نمائی زیبا از جنت شهر فارس

نمایی زیبا از جنت شهر فارس ایران

نمائی زیبا از جنت شهر فارس
علیرضا دانشجو يكشنبه 15 مرداد 1391 | 12 سال پیشنمایی زیبا از جنت شهر فارس ایراندسته‌بندیسایر جاذبه‌های طبیعیفارسکلید‌واژهنمائیزیباجنتشهرفارس16171 بازدید
دره ستارگان قشممهدی مخلصیانمهدی مخلصیاندره ستارگان قشمقشم جزیره‌ای نه چندان بزرگ است که شگفتیهای گوناگونی را در خود جای داده است، شاید از این رو است که به عنوان ژئوپارک در یونسکو به ثبت رسیده است. یکی از شاخص ترین این شگفتی‌ها دره ستارگان است.
شهرستان بواناتپارسه کشاورزپارسه کشاورزشهرستان بواناتشهرستان بوانات از شمال با شهرستان ابرکوه (استان یزد)، از شرق با شهرستان خاتم (استان یزد)، از جنوب با شهرستان‌های ارسنجان و نیریز، و از غرب با شهرستان‌های پاسارگاد و خرمبید هم‌جوار است.
درگذرگاه های ساسانی - تنگه چوگان، شهربیشاپور، کاخ و قلعه فیروزآباد - بخش نخستپروین هاوشپروین هاوشدرگذرگاه های ساسانی - تنگه چوگان، شهربیشاپور، کاخ و قلعه فیروزآباد - بخش نخستپس از فروپاشی حکومت پارتیان به دست اردشیر بابکان ،در اوایل قرن سوم میلادی،قدرتی جدید به نام سلسله ساسانی روی کار آمد.بنیان تعدادی از شهر های تاریخی ایران به دو پادشاه نخستین این سلسله ،اردشیر و شاپور منسوب است که ساخت هر یک از این شهر ها اهدافی را دنبال میکرد.
آسورمهرداد زینلیانمهرداد زینلیانآسورروستایی در دل ارتفاعات سر به فلک کشیده البرز مرکزی
كاخ اردشیر ساسانی فیروز آبادنادر چقاجردینادر چقاجردیكاخ اردشیر ساسانی فیروز آبادكاخ اردشیر ساسانی با ابعاد ۵۹ در ۱۲۵ متر كه نخستین بنای تاق دار ساسانی محسوب می شود، در دو کیلومتری شمال شهر فیروزآباد قرار دارد.
قهرودمهرداد زینلیانمهرداد زینلیانقهرودباغ شهری زیبا در دل ارتفاعات شمالی کرکس، استان اصفهان
چهارطاقی جرهنادر چقاجردینادر چقاجردیچهارطاقی جرهچهارطاقی (آتشگاه) بالاده یا جره با ارتفاع ۱۴ متر بر بالای تپه ای مرتفع در شمال شرقی شهر بالاده قرار گرفته است که یکی از پنج آتشکده ساخته شده توسط مهرنرسی وزیر بهرام دوم در مسیر فیروزآباد به بیشاپور میباشد.
نقش برجسته و کتیبه سرمشهدنادر چقاجردینادر چقاجردینقش برجسته و کتیبه سرمشهدبر صخره های مشرف بر روستای سرمشهد، نقش برجسته زیبا و بزرگی از بهرام دوم، پنجمین شاه ساسانی در حال مبارزه با دو شیر نر حک شده است. در این نقش برجسته بهرام دوم در حال مبارزه با دو شیر نر و حفاظت از همراهانش دیده میشود. یکی از شیرها در مقابل بهرام بر زمین افتاده و دیگری نیز که در حال حمله به شاه است، شمشیر بهرام را در سینه خود میبیند.
کاخ ساسانی سروستاننادر چقاجردینادر چقاجردیکاخ ساسانی سروستانکاخ ساسانی سروستان در ۷.۵ کیلومتری جنوب شهر سروستان در استان فارس قرار دارد.
نقش قندیلنادر چقاجردینادر چقاجردینقش قندیلنقش قندیل در فاصله ۸۵۰ متری شمال غرب روستای قندیل و ۶ کیلومتری شهر قائمیه (چنار شاهیجان) از توابع کازرون در استان فارس قرار دارد.
میل اژدهانادر چقاجردینادر چقاجردیمیل اژدهابنای سنگی میل اژدها که به نام های دیمه‌ میل و میل آزاد نیز نامیده می شود بنایی ساخته شده از ۱۶ ردیف سنگهای بزرگ تراشیده شده به شکل مکعب مستطیل بوده که بر دامنه تپه ای سنگی در ۵ کیلومتری غرب (جنوب غربی) شهرستان نورآباد و در نزدیکی راه این شهر به روستای آهنگری واقع شده است.
نقش برجسته سراب بهرامنادر چقاجردینادر چقاجردینقش برجسته سراب بهرام“نقش برجسته ها، راویان مصور تاریخ اند.”
ساحل سنگ سیاه جاسکعبدل شعبانیعبدل شعبانیساحل سنگ سیاه جاسکساحلی بسیار زیبا با سنگهای سیاه رنگ و ماسه های ساحلی شما را جادو میکند هر چند بار که انرا دیده باشید باز هم عاشق دیدنش خواهی شد این ساحل بسیار زیبا در شهرستان جاسک قراردارد
آتشکده سنگی دارابنادر چقاجردینادر چقاجردیآتشکده سنگی دارابتنهاترین نیایشگاه‌ این بنای ساسانی که در 6 کیلومتری شهر داراب ساخته شده است تنها چهارتاقی در ایران است که همه‌ی دیوارها، ستون ها، سقف‌ها و اتاق‌ها به گونه‌ی یکپارچه در دل کوه تراشیده شده و آن را با نام چهارتاقی سنگی، آتشکده سنگی، آتشکده آذرخش و مسجد سنگی نیز می‌شناسند.
باغ شهر فین هرمزگانعبدل شعبانیعبدل شعبانیباغ شهر فین هرمزگاننمایی از شهر فین هرمزگان
سرگذشت خرماعبدل شعبانیعبدل شعبانیسرگذشت خرماخرما ها پس از جمع اوری برای مصرف خانه از ان بر میدارند وبقیه برای فروش بسته بندی و نا مرغوب ها را برای مصرف دام که انرا خشک میکنند تا در زمستان همراه با علوفه به مصرف دام برسانند
کاشت پاجوش خرماعبدل شعبانیعبدل شعبانیکاشت پاجوش خرمانخل خرما از طریق کاشت پاجوش ان تکثیر میشود که پاجوش ها را از بوته اصلی جدا و در مکان دیگری کشت میکنند ولی بعد از انقلاب کشت بافت هم در ازمایشگاه توسط دانشمندان ایرانی حاصل شد نخلهای مقاوم و گونه های مرغوب از طریق کشت بافت هم تکثیر میکنند
برداشت خرماعبدل شعبانیعبدل شعبانیبرداشت خرمابرداشت خرما فین هرمزگان
دشت لاله بسطاقحسن  صفریحسن صفریدشت لاله بسطاقیكی از جاذبه های گردشگری شهرستان سرایان دشت لاله های رنگارنگ روستای بسطاق است. این دشت در كنار محور بیرجند سرایان قرار دارد و زیبایی خاصی به دشت بسطاق داده و تراوت و شادابی بهار در این دشت موج می زند
روستای بیدخونعبدل شعبانیعبدل شعبانیروستای بیدخونروستای بیدخون از توابع بردسیر کرمان آرمیده در دل بندرکوه