دریاچه تار

دریاچه تار یكی از دریاچه های طبیعی در 25 كیلومتری شمال شرق شهر دماوند قرار دارد. این در یاچه در میان 4 كوه به دام افتاده است و از نظر مكانی در ارتفاع ...

دریاچه تار
عزالدین قدردوست جمعه 5 آذر 1389 | 14 سال پیشدریاچه تار یكی از دریاچه های طبیعی در 25 كیلومتری شمال شرق شهر دماوند قرار دارد. این در یاچه در میان 4 كوه به دام افتاده است و از نظر مكانی در ارتفاع حدود 3000 متری قرار دارد. از نظر زمین شناسی موقعیت این دریاچه بر رویی گسل مشا-فشم قرار دارد و منشا تشكیل آن نیز به همین گسل باز میگردد. زمان استفاده از این دریاچه بعلت ارتفاع آن از حدود اوایل خرداد تا اواخر شهریور است. سكوت دریاچه و زیبایی ستارگان در شب آن بسیار دیدنی است. ضمنا دریاچه از طرف جاده فیروزكوه نیزدارای مسیر دسترسی میباشد كه از میان یك دره بسیار زیبا و 3 ده زیبا به نامهای هومج، دهنوج، و هویر میگذرد. دریاچه كوچكتری نیز به نام دریاچه هویر یا تار كوچك در نزدیكی این دریاچه قرار دارد كه راه آن كمی دشوار است.دسته‌بندیدریاچه‌ها ، سدها ، تالاب‌ها ، جزیره‌هاتهرانکلید‌واژهدریاچهتار15385 بازدید
تپه میل یا آتشکده ریعلیرضا کورش لیتپه میل یا آتشکده ریتپه ميل يا آتشكده ری، مهمترين اثر و بنای باقيمانده از عهد ساسانی است كه بقايای اين بنای عظيم برفراز تپه ای به نام تپه ميل در 12 كيلومتری جنوب شرقی شهر ری به طرف ورامين و در روستای قلعه نو قرار دارد.
بنای مسعودیه تهرانمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانبنای مسعودیه تهراندر مرکز تهران و در لابه لای شلوغیها و ترافیک همیشگی آن، بنایی قرار دارد که با ورود به آن، این شهر شلوغ و زشتی‌هایش را فراموش می‌کنید. این بنای زیبا بنای مسعودیه یا عمارت مسعودیه است که در میدان بهارستان، خیابان ملت جای دارد.
تالاب گاوخونیمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانتالاب گاوخونیتالاب گاوخونی در فاصله 140 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان و 30 کیلومتری شهر تاریخی ورزنه قرار دارد. این تالاب در جنوب شرقی بخش بن رود و شهر ورزنه، شمال شرقی بخش جرقویه و در جنوب غربی شهرستان نایین و غرب منطقه ندوشن از استان یزد و شمال غرب کویر ابرقو قرار دارد.
دریاچۀ نمک حاج علیقلی دامغاندریاچه کویر دریاچه کویر دریاچۀ نمک حاج علیقلی دامغاندریاچۀ نمک حاج علیقلی یکی از جاذبه‌های منحصر‌ به فرد دامغان، در ۵۰ کیلومتری جنوب شهر دامغان واقع شده است
موج های یخ زدهسپیده اصلانسپیده اصلانموج های یخ زدهتفرجگاه حسن ابدال در استان زنجان شامل یك منطقه كوهپایه ای و سد حسن ابدال می‌باشد. این مجموعه در ۱۰ کیلومتری شهر زنجان به سمت تهران پس از عبور از روستای حسن ابدال واقع شده است.
آسورمهرداد زینلیانمهرداد زینلیانآسورروستایی در دل ارتفاعات سر به فلک کشیده البرز مرکزی
دریاچه الندانمجیدرضا افشاریانمجیدرضا افشاریاندریاچه النداندریاچه الندان ،دریاچه ای در دل جنگل
جزیره شیدوار (مارو)نادر چقاجردینادر چقاجردیجزیره شیدوار (مارو)جزیره شیدوار (شیدوَر)، در بین مردم محلی به جزیره مارو معروف است و ظاهرا این نام را از تعداد زیاد مارهای کوچک سمی به رنگ سیاه گرفته است.
غار رودافشاننادر چقاجردینادر چقاجردیغار رودافشاندهانه غار رود افشان بر بالای ارتفاعات جنوب شرقی روستای رود افشان در ارتفاع تقریبی 1920 متر از سطح دریا در دامنه کوه روبروی پارکینگ قرار داشته و به دهان نهنگی عظیم الجثه میماند که برای بلعیدن شما گشوده شده است.
دریاچه افوسمهرداد زینلیانمهرداد زینلیاندریاچه افوسشهرستان بویین میاندشت، غرب استان اصفهان
پل شهدای لالیمهرداد زینلیانمهرداد زینلیانپل شهدای لالیشاهکار مهندسان ایرانی بر روی دریاچه سد گتوندعلیا در شمال خوزستان
دماوندبابک ارجمندیبابک ارجمندیدماوندای دیو سپید پای در بند ، ای گنبد گیتی ای دماوند
دریاچه سد گتوندعلیامهرداد زینلیانمهرداد زینلیاندریاچه سد گتوندعلیاشهرستان لالی، شمال استان خوزستان
دریاچه سد ملاصدرااحمد خدابندهاحمد خدابندهدریاچه سد ملاصدراسد ملا‌صدرا در 60 كیلومتری بالا‌ دست سد درودزن واقع در شمال استان فارس، شهرستان اقلید، كیلومتر 22 شهرسده و روی سرشاخه اصلی رودخانه كر در محلی به نام تنگ براق ساخته شد.
ماهیگیریعبدل شعبانیعبدل شعبانیماهیگیریماهیگیری تفریحی
زمستان گذرانی در بندرعباسعبدل شعبانیعبدل شعبانیزمستان گذرانی در بندرعباسشک نکنید که قبل از خورشید بیدار میشوید .صرف صبحانه ای دلچسب لب ساحل با صدای دل انگیز موج که از هر موسیقیی گوش نواز تر است در کنار خانواده همراه با تماشای پرندگانی که پرواز کنان و شنا کنان شما را به تماشای خویش می خوانند . سفری به یادماندنی به جزیره زیبای قشم و هرمز روی دریا خاطره ای خوش را برای خود و خانواده به ثبت خواهید رساند.
تفریح در ساحلعبدل شعبانیعبدل شعبانیتفریح در ساحلزمستان فصل گشت و گذار و تفریح و اب بازی و شنا در ساحل زیبای خلیج فارس و ورزشهای ابی در هرمزگان
آخرین پست‌ها