نمایی از ورودی جنوبی شهرستان لنده

لنده مرکز شهرستان لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد است. این شهر از قدیمی‌ترین شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمداست، به طوری که در سال ۱۳۰۵ با نام بخش ثلاث و زیر نظر فرمانداری کل بهبهان اداره می‌شد. تا قبل از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ ایران، لنده توسط خوانین ایل طیبی اداره می‌شد. بقایای قلعه حکومت خوانین در بخش ثلاث (نام قبلی بخش لنده) همچنان وجود دارد. لنده قصبهٔ مرکز دهستان طیبی گرمسیری بخش کهگیلویه ٔ شهرستان بهبهان، واقع در ۷۲۰۰۰ گزی شمال شوسهٔ بهبهان به آغاجاری. کوهستانی، گرمسیر مالاریائی و دارای 11670تن سکنه.

نمایی از ورودی جنوبی شهرستان لنده
حامد محمدیجمعه 8 خرداد 1394 | 9 سال پیشلنده مرکز شهرستان لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد است. این شهر از قدیمی‌ترین شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمداست، به طوری که در سال ۱۳۰۵ با نام بخش ثلاث و زیر نظر فرمانداری کل بهبهان اداره می‌شد. تا قبل از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ ایران، لنده توسط خوانین ایل طیبی اداره می‌شد. بقایای قلعه حکومت خوانین در بخش ثلاث (نام قبلی بخش لنده) همچنان وجود دارد. لنده قصبهٔ مرکز دهستان طیبی گرمسیری بخش کهگیلویه ٔ شهرستان بهبهان، واقع در ۷۲۰۰۰ گزی شمال شوسهٔ بهبهان به آغاجاری. کوهستانی، گرمسیر مالاریائی و دارای 11670تن سکنه. دسته‌بندیکهگیلویه و بویراحمدجاذبه‌های شهریکلید‌واژهورودیلندهثلاث16213 بازدید
حسن زیبا و دوستداشتنی.جمعه 5 تير 1394 | 9 سال پیش
  • روستای زیبای ابرزگهروستای آبرزگه یکی از روستاهای زیبا و سرسبز و دیدنی بخش موگرمون از توابع شهرستان لنده در استان کهگیلویه وبویراحمد است
  • نمایی از شهرستان لنده در سال 1362مرکز شهرستان لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد است. این شهر از قدیمی‌ترین شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمداست، به طوری که در سال ۱۳۰۵ با نام بخش ثلاث و زیر نظر فرمانداری کل بهبهان اداره می‌شد. تا قبل از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ ایران، لنده توسط خوانین ایل طیبی اداره می‌شد.
  • شخم زدن زمین به شیوه سنتیدر کشاورزی سنتی، فعالیت کشاورزی از قبیل زراعت، باغداری و دام پروی و یا پروش ماهی و ... برای دهقان کار او و نوع زندگی او محسوب می شود و این مهمترین ویژگی این گروه و متمایز کننده از سایر افرادی که کشاورزی فقط شغل آنها و محل کسب در آمد آنها می باشد در صورتی که زندگی آنها می تواند در شهر یا در روستا باشد . در کشاورزی سنتی نیروی کار مهمترین عامل در افزایش تولید می باشد و این یکی از دلایل وجود خانوار های پر جمعیت در مناطق کشاورزی بوده است..
  • آرامگاه شهدای شهرستان لنده
  • طبیعت زیبای ایدنک در فصل زیبای بهارروستای ایدنک در ۵ کیلومتری شهر لنده در بخش لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد ایران واقع شده است. این روستا دارای ۳ هزار نفر جمعیت می‌باشد که اکثرآنهاازطایفه کرایی هستند.تعدادی از اهالی رانیز سادات تشکیل می‌دهند.در این روستا که رودخانه مارون از وسط آن عبور می‌کند برنج و غلات کشت می‌شود و باغ‌های میوه آن فراوان است .
تاریخچه گرمساردریاچه کویر دریاچه کویر تاریخچه گرمسارشهرستان گرمسار در غرب استان سمنان و در فاصلهٔ ۱۱۰ کیلومتری از جنوب شرقی استان تهران قرار دارد.
معادن نمک گرمساربابک ارجمندیبابک ارجمندیمعادن نمک گرمسارمعادن نمک گرمسار جزو بزرگ‌ترین معادن نمک در ایران هستند که بخشی عمده از مصرف خوراکی کشور و نیز بخشی از صادرات را به خود اختصاص می‌دهند. این معادن افزون بر مصارف گوناگون منظرۀ جذابی نیز دارند که سالانه گردشگران بسیاری را به گرمسار می‌کشاند.
المان بزکوهی سنگ نگاره های تیمره گلپایگانمحسن  جمالیمحسن جمالیالمان بزکوهی سنگ نگاره های تیمره گلپایگانالمان بزکوهی سنگ نگاره های تیمره گلپایگان
غار ده شیخمهرداد زینلیانمهرداد زینلیانغار ده شیخدو کیلومتری شهر پاتاوه، 45 کیلومتری شمال غرب یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد
شب در ساحل بندرعباسعبدل شعبانیعبدل شعبانیشب در ساحل بندرعباسنمای شب شهر بندرعباس از ساحل
نقشه شهر نطنزمجتبی ملانظرمجتبی ملانظرنقشه شهر نطنزشهرستان نطنز از شهرستان‌های استان اصفهان
پل طبیعت تهرانمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانپل طبیعت تهرانپل طبیعت پل زیبایی‌ست بر روی بزرگراه مدرس که دو بوستان آب و آتش و بوستان طالقانمی را به هم متصل می‌کند.
روستای زیبای ابرزگهصاحب صادقیصاحب صادقیروستای زیبای ابرزگهروستای آبرزگه یکی از روستاهای زیبا و سرسبز و دیدنی بخش موگرمون از توابع شهرستان لنده در استان کهگیلویه وبویراحمد است
روستای بسیار زیبای شوتاوراحمدرضا فتحیاحمدرضا فتحیروستای بسیار زیبای شوتاورشوتاور، روستایی از توابع بخش چاروسا شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد ایران است.
فین در خواب صبحگاهیعبدل شعبانیعبدل شعبانیفین در خواب صبحگاهیفین در آغاز طلوع صبحگاهی سوم فروردین 95
ماغراحمدرضا فتحیاحمدرضا فتحیماغرماغر یک منطقه کوهستانی بسیار زیبا و با طبیعت بکر