تالاب چغاخور

تالاب چغاخور ، یکی از زیباترین دریاچه ها و تالاب های طبیعی فلات مرکزی ایران است که در دامنه ارتفاعات پربرف رشته کوه کلار ، از ارتفاعات مرکزی زاگرس در ...

تالاب چغاخور
مهرداد زینلیانسه‌شنبه 30 مهر 1387 | 16 سال پیشتالاب چغاخور ، یکی از زیباترین دریاچه ها و تالاب های طبیعی فلات مرکزی ایران است که در دامنه ارتفاعات پربرف رشته کوه کلار ، از ارتفاعات مرکزی زاگرس در استان چهار محال و بختیاری واقع شده است. این دریاچه زیبا و چشم نواز در 25 کیلومتری شمال غربی شهر بروجن واقع شده و تا شهر اصفهان نیز فاصله ای در حدود 125 کیلومتر دارد. آب این دریاچه از چشمه ساران ارتفاعات پیرامون و از جمله چشمه اورگان و نیز آب ناشی از ذوب برف ها و یخچال های ارتفاعات کلار تأمین می گردد. این دریاچه در فصول سرد سال کاملاً یخ می بندد ولی در فصل بهار و تابستان به دلیل چشم اندازهای طبیعی بسیار زیبایی که به علت انعکاس زیبای طبیعت چشم نواز ارتفاعات کلار در آن ایجاد می شود و نیز به سبب آب و هوای بسیار خنک و مفرح آن ، مورد علاقه گردشگران و عاشقان طبیعت ، بویژه از استان اصفهان و استان های همجوار می باشد.دسته‌بندیدریاچه‌ها ، سدها ، تالاب‌ها ، جزیره‌هاچهارمحال و بختیاریکلید‌واژهتالابچغاخور15955 بازدید
محمد ب خیلی خوشکلسه‌شنبه 30 مهر 1387 | 16 سال پیش
تالاب گاوخونیمهدی مخلصیانمهدی مخلصیانتالاب گاوخونیتالاب گاوخونی در فاصله 140 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان و 30 کیلومتری شهر تاریخی ورزنه قرار دارد. این تالاب در جنوب شرقی بخش بن رود و شهر ورزنه، شمال شرقی بخش جرقویه و در جنوب غربی شهرستان نایین و غرب منطقه ندوشن از استان یزد و شمال غرب کویر ابرقو قرار دارد.
دریاچۀ نمک حاج علیقلی دامغاندریاچه کویر دریاچه کویر دریاچۀ نمک حاج علیقلی دامغاندریاچۀ نمک حاج علیقلی یکی از جاذبه‌های منحصر‌ به فرد دامغان، در ۵۰ کیلومتری جنوب شهر دامغان واقع شده است
موج های یخ زدهسپیده اصلانسپیده اصلانموج های یخ زدهتفرجگاه حسن ابدال در استان زنجان شامل یك منطقه كوهپایه ای و سد حسن ابدال می‌باشد. این مجموعه در ۱۰ کیلومتری شهر زنجان به سمت تهران پس از عبور از روستای حسن ابدال واقع شده است.
دریاچه الندانمجیدرضا افشاریانمجیدرضا افشاریاندریاچه النداندریاچه الندان ،دریاچه ای در دل جنگل
جزیره شیدوار (مارو)نادر چقاجردینادر چقاجردیجزیره شیدوار (مارو)جزیره شیدوار (شیدوَر)، در بین مردم محلی به جزیره مارو معروف است و ظاهرا این نام را از تعداد زیاد مارهای کوچک سمی به رنگ سیاه گرفته است.
