پلدشت

با قدمت 3 هزار ساله

پلدشت
بهرام اردبیلی چهارشنبه 28 شهريور 1386 | 17 سال پیشبا قدمت 3 هزار سالهدسته‌بندیسایر جاذبه‌هاآذربایجان غربیکلید‌واژهپلدشت15046 بازدید
آبشار شلماشعباس رحمانیعباس رحمانیآبشار شلماشآبشار شلماش در نزدیکی روستایی به همین اسم در استان آذربایجان غربی قرار گرفته است.
تخت سلیمان؛ زندان سلیمانسپیده اصلانسپیده اصلانتخت سلیمان؛ زندان سلیمانانسان همواره از ناشناخته ها هراس دارد.تخت سلیمان مجموعه ای از تاریخ و افسانه است. در بازدید از این مجموعه تاریخی که شامل دو بخش اصلی تخت سلیمان و زندان سلیمان می باشد. راهنمایان محلی به شما توصیه اکید خواهند کرد که بعد از غروب آفتاب، در اطراف مجموعه کوه زندان سلیمان تردد نکنید. آن ها باور دارند صدای ناله های غریبی که شب ها از منطقه شنیده می شود از دیو های اسیری بر میاید که در مجموعه کوه هستند.
دریاچه نیلی مارمیشو، طبیعتی بکر در دل کوهستانرحیم زیوریدریاچه نیلی مارمیشو، طبیعتی بکر در دل کوهستاندریاچه نیلی مارمیشو، طبیعتی بکر در دل کوهستان در استان اذربایجان غربی قرار دارد.
جاده شهرکرد - ناغان - ایذهجمال زعیمی یزدیجمال زعیمی یزدیجاده شهرکرد - ناغان - ایذهجاده قدیم شهرکرد - ناغان - ایذه یکی از زیباترین جاده های کشور میباشد
به یاد شهیدان راه طبیعتبابک ارجمندیبابک ارجمندیبه یاد شهیدان راه طبیعتیکی از عزیزان محیط بان منطقه حفاظت شده لار
درخت کهنسالنجمه فرشینجمه فرشیدرخت کهنسالدرختان کهنسال این دره وسیع یک به یک آتش زده شده اند.
غار آبی سهولانمظفر کشاورزمحمدیانمظفر کشاورزمحمدیانغار آبی سهولانغار آبی سهولان در روستای سهولان مهاباد قرار دارد.
دریاچه ارومیهکیان ژالهدریاچه ارومیهدریاچه ارومیه بزرگترین دریاچه داخلی ایران در استان آذربایجان غربی واقع شده است.
قره کلیساسمانه زارعیسمانه زارعیقره کلیسایکی از آثار ثبت جهانی ایران قره کلیساست. این کلیسا در شمال غرب ایران در استان آذربایجان غربی و شهرستان چالدران و در قریه قره کلیسا در ۲۰ کیلومتری شمال شرقی سیه‌چشمه و هفت کیلومتری شمال جاده چالدران به قره‌ضیاءالدین قرار دارد و همچنین در جنوب ماکو واقع است.
آخرین پست‌ها