كوه و مسجد خضر

در شش کیلومتری مرکز شهر قم کوهی وجود دارد که از فراز آن می‌توان همه شهر را با یک نگاه طی کرد. این کوه منسوب به حضرت خضر(ع) با قدمت سه هزار سال است. ...

كوه و مسجد خضر
بابک قیامی میرحسینیچهارشنبه 20 ارديبهشت 1391 | 12 سال پیشدر شش کیلومتری مرکز شهر قم کوهی وجود دارد که از فراز آن می‌توان همه شهر را با یک نگاه طی کرد. این کوه منسوب به حضرت خضر(ع) با قدمت سه هزار سال است. می‌گویند بر قله این کوه در سه هزار سال پیش غاری بوده است که حضرت خضر (ع) در آن غار به عبادت و نیایش می‌پرداخت، غاری که امروز به مسجد کوچکی تبدیل شده است و سال‌ها پیش از این در حالی که هنوز قم آنقدر بزرگ نشده بود که خود را به دامنه این کوه برساند معبد عارفان و سالکان و اوتاد بود، خلوت کده‌ای برای شب زنده‌داری و عبادت عالمان و عاشقان طریقت حق؛ منبع : www.askquran.irدسته‌بندیمساجد و مراکز عبادی اسلامیقمکلید‌واژهكوه خضرمسجد خضر16152 بازدید
منارجنبان خرانقمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانمنارجنبان خرانقشاید بیشتر ما فکر می‌کنیم که منارجنبان بنایی است در اصفهان که البته درست هم است اما این بنا تنها منارجنبان ایران نیست.
آرامگاه سید محمد سید منصور گودهابراهیم  رفیعیابراهیم رفیعیآرامگاه سید محمد سید منصور گودهآرامگاه سید محمد سید منصور واقع در روستای چاه بنارد - (دهستان گوده) از توابع بخش مرکزی شهرستان بستک در غرب استان هرمزگان، یکی از آثارهای تاریخی و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است.
مسجد جامع قائنسپیده اصلانسپیده اصلانمسجد جامع قائنخراسان جنوبی، استان یک هزار افسانه قصه ها در خود دارد. شهر به شهر، روستا به روستا هزار داستان دارد این استان. پا به پایش باید بروی نرم و آهسته، پا به سن گذاشته است خراسان. هزاران سال است که رهگذران، شاهان، سواران، زنان و کودکان رفته اند، گاهی هم آمده اند و مانده اند. قصه امروز برای شاهان و سواران و معماران مسجد جامع قاین است.
مسجد جامع نطنزبابک ارجمندیبابک ارجمندیمسجد جامع نطنزمسجد جامع یا مسجد جمعهٔ نطنز
مسجد تاریخانه دامغانمصطفی ربیعی بهشتیمصطفی ربیعی بهشتیمسجد تاریخانه دامغانمسجد تاریخانه قدیمی‌ترین مسجد در ایران است.
مسجد تاریخانه دامغاندریاچه کویر دریاچه کویر مسجد تاریخانه دامغانتاریخانۀ دامغان معبدی‌ست که در دورۀ اسلامی به عنوان مسجد از آن استفاده می‌شد
مسجد تاریخانه دامغان کهنترین مسجد ایرانبابک ارجمندیبابک ارجمندیمسجد تاریخانه دامغان کهنترین مسجد ایرانمسجد تاریخانۀ دامغان یکی از کهن‌ترین مساجد ایرانی ست. پژوهشگرانی بر این نظر هستند که بنای اصلی متعلق به دوران پارتیان یا ساسانیان است که با ظهور و گسترش اسلام، به مسجد تبدیل شده است.
امیرچخماق یزدعبدل شعبانیعبدل شعبانیامیرچخماق یزدپانوراما از میدان امیرچخماق یزد
تالاب بهشت معصومهجمال زعیمی یزدیجمال زعیمی یزدیتالاب بهشت معصومهتالاب بهشت معصومه در حدود ۲۰ کیلومتری جنوب تالاب حوض سلطان در حاشیه شرقی اتوبان قم تهران قرار گرفته است...
غروب زیبای میدان نقش جهانسیدحسین رضوانیسیدحسین رضوانیغروب زیبای میدان نقش جهانبنای زیبای تاریخی شهر اصفهان
شهر تاریخی و توریستی دستجرد(استان قم)جمال زعیمی یزدیجمال زعیمی یزدیشهر تاریخی و توریستی دستجرد(استان قم)منطقه خلجستان با بیش از 1100 كیلومتر مربع با قدمت بسیار طولانی به عنوان یكی از بخشهای استان قم ، در ضلع غربی استان واقع شده و از شمال با استان مركزی شهرستان آشتیان و از جنوب با شهرستان ساوره و از غرب با شهرستان تفرش و از شرق به بخش سلفچگان و بخش مركزی استان همجوار است .
مجموعه  تاریخی باغ مزار کدکنمجید رفیعیمجید رفیعیمجموعه تاریخی باغ مزار کدکنمجموعه تاریخی فرهنگی باغ مزار در مرکز شهر کدکن واقع است.
امام زاده عبدالله ع کارشک (خضری- دشت بیاض)محسن ملاییمحسن ملاییامام زاده عبدالله ع کارشک (خضری- دشت بیاض)نسب این ملجا شریف عبارت است از: عبدالله بن موسی الجون بن عبدالله محض بن حسن مثنی بن حسن بن علی بن ابیطالب (ع) . بنا به شجره نامه موجود از این امامزاده شریف، امامزاده عبدالله فرزند موسی الجون ومادرش ام سلمه دختر محمد ابن طلحه بن عبدالرحمن بن ابی بکر بن ابی قحافه و از نوادگان امام حسن مجتبی(ع) است بنابر این امامزاده عبدالله با سه واسطه فرزند امام حسن مجتبی (ع) می باشد.