانیغار گهرهاین غار در غرب محله چلو روستای گهره واقع است بعد از سد گهره
شباهت سنگ نگاره های پیش از تاریخ ایران با نقاشی های کهن غار لاسکو در فرانسهمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردشباهت سنگ نگاره های پیش از تاریخ ایران با نقاشی های کهن غار لاسکو در فرانسهاز منظر سنگ نگاره های کهن، می توان نگاه ساده و پیچیده نگارگران اعصار کهن را رصد کرد.
طبیعت بکر زاگرس مرکزیمهرداد زینلیانمهرداد زینلیانطبیعت بکر زاگرس مرکزیروستای پِِز علیا، بخش زلقی، شهرستان الیگودرز، استان لرستان
شباهت های جهانی بزکوهی  Ibexمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردشباهت های جهانی بزکوهی Ibexبزکوهی نماد ایران باستان بوده است
فنجان نماها Cupmarksمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردفنجان نماها Cupmarksفنجان ها عمری به سان عمر بشر روی کره زمین دارند
جاذبه های غار علیصدرعبدل شعبانیعبدل شعبانیجاذبه های غار علیصدراین اثر طبیعی بسیار زیبا و شگفت انگیز شما را شگفت زده میکند
سیر هنر کهن ایران به دیگر نقاط جهانمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردسیر هنر کهن ایران به دیگر نقاط جهاندر گذشته های دور هنر یک زبان مشترک جهانی بوده است.
شیرین خفته (بانوی خفته)نادر چقاجردینادر چقاجردیشیرین خفته (بانوی خفته)هنگام حرکت به سمت کرمانشاه در مسیر صحنه به بیستون و از فاصله ۱۰ کیلومتری بیستون، کوه بیستون و صخره های پشت آن تصویر جالبی را در ذهن انسان تداعی میکنند. دست طبیعت صخره ها را به شکل یک زن که به به پشت بر روی زمین خوابیده درآورده است.