شکوه بهار در جنگل های زاگرس

جنگل های نیمه گرمسیری زاگرس مرکزی ایران، جلوه گاه زیبایی از بهار شده اند. بهاری که جامه ای سبز و زیبا با نقش و نگاری رنگین بر تن طبیعت پوشانده است. جنگل های بلوط شهرستان دهدز خوزستان نمونه زیبایی از این جلوه گری با شکوه هستند.

  • شکوه بهار در جنگل های زاگرس
  • شکوه بهار در جنگل های زاگرس
مهرداد زینلیانجمعه 15 اسفند 1393 | 10 سال پیشدسته‌بندیخوزستانجنگل‌هاکلید‌واژهبهارزاگرسجنگلخوزستاندهدزمسابقه15956 بازدید
نمای ایران زیباستشنبه 16 اسفند 1393 | 10 سال پیش
جنگل ابرمصطفی ربیعی بهشتیمصطفی ربیعی بهشتیجنگل ابرجنگل ابر شاهرود قسمتی از قدیمی‌ترین و زیباترین جنگلهای هیرکانی است با گونه‌های گیاهی و جانوری نادر، یکی از زیباترین نقاط ایران و شمال شرق کشور می‌باشد. این جنگل با ۳۵ هزار هکتار وسعت در ادامه جنگل‌های سرسبز شمال کشور به دلیل این که در اغلب مواقع فضای این جنگل را اقیانوسی از ابر فراگرفته به این نام مشهور است.
شوشترنادر چقاجردینادر چقاجردیشوشترابن مقنع گوید: اول شهری که پس از توفان نوح بنا نهادند، شوش و شوشتر بود.
عبور از بهشتمهرداد زینلیانمهرداد زینلیانعبور از بهشتجاده رویایی اسالم به خلخال در استان گیلان
شهر دورود از منظره لاله های واژگون چهارشاخاسفندیار خداییاسفندیار خداییشهر دورود از منظره لاله های واژگون چهارشاخدر این تصاویر شهر دورود از منظره لاله های واژگون در قله چهارشاخ بالاتر از چشمه سیب و روستای چشمه سرنجه دیده می شود. کوه چهارشاخ در کنار پریزکوه و اشترانکوه زاگرس واقع شده است و پوشش بلوط و چشمه راکن و چشمه شیربیشه از مناطق دیدنی کوه چهارشاخ است.
آرامش در مهمجیدرضا افشاریانمجیدرضا افشاریانآرامش در مهجنگل سنگده از زیباترین و انبوه ترین جنگلهای رشه کوه البرز
فرش زمرّدین بهاریمهرداد زینلیانمهرداد زینلیانفرش زمرّدین بهاریارتفاعات سرسبز زاگرس در شمال خوزستان
پل شهدای لالیمهرداد زینلیانمهرداد زینلیانپل شهدای لالیشاهکار مهندسان ایرانی بر روی دریاچه سد گتوندعلیا در شمال خوزستان
دریاچه سد گتوندعلیامهرداد زینلیانمهرداد زینلیاندریاچه سد گتوندعلیاشهرستان لالی، شمال استان خوزستان
ضیافت بهارمهرداد زینلیانمهرداد زینلیانضیافت بهارلاله زارهای دامنه های سرسبز زاگرس، شهرستان لالی، شمال خوزستان
بند میزان شوشترعلی امیرپورعلی امیرپوربند میزان شوشتربندمیزان سدی است در شوشتر و ساختهٔ دست انسان، مربوط به دوره ساسانیان که تا امروز پابرجاست...
پل قوسی کارون 3جمال زعیمی یزدیجمال زعیمی یزدیپل قوسی کارون 3این پل بر روی دره ای به عمق 250 متر واقع در محدوده دریاچه سد و نیروگاه کارون 3 و به جهت جایگزینی جاده قدیمی ایذه – شهرکرد ساخته شده.
جاده شهرکرد - ناغان - ایذهجمال زعیمی یزدیجمال زعیمی یزدیجاده شهرکرد - ناغان - ایذهجاده قدیم شهرکرد - ناغان - ایذه یکی از زیباترین جاده های کشور میباشد
جنگل ناهار خوران گرگانسیدحسین رضوانیسیدحسین رضوانیجنگل ناهار خوران گرگاناین جنگل یکی از نقاط گردشگری ایران و استان گلستان به شمار می رود که دارای شهرتی ملی است به طوری که برای بسیاری نام گرگان، ناهارخوران را در ذهن تداعی می کند.
مجموعه آبشارهای شیوندمهرداد زینلیانمهرداد زینلیانمجموعه آبشارهای شیوندجلوه زیبای طبیعت در شمال خوزستان
شکوفه های بهاری شهرکدکنمجید رفیعیمجید رفیعیشکوفه های بهاری شهرکدکنهمه ساله در فصل بهار‍ شکوفه های بهاری رنگ و بوی خاصی به چهره و سیمای شهرکدکن می بخشند درختان آلو وآلوچه مقدار قابل توجهی از درختان شهر کدکن را در بر می گیرند.
طبیعت بهاری دهدزمهرداد زینلیانمهرداد زینلیانطبیعت بهاری دهدزمرتفع ترین شهر استان خوزستان