رد پای نقش بزکوهی اندیشه نگار و همگون با نقوش بزکوهی ایران باستان در قطب شمامحمد ناصری فردمحمد ناصری فردرد پای نقش بزکوهی اندیشه نگار و همگون با نقوش بزکوهی ایران باستان در قطب شمارد پای نقش بزکوهی اندیشه نگار و همگون با نقوش بزکوهی ایران باستان در قطب شما
کشف نقش های متعدد یوز اهلی ایرانی در میان سنگ نگاره های تیمرهمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردکشف نقش های متعدد یوز اهلی ایرانی در میان سنگ نگاره های تیمرهبمناسبت 13آذر، روز جهانی یوزپلنگ یوز پلنگ اهلی ایرانی
نقش بزکوهی با نقطه در شاخ و پیام های اسرار آمیز؟!محمد ناصری فردمحمد ناصری فردنقش بزکوهی با نقطه در شاخ و پیام های اسرار آمیز؟!Ibex and point in the horn : The ibex code Deciphering Iran’s ancient rock art
شباهت های نقش کهن گوزن در ایران، با نقش کهن گوزن سرخپوستان در امریکامحمد ناصری فردمحمد ناصری فردشباهت های نقش کهن گوزن در ایران، با نقش کهن گوزن سرخپوستان در امریکانقش دو گوزن، یکی در میان سنگ نگاره های ایران (تیمره) و دیگری در میان سنگ نگاره های سرخپوستان بومی آمریکا (Indians ) در ایالت نوادا، که در هزاره های پیش خلق شده اند. شباهت ها و زیبایی های آنها بسیار جالب و چشم نواز است؛ بطوری که گویی خالق هر دو اثر هنری یک هنرمند بوده است.
ردپای باورهای آیینی ایرانیان باستان در معبد اور بین النهرین، به گواه سنگ نگاره های کهن تیمرهمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردردپای باورهای آیینی ایرانیان باستان در معبد اور بین النهرین، به گواه سنگ نگاره های کهن تیمرهنقش یک بانوی ایران باستان (Proto-Elamite) که به حالت نیایش و احترام دست ها بر سینه دارد (حدود هزاره پنجم پ.م). این نمونه نقوش متعدد در میان سنگ نگاره های رنگین نگاره ( Pictograph ) و کوبشی (Petroglyph ) با قدمت هایی بسیار کهن تر در نقاط مختلف ایران دیده می شود.
نمادهای کهن ایل قشقایی در میان سنگ نگاره های ایرانمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردنمادهای کهن ایل قشقایی در میان سنگ نگاره های ایرانهنرهای صخره ای، اسناد دست اولی هستند که پژوهشگران را با ترجمان فرهنگ ها در اقلیم ها و زمان های مختلف آشنا می‌‌کنند و سخن گفتن آنها با کمک تصاویر و نشانه‌هایی است که اغلب در همه ی زمان ها و مکان ها، برای همه ی ملل جهان یکسان بوده است.
نحوه شرکت در جشنواره نمای ایران و مسابقه فیلم کوتاه زادگاهعلی باباخانیعلی باباخانینحوه شرکت در جشنواره نمای ایران و مسابقه فیلم کوتاه زادگاهبرای شرکت در جشنواره فیلم کوتاه زادگاه لطفا فیلم آموزشی را مشاهده بفرمایید...
رد پاهایی از فرازمینی ها در میان سنگ نگاره های کهن ایران و پرومحمد ناصری فردمحمد ناصری فردرد پاهایی از فرازمینی ها در میان سنگ نگاره های کهن ایران و پرومقایسه و تطبیق برخی از نقوش سنگ نگاره های ایران (کوه های تیمره در اطراف خمین) و کشور پرو در آمریکای جنوبی ، افرادی با کلاه خودهای مشابه و اجزای انسانی خاص (هاله ای از نور). گویی همه آنها بدست یک هنرمند در آن سرزمین های دور از هم حک شده است!
زیبایی شناسی و ترکیب بندی در فیلمجواد رضاییجواد رضاییزیبایی شناسی و ترکیب بندی در فیلمزیبایی شناسی به زبان ساده لذت ناشی از حس هنری است. ترکیب بندی شامل چگونگی چیدمان عناصر صحنه در قاب دوربین است و هنری است که این عناصر را برای پیشبرد داستان، آشکار کردن شخصیت و ایجاد احساسات ترکیب می کند. دانستن قوانین ترکیب شات و استفاده خوب از آنها می تواند مخاطبان شما را از ابتدا تا انتها درگیر خود کند.
عمار کیوانیعمار کیوانیاستفاده از نور طبیعی یا مصنوعی در فیلمبرداریبسیاری از هنرمندان عرصه تصویر قطع به یقین تا به حال با این سوال مواجه شده‌اند که آیا کار با استفاده از نور طبیعی بهتر انجام می‌شود یا نور مصنوعی؟ تفاوت‌های نور طبیعی و مصنوعی در چیست؟این نوشتار پاسخ به این پرسش است
قلعه کنگلو معروف به عقاب مازندرانبابک ارجمندیبابک ارجمندیقلعه کنگلو معروف به عقاب مازندرانعقاب مازندران یا قلعه کنگلو یادگاری اساطیری
جشنواره ها نمای ایرانجشنواره ها نمای ایرانراهنمای شرکت در جشنواره فیلم کوتاه زادگاهچگونه در جشنواره فیلم کوتاه زادگاه شرکت کنم. پاسخ به سوال هایی که شما جهت شرکت در جشنواره دارید.
ترکیب‌بندی در عکاسی (بخش سوم)مهدی مخلصیانمهدی مخلصیانترکیب‌بندی در عکاسی (بخش سوم)در دو بخش پیشین درباره قطع عکس و تاثیر آن در ترکیب‌بندی گفته شد سپس به تعریف نقطه در ترکیب‌بندی پرداخته شد. اکنون نوبت بررسی خط است.
رد پای اسب های پلنگ واره (آپا لوسا)سرخپوستان بومی امریکا در سنگ نگاره های کهن ایرانمحمد ناصری فردمحمد ناصری فردرد پای اسب های پلنگ واره (آپا لوسا)سرخپوستان بومی امریکا در سنگ نگاره های کهن ایراننقش اسب پلنگ واره کشف شده در میان سنگ نگاره های نیکشهر بلوچستان (9000 پ.م.)
673 نتیجه 123 از 4345