دهل چی

  • دهل چی
  • دهل چی
محمدحسن باقریپنجشنبه 27 فروردين 1394 | 10 سال پیشدسته‌بندیجشن‌ها و آیین‌هاخراسان رضویکلید‌واژهدهل چیمسابقه16259 بازدید
عبدل کاش توضیح میدادین مربوط به کدام شهر و کدام مراسم است يكشنبه 30 فروردين 1394 | 10 سال پیش
جشن چهارشنبه سوری در ایران و دیگر نقاط جهانمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردجشن چهارشنبه سوری در ایران و دیگر نقاط جهانچهارشنبه سوری در ایران یکی از آئین های کهن ایرانیان جشن چهارشنبه سوری یا به عبارتی دیگر چار شنبه سوری است. ایرانیان آخرین سه شنبه سال خورشیدی را با بر افروختن آتش و پریدن از روی آن به استقبال نوروز می روند. چهار شنبه سوری، یک جشن بهاری است که پیش از رسیدن نوروز برگزار می شود.
اقامتگاه بوم‌گردی میرزا غلام حسین خانبوم ما بوم ما اقامتگاه بوم‌گردی میرزا غلام حسین خاناقامتگاه از یک سو به دشت کویر می‌رسد. قلعه دختر، سد تاریخی، آبشار و رودخانه در نزدیکی روستای درونه است.
گیاهان مقدس و آیینی ایران باستانمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردگیاهان مقدس و آیینی ایران باستانگیاه ریواس (لوآس) گیاه ریواس، یکی از پنج گیاه مقدس ایرانیان باستان بوده است .
رد پای رقص های آیینی، از نقاشی های کهن تا پیکره های گلی پیش از تاریخمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردرد پای رقص های آیینی، از نقاشی های کهن تا پیکره های گلی پیش از تاریخبعضی نقاشی های کهن petroglyphs مکشوفه در ایران، گویای سیر اندیشه و باورهای انسان در زمان های طولانی و نقاطی بس بعید از یکدیگرند.
مراسم آیین تعزیه خوانی در سفید شهر کاشانمحمد رفیعیمحمد رفیعیمراسم آیین تعزیه خوانی در سفید شهر کاشانمراسم تعزیه خوانی در سفیدشهر کاشان در روز عاشورا دیدنی
سد دولت آباد چنارانماسو ماسویاسد دولت آباد چنارانسد دولت آباد چناران در نزدیکی روستای دولت آباد قرار دارد و در نزدیکی چناران در استان خراسان رضوی واقع شده است.
مجموعه  تاریخی باغ مزار کدکنمجید رفیعیمجید رفیعیمجموعه تاریخی باغ مزار کدکنمجموعه تاریخی فرهنگی باغ مزار در مرکز شهر کدکن واقع است.
شکوفه های بهاری شهرکدکنمجید رفیعیمجید رفیعیشکوفه های بهاری شهرکدکنهمه ساله در فصل بهار‍ شکوفه های بهاری رنگ و بوی خاصی به چهره و سیمای شهرکدکن می بخشند درختان آلو وآلوچه مقدار قابل توجهی از درختان شهر کدکن را در بر می گیرند.
طبیعت زمستانی شهر کدکنمجید رفیعیمجید رفیعیطبیعت زمستانی شهر کدکنطبیعت زیبا و دل انگیز زمستانی شهر کدکن برف زمستانی در باغات و دشت های منطقه کدکن نمایانگر نعمات بی دریغ الهی می باشد.
گوجه سبزمجید رفیعیمجید رفیعیگوجه سبزگوجه سبز میوه ای آبدار و ترش مزه است که قدمت ۲ هزار ساله دارد و چینی ها اولین کسانی بودند که به کشت آن اقدام کردند. درختان گوجه سبز در نواحی معتدل بهترین رشد را دارند و در آب وهوای ملایم به رنگ های قرمز، نارنجی، زرد، ارغوانی و سبز روشن در می آیند. باغات بسیاری از این میوه نیز در منطقه کدکن وجود دارد.
طبیعت زیبای بوژانمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانطبیعت زیبای بوژانروستای زیبای بوژان،‌در ۱۳ کیلومتری شمال شرق نیشابور، و در دامنه کوه بینالود قرار دارد.
آخرین پست‌ها