روستای سرآقاسیدمهرداد زینلیانمهرداد زینلیانروستای سرآقاسیدشهرستان کوهرنگ، استان چهارمحال و بختیاری
دریاچه افوسمهرداد زینلیانمهرداد زینلیاندریاچه افوسشهرستان بویین میاندشت، غرب استان اصفهان
پل شهدای لالیمهرداد زینلیانمهرداد زینلیانپل شهدای لالیشاهکار مهندسان ایرانی بر روی دریاچه سد گتوندعلیا در شمال خوزستان
دریاچه سد گتوندعلیامهرداد زینلیانمهرداد زینلیاندریاچه سد گتوندعلیاشهرستان لالی، شمال استان خوزستان
دریاچه سد ملاصدرااحمد خدابندهاحمد خدابندهدریاچه سد ملاصدراسد ملا‌صدرا در 60 كیلومتری بالا‌ دست سد درودزن واقع در شمال استان فارس، شهرستان اقلید، كیلومتر 22 شهرسده و روی سرشاخه اصلی رودخانه كر در محلی به نام تنگ براق ساخته شد.
ماهیگیریعبدل شعبانیعبدل شعبانیماهیگیریماهیگیری تفریحی
زمستان گذرانی در بندرعباسعبدل شعبانیعبدل شعبانیزمستان گذرانی در بندرعباسشک نکنید که قبل از خورشید بیدار میشوید .صرف صبحانه ای دلچسب لب ساحل با صدای دل انگیز موج که از هر موسیقیی گوش نواز تر است در کنار خانواده همراه با تماشای پرندگانی که پرواز کنان و شنا کنان شما را به تماشای خویش می خوانند . سفری به یادماندنی به جزیره زیبای قشم و هرمز روی دریا خاطره ای خوش را برای خود و خانواده به ثبت خواهید رساند.
تفریح در ساحلعبدل شعبانیعبدل شعبانیتفریح در ساحلزمستان فصل گشت و گذار و تفریح و اب بازی و شنا در ساحل زیبای خلیج فارس و ورزشهای ابی در هرمزگان
دریاچه الندانمجیدرضا افشاریانمجیدرضا افشاریاندریاچه النداندریاچه الندان در روستای الندان بخش چهاردانگه‌ی شهرستان ساری واقع می‌باشد. این اثر طبیعی با قدمت کواترنری به شماره ۲۶۳، ۲۳ آبان ماه ۹۴ در فهرست آثار ملی ثبت شد.
تالاب بهشت معصومهجمال زعیمی یزدیجمال زعیمی یزدیتالاب بهشت معصومهتالاب بهشت معصومه در حدود ۲۰ کیلومتری جنوب تالاب حوض سلطان در حاشیه شرقی اتوبان قم تهران قرار گرفته است...
سد روستای خان آبادتقی قاسمیتقی قاسمیسد روستای خان آبادسد روستای خان آباد یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان خمین است،آب موجود در سد از سرچشمه دیریزنو خان آباد تامین میشود .از شروع فصل پاییز تا اواسط بهار آب چشمه وارد سد می شود و کشاورزان روستای خان آباد در فصلهای کم آب از این آب برای کشاورزی استفاده میکنند .این سد به دلیل قرار گرفتن در مسیر مهاجرت پرندگان به یک پناهگاه موقت پرندگان مهاجر نیز تبدیل شده است.
دریاچه نیلی مارمیشو، طبیعتی بکر در دل کوهستانرحیم زیوریدریاچه نیلی مارمیشو، طبیعتی بکر در دل کوهستاندریاچه نیلی مارمیشو، طبیعتی بکر در دل کوهستان در استان اذربایجان غربی قرار دارد.
سد دولت آباد چنارانماسو ماسویاسد دولت آباد چنارانسد دولت آباد چناران در نزدیکی روستای دولت آباد قرار دارد و در نزدیکی چناران در استان خراسان رضوی واقع شده است.
پل قوسی کارون 3جمال زعیمی یزدیجمال زعیمی یزدیپل قوسی کارون 3این پل بر روی دره ای به عمق 250 متر واقع در محدوده دریاچه سد و نیروگاه کارون 3 و به جهت جایگزینی جاده قدیمی ایذه – شهرکرد ساخته شده.