حمام مریان

حمامی در ییلاقات تالش

حمام مریان
منصور غفارزادهشنبه 2 اسفند 1393 | 10 سال پیشحمام مریان مربوط به دوره قاجار است ودر شهرستان تالش بخش مرکزی روستای مریان واقع شده است و این اثر در تاریخ 11 شهریور 1382با شماره ثبت 9919 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است . گفتنی است که حمام مریان به دستور نصر الله خان ( سردار امجد) توسط معماری از کشور آلمان بر روی زمینی شیب دار ودر فضایی به مساحت 131 متر مربع احداث گردیده است. banbaey.blogfa.comدسته‌بندیحمام و آب انبارهاگیلانکلید‌واژهحماممریانمسابقه16016 بازدید
نمای ایران سپاسشنبه 2 اسفند 1393 | 10 سال پیش
عبور از بهشتمهرداد زینلیانمهرداد زینلیانعبور از بهشتجاده رویایی اسالم به خلخال در استان گیلان
قلعه تاریخی مارکوهمحمد رفیعیمحمد رفیعیقلعه تاریخی مارکوهقلعه تاریخی مارکوه کتالم. بام رامسرقلعه مارکوه بر بالای کوه مارکوه در سمت شرق کتالم از توابع شهر رامسر واقع شده است.
قلعه رودخانمهرداد زینلیانمهرداد زینلیانقلعه رودخاندژی استوار بر فراز ارتفاعات جنگلی و مه گرفته فومن (گیلان)
شهر زیرزمینی کاریزحمزه مرادیحمزه مرادیشهر زیرزمینی کاریزشهر زیر زمینی کاریز در جزیره زیبای کیش واقع شده است
تالش - جاده اسالم به الماسکاظم حریری پیرهراتیکاظم حریری پیرهراتیتالش - جاده اسالم به الماسزمستان زودتر از همیشه به کوه های تالش آمد و دانه های سپید برف را بر روی برگ های رنگارنگ پاییزی نشاند تا منظره ای خارق العاده ایجاد شود طوری که زبان از توصیفش قاصر می ماند.
جاده اسالم به الماسکاظم حریری پیرهراتیکاظم حریری پیرهراتیجاده اسالم به الماستالش زیبا در تمامی فصول جلوه ای از هنرنمایی خالق یکتاست که بیننده را مدهوش می کند.
بهشت گمشدهعلیرضا رستمیعلیرضا رستمیبهشت گمشدهجنگل های کوهستانی استان گیلان
بوته خار  همراه با میوه قرمزعلیرضا رستمیعلیرضا رستمیبوته خار همراه با میوه قرمزگیاه خار دار که در زبان گیلکی به خاز یا کنگه معروف است .
آب انبار سنتی کیشجمال زعیمی یزدیجمال زعیمی یزدیآب انبار سنتی کیشآب انبار پنج بادگیر کیش جهت جمع آوری آب های سطحی در محل یك آب انبار باستانی در محدوده شهر حریره در نزدیكی مجموعه درخت سبز
کاریز (شهر زیرزمینی )جزیره کیشجمال زعیمی یزدیجمال زعیمی یزدیکاریز (شهر زیرزمینی )جزیره کیشقنات کیش بیش از ۲۵۰۰ سال قدمت دارد و آب شیرین قابل شرب ساکنان جزیره را تامین می‌کرده است.