سفالگر

  • سفالگر
  • سفالگر
فاطمه خشایارپنجشنبه 27 فروردين 1394 | 9 سال پیشدسته‌بندیصنایع دستیخراسان رضویکلید‌واژهسفالگرمسابقه15870 بازدید
اقامتگاه بوم‌گردی میرزا غلام حسین خانبوم ما بوم ما اقامتگاه بوم‌گردی میرزا غلام حسین خاناقامتگاه از یک سو به دشت کویر می‌رسد. قلعه دختر، سد تاریخی، آبشار و رودخانه در نزدیکی روستای درونه است.
سوغات اصفهانرضا دهقانرضا دهقانسوغات اصفهانقصد داریم در این مقاله شما را با سوغات اصفهان، نصف جهان آشنا کنیم. یکی از زیباترین آداب و رسوم مردم ایران خرید سوغاتی و گرفتن هدیه از سفر است. این سوغات ها گواهی، است بر اینکه به یاد عزیزانمان بوده ایم و جای آن ها در این سفر خالی بوده است. امروزه کمتر کسی پیدا می شود که نداند سوغات اصفهان چیست اما در این مقاله با خواص آن و طرز تهیه اش نیز آشنا می شوید..
سبد بافهعدنان مرادیعدنان مرادیسبد بافهارغوان یکی از زیباترین درخت های منطقە هورامان و پاوە است...
سد دولت آباد چنارانماسو ماسویاسد دولت آباد چنارانسد دولت آباد چناران در نزدیکی روستای دولت آباد قرار دارد و در نزدیکی چناران در استان خراسان رضوی واقع شده است.
مجموعه  تاریخی باغ مزار کدکنمجید رفیعیمجید رفیعیمجموعه تاریخی باغ مزار کدکنمجموعه تاریخی فرهنگی باغ مزار در مرکز شهر کدکن واقع است.
شکوفه های بهاری شهرکدکنمجید رفیعیمجید رفیعیشکوفه های بهاری شهرکدکنهمه ساله در فصل بهار‍ شکوفه های بهاری رنگ و بوی خاصی به چهره و سیمای شهرکدکن می بخشند درختان آلو وآلوچه مقدار قابل توجهی از درختان شهر کدکن را در بر می گیرند.
طبیعت زمستانی شهر کدکنمجید رفیعیمجید رفیعیطبیعت زمستانی شهر کدکنطبیعت زیبا و دل انگیز زمستانی شهر کدکن برف زمستانی در باغات و دشت های منطقه کدکن نمایانگر نعمات بی دریغ الهی می باشد.
گوجه سبزمجید رفیعیمجید رفیعیگوجه سبزگوجه سبز میوه ای آبدار و ترش مزه است که قدمت ۲ هزار ساله دارد و چینی ها اولین کسانی بودند که به کشت آن اقدام کردند. درختان گوجه سبز در نواحی معتدل بهترین رشد را دارند و در آب وهوای ملایم به رنگ های قرمز، نارنجی، زرد، ارغوانی و سبز روشن در می آیند. باغات بسیاری از این میوه نیز در منطقه کدکن وجود دارد.
صنایع دستی و بازار محلیعبدل شعبانیعبدل شعبانیصنایع دستی و بازار محلیصنایع دستی زنان هرمزگان بیشتر بافت نوارهای رنگی با نخ و خوس و گلابتون و برای شلوار بندری (شلوار محلی زنانه) و پولک دوزی و خوس دوزی روی پارچه تور و روسریهای (دستار) خاص زنان بندری . و بخشی از بازار محلی زنان دست فروش در حال فروش مهیاوه و سوراغ . سوس مخصوصی که از ماهی مخصوص درست میشود و در نواحی جنوب هرمزگان . بوشهر جنوب فارس و دیگر نوار جنوبی ایران تا کشور های حاشیه خلیج فارس مصرف میشود
قاشق تراشی ، صنعت در حال فراموشیجمال زعیمی یزدیجمال زعیمی یزدیقاشق تراشی ، صنعت در حال فراموشیقاشق تراشی از صنایع دستی شهر خوانسار است که در حال حاضر فقط یک کارگاه فعال دارد.
طبیعت زیبای بوژانمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانطبیعت زیبای بوژانروستای زیبای بوژان،‌در ۱۳ کیلومتری شمال شرق نیشابور، و در دامنه کوه بینالود قرار دارد.
بند های خاکی شهرکدکنمجید رفیعیمجید رفیعیبند های خاکی شهرکدکنبند های خاکی راهی مناسب برای ذخیره آب ها
حرممرتضی علیزادهمرتضی علیزادهحرمحرم امام رضا(ع) گنبد مسجد گوهرشاد باران بهاری رنگین کمان هفت رنگ
شکوفه های بهاریمجید رفیعیمجید رفیعیشکوفه های بهاریدر نیمه های فصل زیبای بهار درختان میوه از قبیل آلوچه و آلو در سطح باغات شهرکدکن سرشار از شکوفه های بهاری میشود.
سوند - فین هرمزگانعبدل شعبانیعبدل شعبانیسوند - فین هرمزگانسوند sevend از شاخه خشک نخل خرما که قبلا در آب خیسانده اند با طنابی بافته شده از برگ نخل خرما بنام دورونی dorooni بافته میشود و بعنوان سایه بان . دیوار کپر و سقف سرگ serg و گافره gaferah از آن استفاده میشود.
جوغن - فین هرمزگانعبدل شعبانیعبدل شعبانیجوغن - فین هرمزگانجوغن joghan همان هاون سنگی است که از سنگ کوه تراشیده شده است و برای کوبیدن جو و گندم قبل از آسیاب کردن و هر چیزی که نیاز به کوبیدن داشت در آن میکوبند جنس هاون و دسته آن هر دو از سنگ تراشیده میشود
سیلک silak  - فین هرمزگانعبدل شعبانیعبدل شعبانیسیلک silak - فین هرمزگانسیلک silak و سایر بافته های مشابه مثل سرابونی sarabooni برای نگهداری اشیا گران قیمت و لوازم از آن استفاده میشده است